/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Problem med VISA til Louis
Fra : Perminator


Dato : 23-09-05 21:35

Hej gruppe
Efter at have set tråden "ondt i foden" bestilte jeg et par Daytona Bandit
boots hos Louis, idet støvlerne var sidste missing link i beklædningen,
efter jeg som 49årig kom på 2 hjul igen, og kører 3-400 km om ugen til
arbejde.
Louis kunne ikke trække beløbet på mit Visakort og bad mig kontakte banken.
En MC freak i banken checkede mit kort, og resettede det, dog uden virkning
hos Louis i andet forsøg. Beløbet har banken nu overført via SWIFT / IBAN
på deres regning (ca. 150 kr!).
Har nogen erfaringer eller input til dette? Der er registreret korrekt
udløbsdato på kortet, men det kan undre, at Louis ikke ønsker
kontrolchifrene opgivet??
vh Perminator
CX500E
ToyHiAce til regnvejr.



 
 
hms (23-09-2005)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 23-09-05 21:51

Hej.

Har aldrig haft problemer med mit VISA til Louis, men gebyret på Kr.150
til banken er helt uhørt.
Normalt er dette Kr.80 hvis banken ordner det , og gør man selv er det
Kr.20
Kan ikke lige huske om mit kontrolciffer er opgivet til Louis.

m.v.h.
Henrik
www.eliminator.dk

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Perminator (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 23-09-05 22:36

Jo, de 150 er prisen for en IBAN kontooverførsel i min bank, men banken
betaler, da de ikke selv kan se, hvorfor de ikke kan gennemføre min visa
overførsel (denne gang). Servicen er god nok. Bare et problem at alm.
Visa-overførsel ikke går glat, og man ikke kan finde ud af, hvad problemet
består af. - Tak for svaret - Flere??
vh Perminator

"hms" <hms.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:43346c4c$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Har aldrig haft problemer med mit VISA til Louis, men gebyret på Kr.150
> til banken er helt uhørt.
> Normalt er dette Kr.80 hvis banken ordner det , og gør man selv er det
> Kr.20
> Kan ikke lige huske om mit kontrolciffer er opgivet til Louis.
>
> m.v.h.
> Henrik
> www.eliminator.dk
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Hekto (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-09-05 22:48

In article <4334751c$0$79625$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
per.misser@mail.dk says...
> Jo, de 150 er prisen for en IBAN kontooverførsel i min bank, men banken
> betaler, da de ikke selv kan se, hvorfor de ikke kan gennemføre min visa
> overførsel (denne gang). Servicen er god nok. Bare et problem at alm.
> Visa-overførsel ikke går glat, og man ikke kan finde ud af, hvad problemet
> består af. - Tak for svaret - Flere??
>
BGBank tager 20,- Kr!
SEB tager 200,- Kr.

- så opretter man da bare en konto i BG!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Perminator (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 23-09-05 23:25

Jow Hekto!
Spørgsmålet gik på, hvorfor en gratis Visa betaling går i skoven? Banken er
jo i vildrede, når de som skrevet selv betaler gebyret.
vh Perminator

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d9e9698ad22159498983b@news.tele.dk...
> In article <4334751c$0$79625$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> per.misser@mail.dk says...
>> Jo, de 150 er prisen for en IBAN kontooverførsel i min bank, men banken
>> betaler, da de ikke selv kan se, hvorfor de ikke kan gennemføre min visa
>> overførsel (denne gang). Servicen er god nok. Bare et problem at alm.
>> Visa-overførsel ikke går glat, og man ikke kan finde ud af, hvad
>> problemet
>> består af. - Tak for svaret - Flere??
>>
> BGBank tager 20,- Kr!
> SEB tager 200,- Kr.
>
> - så opretter man da bare en konto i BG!
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!



Pizzabager (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Pizzabager


Dato : 24-09-05 08:58




> Spørgsmålet gik på, hvorfor en gratis Visa betaling går i skoven? Banken
> er jo i vildrede, når de som skrevet selv betaler gebyret.
> vh Perminator


Mon ikke banken burde vide hvorfor din visa betaling ikke går i orden..??
hvis andre folk ikke har nogen problemer med at betale med visa kan det kun
være kortet, eller den computer som du bruger til at betale med.. nok mest
sandsynligt det sidste, hvis banken siger kortet er iorden... prøv en anden
computer :)

kasper



Torben Scheel (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-09-05 19:20

Perminator wrote:
> Jo, de 150 er prisen for en IBAN kontooverførsel i min bank, men banken
> betaler, da de ikke selv kan se, hvorfor de ikke kan gennemføre min visa
> overførsel (denne gang). Servicen er god nok. Bare et problem at alm.
> Visa-overførsel ikke går glat, og man ikke kan finde ud af, hvad problemet
> består af. - Tak for svaret - Flere??

