Sydfalster på MC!
Fra : News

Dato : 24-09-05 07:02

Snippet fra www.kultunaut.dk

Sydfalster på Motorcykel. Turen går ad herlige små biveje med mange
snørklede sving. Vi stopper flere steder undervejs, hvor landskabet
fortæller spændende historier om geologi og kulturhistorie. Turen starter
fra p-pladsen bag Super Best og slutter i Marielyst. Arrangeret af
Østsjællands Museum.
Søn. d. 25. september 2005, kl. 13-16. (Entré: voksne 35 kr. børn og
unge under 18 år gratis.)
Super Best, Toldbodgade 2, Nykøbing F.

Her er hvad der stod om arrangementet i en af de lokale sprøjter:

Grøn MC-tur på Sydfalster
For et år siden afholdt Museet Falsters Minder og Østsjællands Museum
en grøn tur specielt tilrettelagt for motorcyklister, og mildt sagt blev det
en succes. 76 motorcykler med mere end 100 passagere deltog. Arrangementet
gentages på søndag.
Det bliver en tur rundt på Sydfalster. Med udgangpunkt i køreglæden er
turen tilrettelagt så den går langs de små, bakkede og snoede veje - netop
på MC opleves jo ladskabets former i særlig grad.
Undervejs vil der være en række stop med fortællinger om, hvorfor
landskabet ser ud, som de gør og om dramatiske istidshændelser der var med
til at forme Sydfalster. Kultur- og naturvejleder Anne Elmer fra Museet
Falsters Minder fortæller desuden om områdets spændende kulturhistorie, som
bl.a. omhandler hollandske bønder, initiativrige entreprenører og iderige
fantaster, fattiglemmer og hovbønder, præster og hekse.

God weekend
Ralfi
XJ 600 Div

begin 666 transdot.gif
M1TE&.#EA`0`!`)'_`/___P```/___P```"'_"T%$3T)%.DE2,2XP`M[M`"'Y
6! $```(`+ `````!``$```("5 $`.P``
`
end

Fra : Christian

Dato : 24-09-05 09:25

Det lyder som er rigtig god ide. Hvis min kalender kan tilpasses vil
jeg kraftigt overveje at deltage.
Må have været et særsyn sidste år med alle de passagerer - 100
personer bagpå (eller i sidevogn) 76 cykler

Christian
XV1000

Fra : Armand

Dato : 24-09-05 10:54

News wrote:
> Snippet fra www.kultunaut.dk
>
> Sydfalster på Motorcykel. Turen går ad herlige små biveje med mange
> snørklede sving. Vi stopper flere steder undervejs, hvor landskabet.......

Aprospos:
Skulle det heller ikke være i år at der blev arrangeret et DFM-træf ved
motorcykel-museet i Stubbekøbing??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 15:52

Armand skrev i meddelelsen
<1n9Ze.68784$Fe7.231583@news000.worldonline.dk>...

>Aprospos:
>Skulle det heller ikke være i år at der blev arrangeret et DFM-træf ved
>motorcykel-museet i Stubbekøbing??

Det er vel ikke for sent endnu ?

mvh
Orla