counter strike
Fra : Dal

Dato : 24-09-05 06:20

hej med Jer !!

Min søn vil gerne have spillet counter strike, han har prøvet det ved en
kammerat. Men jeg er lidt usikker på hvordan det hænger sammen med half
life,, kan man bare købe counter-strike spillet, eller skal man have HL 1
eller 2 eller hvordan er det ?

/Henrik

Fra : Michael Friis

Dato : 24-09-05 10:17

> [...]
> kammerat. Men jeg er lidt usikker på hvordan det hænger sammen med half
> life,, kan man bare købe counter-strike spillet, eller skal man have HL 1

Hejsa.

For at spille CS eller CS:source, SKAL du købe Halflife 1 (CS) eller
Halflife 2 (CS:Source).
Hvis din søn har en rimelig god PC, så køb HL2 til ham.
Du kan købe den her:
http://www.spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=41162

Mvh.
Michael

Fra : FedeDorit

Dato : 24-09-05 10:52

"Michael Friis" <MichaelFriis34@FJERNMIGhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Halflife 2 (CS:Source).
> Hvis din søn har en rimelig god PC, så køb HL2 til ham.

Mener at hvis man køber HalfLife 2 kan man foruden Counter:Source også
spille det gamle Counterstrike.
Counterstrike:Source (CS:S) er Counterstrike men med Halflife2´s Grafik og
egenskaber..dvs flottere grafik og realistiske figurbevægelser..derfor
kræver det osse en bedre pc end til det gamle Counterstrike.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-05 11:38

"FedeDorit" wrote

> Mener at hvis man køber HalfLife 2 kan man foruden Counter:Source også
> spille det gamle Counterstrike.

Jeps, men det kommer lidt an på hvilken pakke man køber :)

- Peter

Fra : BuFFerz

Dato : 24-09-05 14:53

> Mener at hvis man køber HalfLife 2 kan man foruden Counter:Source også
> spille det gamle Counterstrike.

Kun hvis man køber Søv eller guld pakken via Steam - eller den store HL2
pakke (den i metalæske)

Fra : michael

Dato : 24-09-05 10:53

Jeg kender hl1. Hvordan er hl2 i forhold til? har du eventuelt et link hvor
spillet er anmeldt. tak.

Fra : Michael Friis

Dato : 24-09-05 13:13

"michael" <nospam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kender hl1. Hvordan er hl2 i forhold til? har du eventuelt et link
> hvor spillet er anmeldt. tak.

Jeps. Her er én, men ellers søg på google:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/11/23/2582716

Fra : michael

Dato : 24-09-05 13:27

set godt ud. tak

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-05 11:43

"Michael Friis" wrote

> For at spille CS eller CS:source, SKAL du købe Halflife 1 (CS) eller
> Halflife 2 (CS:Source).

For at gøre forvirringen komplet så findes CS (1.5) og DoD i retail
versioner (begge keys giver adgang til fuld backcatalog)

Valve (EA) har lige frigivet en MP pakke hvor HL2MP, CS:Source og DOD:source
er med
http://www.ebgames.com/ebx/product/258780.asp

- Peter

Fra : Dal

Dato : 24-09-05 14:47

Hmm .. Jeg er stadig lidt forviret CS er det ikke et soldater spil
tilsvarende delta force. Får man automatisk CS hvis man køber HL2 eller skal
man investere 2 * ca 200 kr Er der flere udgaver af CS

Pc'eren er ok, så her skulle der ikke være problemer.

/Henrik

Fra : Michael Friis

Dato : 24-09-05 15:22

"Dal" <fup@fidus.com> skrev i en meddelelse
> Hmm .. Jeg er stadig lidt forviret CS er det ikke et soldater spil
> tilsvarende delta force.

Jo. noget i samme stil.

>Får man automatisk CS hvis man køber HL2 eller skal man investere 2 * ca
>200 kr.

HL2 er bygget på en nyere grafikmotor (den del at spillet der laver
grafikken) end HL1. Dvs HL2 har bedere grafik.
Man har så taget grafikmotoren, og bygget er nyt spil (CS) oven på, hvis du
forstår!?
Det betyder at når du køber HL2, så køber (får med gratis) du også
automatisk CS:source

>Er der flere udgaver af CS

Ja. Der er CounterStrike 1.6, som følger med HL1. Dette er en "gammel"
udgave. Der er dog stadig mange der spiller denne version, på nettet.
og så er der CounterStrike:Source, som er den nye flottere version at
spillet. Den eneste forskel på de to CS, er grafikken.

> Pc'eren er ok, så her skulle der ikke være problemer.

Så skal han da have HL2/CS:Source

Mvh.
Michael

Fra : Dal

Dato : 24-09-05 15:31

ok.. tak for hjælpen,, jeg tror jeg er med nu !!
/Henrik

Fra : BuFFerz

Dato : 24-09-05 17:16

Dal skrev:
> ok.. tak for hjælpen,, jeg tror jeg er med nu !!
> /Henrik

Uanset hvad du vælger, skal alle spil spilles via programmet Steam.

Imellemtiden kan du hente steam, oprette en bruger og evt. hente
half-life2 demoen - så kan du få en forsmag og teste om computeren kan
spille HL2

http://steampowered.com/index.php?area=getsteamnow