Pseudopenge de har betalt for dig. Det er deres avance det meste (det
hele?). Har du IBAN og BIC numre koster det typisk 20kr. pr. webbank -
men ikke alle banker er lige hurtige til at indføre det. Jeg har hørt at
gebyret er EU fastsat (fri handel over grænserne osv.).

Amagerbanken fik det på programmet for et års tid eller 1½ siden - jeg
bliver sgu´ ruineret af alle de ebayhandler (idag blev det til lidt til
XJ'en - motor, spejle, værktøjssæt oa.)

P.S. kan du ikke lige checke op på citatteknikken - det er alm.
høflighed at svare under det skrevne - det letter læseligheden - især
når tryden bliver lang.

--
vh
Torben

Dr.Enduro (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 24-09-05 19:51

Torben Scheel wrote:

> Pseudopenge de har betalt for dig. Det er deres avance det meste (det
> hele?). Har du IBAN og BIC numre koster det typisk 20kr. pr. webbank -
> men ikke alle banker er lige hurtige til at indføre det. Jeg har hørt at
> gebyret er EU fastsat (fri handel over grænserne osv.).

Det koster 15 kr. i Sydbank (netbank).

--

Hilsen Jan

jesper@FJERNveloce.d~ (26-09-2005)
Kommentar
Fra : jesper@FJERNveloce.d~


Dato : 26-09-05 08:20

Hey

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> writes:
> Torben Scheel wrote:
>
> > Pseudopenge de har betalt for dig. Det er deres avance det meste
> > (det hele?). Har du IBAN og BIC numre koster det typisk
> > 20kr. pr. webbank -
> > men ikke alle banker er lige hurtige til at indføre det. Jeg har
> > hørt at gebyret er EU fastsat (fri handel over grænserne osv.).
>
> Det koster 15 kr. i Sydbank (netbank).

Nu vi er igang med reklamerne. Det er gratis i SkandiaBanken...

--
Jesper
http://www.veloce.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=33

Dr.Enduro (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 27-09-05 08:02

jesper@FJERNveloce.dk wrote:
> Hey
>
> "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> writes:
>
>>Torben Scheel wrote:
>>
>>
>>>Pseudopenge de har betalt for dig. Det er deres avance det meste
>>>(det hele?). Har du IBAN og BIC numre koster det typisk
>>>20kr. pr. webbank -
>>>men ikke alle banker er lige hurtige til at indføre det. Jeg har
>>>hørt at gebyret er EU fastsat (fri handel over grænserne osv.).
>>
>>Det koster 15 kr. i Sydbank (netbank).
>
>
> Nu vi er igang med reklamerne. Det er gratis i SkandiaBanken...
>

Du får penge for det i Nordea!

--

Hilsen Jan

anders majland (27-09-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-09-05 10:07

> Har du IBAN og BIC numre koster det typisk 20kr. pr. webbank - men ikke
> alle banker er lige hurtige til at indføre det. Jeg har hørt at gebyret er
> EU fastsat (fri handel over grænserne osv.).

Både ja og nej. En bank må ikke tage højere gebyr for en overførsel i EURO
indenrigs end til et andet EU-land (plus et par extra som Norge der også er
med i ordningen). Det betyder i praksis at det er oftest er gratis for en
tysker at modtage penge overført til ham via IBAN og BIC/SWIFT og ligeldes
gratis for ham at overføre penge til andre eu-lande (Der er dog ikke noget
der forhindrer en tysk bank i at tage et gebyr for det - men så skal det
også gælde indenrigs i D)

Da vi ikke har euroen som primær valuta her i landet giver det danske banker
mulighed for at differentiere mellem overførsler i dkr og euro. Sydbank
tager intet for indenrigs overførsler i dkr, men 15kr for overførsler i
euro - ligegyldigt om det afsendelse eller modtagelse og hvilket land.

