Andet multimedie
bentjuul 3670
Markedsførings bureauanalyse
Fra : Koeffe

Dato : 23-09-05 18:25

I 'Markedsføring' nr. 14 er der en bureauanalyse
(http://www.ogilvy.dk/8/pressemeddelelser/20041213151203.pdf),
hvor der bliver brugt fire yderligheder: Win-Win'erne,
Socialkontorerne, Slavepiskerne og Patienterne. Jeg er helt
blank. Hvad står de for??

--
Koeffe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-09-05 18:54

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev:

>I 'Markedsføring' nr. 14 er der en bureauanalyse

Hvad har det med en grafikgruppe at gøre?
--
Knud

Fra : RoJo

Dato : 23-09-05 19:09

On 23/09/05 19:54, in article
b9g8j15c2597m4vh4ngolco7q7a2pa0vap@dtext.news.tele.dk, "Knud Gert Ellentoft"
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> Hvad har det med en grafikgruppe at gøre?

"Hvad har det med en grafikgruppe at gøre?" = Knus er også HELT blank, og
skal nu kompensere!

Fra : RoJo

Dato : 24-09-05 09:23

On 23/09/05 20:08, in article BF5A114A.9191%Geckodk@fjerndettehotmail.com,
"RoJo" <Geckodk@fjerndettehotmail.com> wrote:

> "Hvad har det med en grafikgruppe at gøre?" = Knus er også HELT blank, og
> skal nu kompensere!

Mente self. : Knud er også HELT blank, og skal nu kompensere! - ingen knus
herfra

Fra : Koeffe

Dato : 23-09-05 20:03

"Knud Gert Ellentoft"

| Hvad har det med en grafikgruppe at gøre?

Ja, ikke noget direkte, men nu er dk.edb.grafik gruppen det
nærmeste man kommer reklame i NG verdenen. Desuden er denne
gruppe nok den, hvor der er største chance for at finde folk
fra reklamebranchen.

--
Koeffe

Fra : RoJo

Dato : 24-09-05 09:07

On 23/09/05 19:25, in article
43343a70$0$79603$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Koeffe"
<graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote:

> [...]
> hvor der bliver brugt fire yderligheder: Win-Win'erne,
> Socialkontorerne, Slavepiskerne og Patienterne. Jeg er helt

Nå, jeg svarer lige ud fra min opfattelse:

- Det er nogle metaforer for bureauernes tilstande I forhold til økonomi og
lønninger.
Tjener de nok til at give de lønninger de giver - ligger lønniveauet over
eller under gennemsnittet.

Den helt præcise forklaring følger... Jeg vil lige undersøge det.

Mvh RoJo - Som åbenbart arbejder på et socialkontor

Fra : RoJo

Dato : 27-09-05 16:41

On 23/09/05 19:25, in article
> [...]

> hvor der bliver brugt fire yderligheder: Win-Win'erne,
> Socialkontorerne, Slavepiskerne og Patienterne. Jeg er helt

Hej igen

Nu har jeg definitionerne:

Det er lønningerne I forhold til medarbejdernes indtjening til bureauet.

Win-win: Der gives en god løn og man tjener godt ind = alle parter er glade.

Socialkontorene: Udbetaler for meget I løn I forhold til medarbejderens
indtjening.

Slavepiskerne: Lav løn og lav indtjening.

Patienterne: Tjener ikke rigtigt noget ind I forhold til deres løn.

Det du linker til er ikke den nyeste analyse...

Mvh RoJo
(som var på et socialkontor ved den gamle analyse, og er win-win'er nu)