Mærkelige vandrette streger når man kører ~
Fra : Rasmus Westh

Dato : 24-09-05 22:59

Davs.

Jeg har en herlig Dell 2001FP skærm koblet til mit gamle Palit Daytona
FX5600 grafikkort vha. DVI. Det kører alt sammen fint, pånær når jeg skal
afspille video af hvilket som helst format (WMV, DVD, DivX etc.), og vil
køre i fullscreen. Så laver den nogle spøjse vandrette streger i billedet.

Har tidligere haft oprettet et emne om det samme i skærm NG'en, hvor jeg
blev foreslået at prøve at tilslutte den vha. VGA i stedet.
Det har jeg så prøvet nu, og må konstatere at problemet slet ikke er der når
man kører via VGA. Men billedet er jo en hel del dårligere ift. DVI, så det
er jo ikke nogen holdbar løsning at bruge VGA.

Jeg har så prøvet at sætte min skærm til min brors Mac Mini via DVI, og køre
en video i fullscreen i 1600x1200, og hvor problemet er der med min egen
computer er det der slet ikke på Mac'en. Går derfor udfra at det er
grafikkortet den er gal med, så derfor poster jeg herinde :)

Nogen der har oplevet noget lignende, og evt. har en løsning på problemet?
Har ikke lige hardware-penge på kontoen foreløbig nemlig.

På forhånd tak :)

//Rasmus

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-09-05 02:03

Gå ind i dine grafikkort-indstillinger og vælg Alternative DVI mode
eller Reduced Blanking til - det virkede hos mig, havde samme problem i
Doom3.

Hvis ikke dette løser problemet, må du finde et ny gfx kort, GF FX
serien er desværre ikke ret gode til DVI
--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Rasmus Westh

Dato : 02-10-05 17:05

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message
> Gå ind i dine grafikkort-indstillinger og vælg Alternative DVI mode eller
> Reduced Blanking til - det virkede hos mig, havde samme problem i Doom3.

Hey igen, og undskyld mit sene reply

Hvor finder jeg disse options? Har ledt efter dem før, og synes ikke at
kunne finde dem. Har haft flere forskellige driverversioner inde de gange
jeg har ledt, så tror at det er mig der leder det forkerte sted

På forhånd tak.

//Rasmus Westh

Fra : Rasmus Westh

Dato : 04-10-05 13:39

"Rasmus Westh" <rasmuswesth@VARMPOST.com> wrote in message

> [...]
> kunne finde dem. Har haft flere forskellige driverversioner inde de gange
> jeg har ledt, så tror at det er mig der leder det forkerte sted

Eeeeesbeeeeeen...

//Rasmus

Fra : MAT

Dato : 27-09-05 08:33

> [...]
>
> Nogen der har oplevet noget lignende, og evt. har en løsning på problemet?
> Har ikke lige hardware-penge på kontoen foreløbig nemlig.

Det kan være at kortet bliver for varmt når du spidsbelaster det og at en
bedre afkøling (der ikke koster alverden) er løsningen!

Venligst

Fra : Rasmus Westh

Dato : 02-10-05 17:06

"MAT" <non-exit@non-exit.com> wrote in message

> Det kan være at kortet bliver for varmt når du spidsbelaster det og at en
> bedre afkøling (der ikke koster alverden) er løsningen!

Hmm - det tror jeg ikke. Den gør det også hvis man LIGE har tændt PC'en, og
den gør det uanset om det er en MPEG i 320x240 eller en QT7 HD trailer i
1920x1200...

//Rasmus