/A



Tue Jensen (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Tue Jensen


Dato : 24-09-05 19:02

On Fri, 23 Sep 2005 22:34:57 +0200, Perminator wrote:

> Hej gruppe
> Efter at have set tråden "ondt i foden" bestilte jeg et par Daytona Bandit
> boots hos Louis, idet støvlerne var sidste missing link i beklædningen,
> efter jeg som 49årig kom på 2 hjul igen, og kører 3-400 km om ugen til
> arbejde.
> Louis kunne ikke trække beløbet på mit Visakort og bad mig kontakte banken.
> En MC freak i banken checkede mit kort, og resettede det, dog uden virkning
> hos Louis i andet forsøg. Beløbet har banken nu overført via SWIFT / IBAN
> på deres regning (ca. 150 kr!).
> Har nogen erfaringer eller input til dette? Der er registreret korrekt
> udløbsdato på kortet, men det kan undre, at Louis ikke ønsker
> kontrolchifrene opgivet??
Jeg indgav en bestilling ved louis.de i onsdags og da skulle jeg opgive
kontrol cifre.

--
Tue
SV650S
dfmc.dk/?id=389

Anders Houmark (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 24-09-05 19:38

Perminator wrote:
> Hej gruppe
> Efter at have set tråden "ondt i foden" bestilte jeg et par Daytona
> Bandit boots hos Louis, idet støvlerne var sidste missing link i
> beklædningen, efter jeg som 49årig kom på 2 hjul igen, og kører 3-400
> km om ugen til arbejde.
> Louis kunne ikke trække beløbet på mit Visakort og bad mig kontakte
> banken. En MC freak i banken checkede mit kort, og resettede det, dog
> uden virkning hos Louis i andet forsøg. Beløbet har banken nu
> overført via SWIFT / IBAN på deres regning (ca. 150 kr!).
> Har nogen erfaringer eller input til dette? Der er registreret
> korrekt udløbsdato på kortet, men det kan undre, at Louis ikke ønsker
> kontrolchifrene opgivet??


Jeg har handlet hos Louis 3 gange inden for de seneste par måneder, og de
har hver gang ville have opgivet kontrolcifrene.

Man bliver på betalingssiden også spurgt, om hvornår visakortet er oprettet.
Jeg bruger et familiemedlems visakort, da jeg ikke selv har et, så jeg har
ingen anelse om hvornår kortet er oprettet. Jeg vælger bare altid samme
måned som udløbsdatoen (f.eks. oktober), og så bare 2004 som år... Det
virker helt fint.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



anders majland (27-09-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-09-05 10:09

> Man bliver på betalingssiden også spurgt, om hvornår visakortet er
> oprettet.
> Jeg bruger et familiemedlems visakort, da jeg ikke selv har et, så jeg har
> ingen anelse om hvornår kortet er oprettet. Jeg vælger bare altid samme
> måned som udløbsdatoen (f.eks. oktober), og så bare 2004 som år... Det
> virker helt fint.

Hvis du læser alt det med småt - så er det kun for nogle korttyper at du
skal opgive opretttelsen. For VISA og Mastercard er det ligegyldigt



Perminator (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 28-09-05 21:34

Hej gruppe!
Tak for svarene i de forskellige tråde, --- er lidt i tvivl om hvor dette
svar lander - så bær over.
Jeg bestilte hos Louis gennem TradeManager, som er et program der håndterer
forskellige downloadede kataloger, ex Louis, Conrad, Orion(!) m.fl.
Programmet har en bestillingssektion, med "varekurv, betalingsdialog,
leveringsadresse mv."
Der er tilsyneladende ikke samme checks (on-line) på kortnummer (validitet)
og udløbsdato. Kontrolcifre bruges ikke, som på Louis.de.. Der er dog
kryptering på transmissionen.
Mao.: Fejlindtastninger eller andet brok går uantastet videre til Louis.
Konklusionen er, at det er sikrest at bestille direkte på Louis.de, og så
nøjes med at bruge TradeManager til hurtigere katalogopslag.
vh Perminator
CX500E

"Perminator" skrev i en meddelelse
> Louis kunne ikke trække beløbet på mit Visakort og bad mig kontakte
> banken. En MC freak i banken checkede mit kort, og resettede det, dog uden
> virkning hos Louis i andet forsøg. Beløbet har banken nu overført via
> SWIFT / IBAN Har nogen erfaringer eller input til dette? Der er
> registreret korrekt udløbsdato på kortet, men det kan undre, at Louis ikke
> ønsker kontrolchifrene opgivet??



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste