Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop - load path as selection
Fra : Kick

Dato : 07-06-01 20:34

Når jeg vælger at loade en path as selection og jeg herefter fylder eller
tegner langs det valgte bliver det meget sløret. Dvs. som hvis der
efterfølgende var lagt en sløringsfiler oveni. Når jeg laver en "almindelig"
selection ser det pænere ud.

Hvad går galt?

-- Kick

Fra : Madsen

Dato : 07-06-01 20:51

"Kick" <no@spam.com> skrev:

> [...]
> tegner langs det valgte bliver det meget sløret. Dvs. som hvis der
> efterfølgende var lagt en sløringsfiler oveni. Når jeg laver en "almindelig"

Prøv at gå ind i sidemenuen til path-paletten og ind i "Make Selection"
og så lige lure af om der står noget ud for Feather. Denne værdi skal
helst være 0. Selvom du trækker din path ned på det runde stiplede
ikon i pathpaletten der står for Make Selection, så bruger den stadig
indstillingerne inde fra sidemenuen af, hvis du forstår hvad jeg mener.

Den stiplede cirkel er blot en genvej.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Kick

Dato : 08-06-01 09:08

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> [...]
> ikon i pathpaletten der står for Make Selection, så bruger den stadig
> indstillingerne inde fra sidemenuen af, hvis du forstår hvad jeg mener.

Been there done that! :)

Feather er sat til 0 ... jeg har prøvet at smide Sharpen More filtret over
den fyldte (og grimme) selection.. det hjælper sgu ikke engang rigtigt... :(

-Men tak alligevel.
/Kick

Fra : Madsen

Dato : 08-06-01 11:07

"Kick" <no@spam.com> skrev:

> Been there done that! :)
>
> Feather er sat til 0 ... jeg har prøvet at smide Sharpen More filtret over
> den fyldte (og grimme) selection.. det hjælper sgu ikke engang rigtigt... :(

Hmm, så nulstil skidtet. Det plejer at gøre underværker og er
ofte langt nemmere end at sidde og lede efter hvad man har
pillet ved. Hvis det er PS 6.0 du sidder med så tryk Shift +
Ctrl + Alt ned få sekunder efter du har startet programmet.
Altså imens den er ved at loade. Du skulle så gerne blive
konfronteret med en boks der spørger om du vil nulstille.

Alternativet er at gå ned i Start > Søg og skriv: *prefs.psp
(hvis det altså er en PC du sidder ved, forstås.) Det burde
finde en præferencefil som du så kan slette. Der bliver lavet
en ny ved genstart af Photoshop og programmet skulle så
gerne være tilbage ved standardindstillingerne.

Se evt.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.