Skærme
Fijala 3554
2 skærme på samme kort
Fra : Wolle

Dato : 24-09-05 13:37

Hej.

Har Win XP home maskine med skærmkort med VGA og DVI udgang. ( ATI
Technologies Medion Radeon 9800 XXL ).
Kan jeg få 2 skærme til at køre på samme kort?
Har stadig gl. CRT skærm på VGA udgang og koblet en fladskærm til DVI
udgangen med DVI-VGA adapter.
Jeg har lavet primær og sekundær skærm med udvidelse af skrivebord - alt ser
rigtigt ud, PC har fundet den sekundære skærm og musen forsvinder også ud af
skrivebordet side.

Der er bare ikke rigtigt noget signal til fladskærmen - den viser fint det
samme billade som primær skærm ved XP opstart, men går så i sort med
beskeden: "Going to sleep".
Fladskærmen er OK og viser OK billede, når den er alene sat på VGA udgangen.
Fladskærmen har ikke dig. indgang kun alm. kabelc med VGA stik.

Kan det overhovedet lade sig gøre? - Hvis ja, hvad gør jeg så forkert?.

Mvh. Wolle

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-09-05 13:39

Hej!

Wolle wrote:

> Har Win XP home maskine med skærmkort med VGA og DVI udgang. ( ATI
> Technologies Medion Radeon 9800 XXL ).
> Kan jeg få 2 skærme til at køre på samme kort?

Hvis der således er to udgange, ja.

> Kan det overhovedet lade sig gøre? - Hvis ja, hvad gør jeg så forkert?.

Du skal konfigurere din displaydriver så maskinen ved hvad du vil have på den
ekstra skærm (klon, udvidet desktop osv).

Ind i displayindstillinger -> advanced og kigge!)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Wolle

Dato : 24-09-05 14:19

> [...]
> den ekstra skærm (klon, udvidet desktop osv).
>
> Ind i displayindstillinger -> advanced og kigge!)

Har været i skærminstillinger og markeret udvidet skrivebord til ny skærm-
men det er måske ikke det, du mener.

Kan ikke finde noget, der ikke er markeret. Under "skærme" i instillinger er
skærmknapperne hhv. 1 og 2 tændt.

Jeg mangler at gøre et eller andet, der sender et signal til skærm 2.

Fra : Esben

Dato : 24-09-05 20:29

> Du skal konfigurere din displaydriver så maskinen ved hvad du vil have på
> den ekstra skærm (klon, udvidet desktop osv).

Så vidt jeg kan forstå, har han allerede aktiveret nr. 2 skærm ved at udvide
skrivebordet til skærm 2 i Windows indstillingerne. Alene dette burde være
nok til at få det til at virke.

--
Esben

Fra : Wolle

Dato : 25-09-05 11:39

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> udvide skrivebordet til skærm 2 i Windows indstillingerne. Alene dette
> burde være nok til at få det til at virke.

Hjæælp.

Har gjort alt, som I har skrevet - sekundær skærm skriver stadig " Going to
sleep " efter de første opstartsbilleder i XP.
Signalet til skærmen må jo forsvinde - kan det være den DVI-VGA adapter, jeg
har købt, der er defekt? ( Sandberg adapter købt via ProShop.).

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-09-05 12:56

Hej!

Wolle wrote:

> [...]
> Signalet til skærmen må jo forsvinde - kan det være den DVI-VGA adapter, jeg
> har købt, der er defekt? ( Sandberg adapter købt via ProShop.).

Underligt. Jeg tror dog ikke din adaptor er defekt (der er jo "hul" igennem),
men jeg kan ikke komme på flere gode idéer.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 15:33

Wolle wrote:

> [...]
> Signalet til skærmen må jo forsvinde - kan det være den DVI-VGA
> adapter, jeg har købt, der er defekt? ( Sandberg adapter købt via

Hvad sker der hvis du lader den anden skærm være primær skærm?

Zulu

Fra : Wolle

Dato : 25-09-05 21:01

"Zulu" <zulu-a-toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Hvad sker der hvis du lader den anden skærm være primær skærm?
>
> Zulu

Der sker det samme med fladskærmen, nemlig " Going to sleep".
Den gamle skærm får som sekundær skærm ændret skrivebordet og ser ud og
virker, som jeg kan forestille mig, en sekundær skærm skal være.
Altså stadig signalproblem fra DVI udgang til skærm via adapter - skal DVI
udgangen aktiveres på nogen måde.
Der må være noget galt ved brugen af DVI udgangen. Ingen af skærmene kan
køre alene på denne udgang via DVI-VGA adaptoren.

Mvh. Wolle

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 21:22

Wolle wrote:

> [...]
> Der må være noget galt ved brugen af DVI udgangen. Ingen af skærmene
> kan køre alene på denne udgang via DVI-VGA adaptoren.

Hvilken frekvens står DVI-udgangen til at køre med? Dette kan sættes under
Avanceret->skærm.
Prøv at sætte den til først 60 Hz, hvis det ikke hjælper så 75.

Zulu

Fra : Wolle

Dato : 25-09-05 22:04

> Hvilken frekvens står DVI-udgangen til at køre med? Dette kan sættes under
> Avanceret->skærm.
> Prøv at sætte den til først 60 Hz, hvis det ikke hjælper så 75.
>
> Zulu

Samme resultat uanset frekvens.
Intet signal til skærm på DVI udgang uanseet instillingerne.
Enten er der noget galt med DVI-VGA adapteren eller også sender skærmkortet
intet signal via DVI stik. ( ATI Medion Radeon 9800 XXL ).
Kan ikke umiddelbart finde nogen manualer eller beskrivelser vedr. dette
skærmkort/stik

Wolle

Fra : Wolle

Dato : 27-09-05 14:55

"Wolle" <lemoSLET@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skærmkortet intet signal via DVI stik. ( ATI Medion Radeon 9800 XXL ).
> Kan ikke umiddelbart finde nogen manualer eller beskrivelser vedr. dette

Der må alligevel være signal via DVI udgangen, for fladskærmen viser samme
billede som den anden skærm, når winXP home kører i fejlsikret tilstand, men
går altså ud "Going to sleep", når windows startes i normal tilstand.
Da det evt. kan være et windows problem, har jeg sendt en forespørgsel til
dk.edb.system.ms.windows.

Wolle

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 01-10-05 15:05

Et gæt: opløsningen til fladskærm er for høj eller for lav? Så
nægter den, og går i sort.
Ellers lån en anden fladskærm og fejlsøg på kryds og tværs til
problemet er isoleret, og evt. løst.
Men mystisk er det, skriv gerne løsning hvis du finder den.

Jeg havde pludselig et andet problem; der kom flimrende hvide områder
på sekundær skærm som kunne ændres med lysstyrke/kontrast, men ikke
fjernes. Så byttede jeg om på udgangene, og problemet forsvandt, og
da jeg byttede tilbage, var problemet stadig forsvundet ?! Spændende
om det vender tilbage.

Findes der ikke en hjemmeside med gennemgang af forskellige problemer
og løsninger?

Fra : Wolle

Dato : 03-10-05 20:41

<nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Mit problem løste sig, da jeg satte en anden fladskærm på som sekundær.
Den nye skærm kunne åbentbart modtage signal fra DVI udgangen uden problemer
og fungerer nu fint som sekundær skærm på det udvidede skrivebord.

Mvh. Wolle