Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Review af kamera
Fra : Kim Bernhart

Dato : 23-09-05 22:48

Hej,
Jeg skal anskaffe mig et nyt kamera og vil derfor godt have nogle link til
sider hvor der testes kamera. Kender til dpreview.com men tænkte at der
måske fandtes andre lign. sider. Måske nogle herinde også kunne givet godt
råd.
Har specielt nedenstående i tankerne. Det må godt være lidt avanceret så der
er lidt at lege med, men så småt som muligt og et godt autoprogram og så
hurtigt som muligt. Har bla. kigget på flg. Canon G6 og Nikon 8400.
Hvad er betydningen af "sensor size" ? Nikon er 2/3 og Canon er 1 1/8.
Det skal primært bruges som familiekamera og skal derfor være bedst muligt
indendørs da det er der jeg syntes det er sværest at få gode billeder.
På forhånd tak for hjælpen.
Kim

Fra : Brizz

Dato : 24-09-05 01:10

Kim Bernhart wrote:
> [...]
> Det skal primært bruges som familiekamera og skal derfor være bedst muligt
> indendørs da det er der jeg syntes det er sværest at få gode billeder.

http://www.akam.dk/tester

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 24-09-05 02:04

"Kim Bernhart" <kibxx@xxprivat.dk (fjern xx'er for at sende mig en mail)>
skrev:

> Jeg skal anskaffe mig et nyt kamera og vil derfor godt have nogle link til
> sider hvor der testes kamera.

Prøv:

http://www.digitalkamera.de/

http://www.steves-digicams.com/

http://www.kenrockwell.com/

http://www.imaging-resource.com/

http://www.dcresource.com/

> Hvad er betydningen af "sensor size" ?

Generelt vil en større sensor have mindre støj, og dermed kan tage fotos med
mindre lys. DSLR-typer kamera har normalt væsentlig større sensor.

Mvh. Viggo Brøndegaard

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 24-09-05 05:31

skrev i en meddelelse news:43347866$0$9192$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det skal primært bruges som familiekamera og skal derfor være bedst muligt
> indendørs da det er der jeg syntes det er sværest at få gode billeder.

Overvej kraftigt at få et kamera med ekstern blitz. Den indbyggede er kun en
nødløsning.
Mvh
Kenneth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-09-05 09:08

"Kenneth Villefrance" skrev i en meddelelse:
> Overvej kraftigt at få et kamera med ekstern blitz. Den indbyggede er kun
> [...]

Det er der mulighed for på begge de to valgte kameraer.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : AON

Dato : 24-09-05 07:58

> [...]
> Det skal primært bruges som familiekamera og skal derfor være bedst muligt
> indendørs da det er der jeg syntes det er sværest at få gode billeder.

Prøv at se på Panasonic Lumix DMC FZ 30
Mange funktioner og 8MP samt 12x zoom

mvh
aon

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-09-05 05:34

On Sat, 24 Sep 2005 08:58:25 +0200, "AON" <oz3aap@lite.dk> wrote:

>Prøv at se på Panasonic Lumix DMC FZ 30
>Mange funktioner og 8MP samt 12x zoom
>
>mvh
>aon

Hej,

Jeg har lige stået i samme situation og var også forelsket i Lumix
(dog FZ20).
Vi har dog kun eet kamera i familien, og vil også gerne tage noget
video af børnene ind i mellem. På det punkt synes jeg FZ 20 faldt
igennem med kun 320x240 opløsning, jeg er ikke klar over om FZ30 er
forbedret, og det er måske heller ikke relevant for dig.

mvh
khj

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 00:25

> [...]

> Det skal primært bruges som familiekamera og skal derfor være bedst muligt
> indendørs da det er der jeg syntes det er sværest at få gode billeder.

Prøv at kigge på Panasonic FZ30

Sådan eet har jeg besluttet mig for at købe, og jeg tror, at det er en
kanongodt kamera til prisen (5300,-)

Med hensyn til links, så bare søg efter kameramodellen og "review" på
google, så dukker der sikkert masser af links op.

Jeg selv er ret glad for www.steves-digicams.com som jeg har haft stor glæde
af.

Claus