|
| Afdrosling af XS400 Fra : Ole Hansen |
Dato : 23-09-05 15:42 |
|
Hej,
Hvordan er en XS400, importeret fra Tyskland, normalt droslet? Den er
opgivet til 27HK.. Er det nemt at fjerne?
--
Ole Hansen
| |
Martin Sørensen (23-09-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 23-09-05 15:47 |
|
> Hvordan er en XS400, importeret fra Tyskland, normalt droslet? Den er
> opgivet til 27HK.. Er det nemt at fjerne?
På 12E'eren ligger begrænsningen vist hovedsageligt i knasterne, så det er
måske ikke ligefrem nemt at fjerne..
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Preben Otto Jensen (23-09-2005)
| Kommentar Fra : Preben Otto Jensen |
Dato : 23-09-05 20:31 |
|
Martin Sørensen wrote:
>> Hvordan er en XS400, importeret fra Tyskland, normalt droslet? Den er
>> opgivet til 27HK.. Er det nemt at fjerne?
> På 12E'eren ligger begrænsningen vist hovedsageligt i knasterne, så det er
> måske ikke ligefrem nemt at fjerne..
Det er både knasterne, cdi boksen, og noget med karboratorene
altså meget besværlig
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (23-09-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 23-09-05 20:41 |
|
> Det er både knasterne, cdi boksen, og noget med karboratorene
> altså meget besværlig
Det står på det tyske "Farzeug Brief" hvordan droslingen er foretaget.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Martin Sørensen (23-09-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 23-09-05 20:49 |
|
>>> Hvordan er en XS400, importeret fra Tyskland, normalt droslet? Den
>>> er opgivet til 27HK.. Er det nemt at fjerne?
>> På 12E'eren ligger begrænsningen vist hovedsageligt i knasterne, så
>> det er måske ikke ligefrem nemt at fjerne..
> Det er både knasterne, cdi boksen, og noget med karboratorene
> altså meget besværlig
Ja, det er da en større (og dyrere) omgang så. Knastaksler kan man sikkert
godt finde uden de store problemer, men tændingsboksen (12E har ikke CDI
tænding så vidt jeg ved, men blot transistortænding) er nok noget sværere at
finde, og sikkert dyr når man endeligt falder over en.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Ole Hansen (24-09-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 24-09-05 00:18 |
|
Preben Otto Jensen wrote:
>> På 12E'eren ligger begrænsningen vist hovedsageligt i knasterne, så
>> det er måske ikke ligefrem nemt at fjerne..
>
> Det er både knasterne, cdi boksen, og noget med karboratorene altså
> meget besværlig
Tak for svarene alle sammen..
--
Ole Hansen
| |
Dr.Enduro (24-09-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 24-09-05 12:09 |
|
Ole Hansen wrote:
> Hej,
>
> Hvordan er en XS400, importeret fra Tyskland, normalt droslet? Den er
> opgivet til 27HK.. Er det nemt at fjerne?
>
Er du sikker på, at du har en 12E? Hvis det er en 2A2 eller 4G5, er der
tit knastaksler på ebay, de hedder så noget med "38 PS Nockenwelle"
eller "Scharfe Nockenwelle". Så besværligt kan det heller ikke være at
skifte den, og så skal karburatorerne bare omdysses og tændingen indstilles.
--
Hilsen Jan
| |
Armand (24-09-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-09-05 14:23 |
|
Dr.Enduro wrote:
> >
> Er du sikker på, at du har en 12E? Hvis det er en 2A2 eller 4G5, er der
> tit knastaksler på ebay, de hedder så noget med "38 PS Nockenwelle"
> eller "Scharfe Nockenwelle". Så besværligt kan det heller ikke være at
> skifte den, og så skal karburatorerne bare omdysses og tændingen
> indstilles.
>
Den væsentligste forskel på 12E'eren og de andre/ældre er at 12E'ens
motor er en DOHC.
Men derfor skulle man, på Ebay, nok kunne finde et sæt knaster til dén også!
--
Armand.
| |
Dr.Enduro (24-09-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 24-09-05 18:01 |
|
Armand wrote:
> Den væsentligste forskel på 12E'eren og de andre/ældre er at 12E'ens
> motor er en DOHC.
> Men derfor skulle man, på Ebay, nok kunne finde et sæt knaster til dén
> også!
Ja, 12 E'eren er en DOHC, men også derudover er der så godt som
ingenting på de cykler, der er ens.
Men du har ret, man skulle nok kunne finde en ny knastaksel også til 12
E'eren på ebay, jeg har bare ikke selv set nogen endnu.
--
Hilsen Jan
| |
|
|