Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort I eller II til 350D
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 15:14

Hej.

Jeg har netop bestilt et 350D og nu er spørgsmålet om jeg skal købe et CF I
eller CF II kort til kameraet. Jeg har tænkt mig udnytte at det kan tage
flere billeder efter hinanden, bl.a. af noget selvforsvar. Jeg er godt klar
over at CF II kortet er hurtigst men spørgsmålet er om kameraet kan udnytte
denne hastighed. Jeg har hørt at det kan Nikons D70 ikke.

Venlig hilsen Lasse.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-09-05 15:20

"Lasse N. Larsen"
> [...]
> over at CF II kortet er hurtigst men spørgsmålet er om kameraet kan udnytte
> denne hastighed. Jeg har hørt at det kan Nikons D70 ikke.

Du blander vidst ting sammen - hold dig til CFI kort, CFII er microdrives
og de har ikke en pris der gør dem konkurrence dygtige.
Køb de billige Kingston Elite pro kort, mindst 1GB, og tro ikke på sælgere
der vil prakke dig et dyrere produkt på. Jeg har en håndfuld af de kort og
ingen problemer 2 GB og 4 GB kort. -max-

Fra : MOA

Dato : 23-09-05 15:26

> [...]
> der vil prakke dig et dyrere produkt på. Jeg har en håndfuld af de kort og
> ingen problemer 2 GB og 4 GB kort. -max-

Der er forskel i kvaliteten...prøv at læse lidt på dpreview.com om hvor
mange der har problemer med netop Kingston CF kort. Jeg ville gå efter
Sandisk ultra II eller Extreme.

Morten

Fra : Alex W

Dato : 23-09-05 16:18

> Der er forskel i kvaliteten...prøv at læse lidt på dpreview.com om hvor
> mange der har problemer med netop Kingston CF kort. Jeg ville gå efter
> Sandisk ultra II eller Extreme.

Check versionsnummeret ... sandisk har indkaldt en hel serie med fejl
(Extreme) ... pludselige dataudfald.... men trøst dig, de gør det gerne og
gratis.

Bruger selv Kingston Elite Pro, lige som Max, og har ikke haft problemer af
nogen art med dem.

/Alex W

Fra : Alex W

Dato : 23-09-05 16:26

> Check versionsnummeret ... sandisk har indkaldt en hel serie med fejl
> (Extreme) ... pludselige dataudfald.... men trøst dig, de gør det gerne
> og gratis.
OOps .. der mangler lidt for at give mening
Ombytter de defekte eller den serien med mistanke om fejl, med nye.

/Alex W

Fra : Martin Mogensen

Dato : 24-09-05 23:49

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> OOps .. der mangler lidt for at give mening
> Ombytter de defekte eller den serien med mistanke om fejl, med nye.

Hvad er det for versions nummer? Har selv et Sandisk Extreme III 1 GB til
Canon 350D og er superglad for kombninationen. Vil godt vide om jeg er i
risiko gruppen.

Martin

Fra : Alex W

Dato : 25-09-05 14:00

> Hvad er det for versions nummer? Har selv et Sandisk Extreme III 1 GB til
> Canon 350D og er superglad for kombninationen. Vil godt vide om jeg er i
> risiko gruppen.

Hej Martin

Sådan noget kan jeg ikke huske... spørg hvor du har købt kortet eller den
lokale fotohandler.

Goecker ved det www.goecker.dk

/Alex W

Fra : Brian Lund

Dato : 23-09-05 17:29

> [...]
og
> gratis.
>
> Bruger selv Kingston Elite Pro, lige som Max, og har ikke haft problemer

Ditto, de er marginalt langsommere end Sandisks hurtige kort, men også noget
billigere...
Og jeg har ikke brug for den anelse hastighed som Sandisks kort giver
ekstra!

Kingston har desuden livstidsgaranti på deres kort, og jeg har endnu ikke
haft fejl på mit knapt et år gamle 1GB kort.

Brian

Fra : Søren Reinke

Dato : 23-09-05 16:47

MOA wrote:

> Der er forskel i kvaliteten...prøv at læse lidt på dpreview.com om hvor
> mange der har problemer med netop Kingston CF kort. Jeg ville gå efter
> Sandisk ultra II eller Extreme.
>
> Morten

Jeg har et Kingston Kort 2 GB til mit Olympus 7070, og det fungere
upåklageligt selv på 30 meters dybde.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-09-05 19:27

"MOA" <no@thanks.dk> skrev i en meddelelse
> Der er forskel i kvaliteten..

Måske - men Kingston giver livstid-garanti.

Jeg har 5 Kingston kort mellem 512 mb og 2 gb - og har aldrig oplevet
problemer.

Jeg har prøvet et Sandisk "super de luxe"- og ja - det var i extreme
tilfælde med lange serieoptagelser hurtigere - men ved normal brug kunne jeg
ikke finde nogen fordel ved dem - kun ulempen med at de var dyrere - så jeg
holder mig til Kingston, der fungerer rigtig godt og stabilt her.

Jan

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-09-05 20:06

-max- wrote:

> [...]
> der vil prakke dig et dyrere produkt på. Jeg har en håndfuld af de kort og
> ingen problemer 2 GB og 4 GB kort. -max-

Enig.

Afhængig af kamerahuset, men et ordentligt kamera har så meget indbygget
buffer, at kortets hastighed er komplet underordnet.

Bo //
2 stk 4Mby af de billigste Kingston kort, og et ordentligt kamera...

Fra : Brizz

Dato : 24-09-05 01:00

Bo Bjerre wrote:

> Enig.
>
> Afhængig af kamerahuset, men et ordentligt kamera har så meget indbygget
> buffer, at kortets hastighed er komplet underordnet.

Absolut ikke enig. i mit 20D bruger jeg extreme III og er glad for
hastigheden da jeg tit skyder serie af billeder hvor skrivehastigheden
til kortet gør at jeg kan blive ved. Det kan jeg ikke med et "alm" kort
på trods af en stor buffer i 20D

Mvh Brian
---
www.arcticpoto.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 24-09-05 09:02

Brizz wrote:

> [...]
> hastigheden da jeg tit skyder serie af billeder hvor skrivehastigheden
> til kortet gør at jeg kan blive ved. Det kan jeg ikke med et "alm" kort

ExtremeIII er hurtigere ja, men det er også meget dyrere.

Jeg har et Kingston Elite Pro 2 GB til my Olympus 7070, og selv når jeg
skyder serier under vandet, er det hurtigt nok.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-09-05 09:16

"Søren Reinke"
[...]

Hey Søren, hvordan går det med 7070'ern under vandet,
vi er nogen der gerne vil se BILLEDER, altid sjovt at se
resultatet, når man kender lidt af forhistorien, du er vel en
glad og lykkelig mand.?? -max-

Fra : Søren Reinke

Dato : 24-09-05 14:05

> Hey Søren, hvordan går det med 7070'ern under vandet,
> vi er nogen der gerne vil se BILLEDER, altid sjovt at se
> resultatet, når man kender lidt af forhistorien, du er vel en
> glad og lykkelig mand.?? -max-

Det kan du lige tro :)

Jeg vil da finde et par billeder frem og smide dem online så i kan få
dem at se, der er nogle ret gode af muræner i blandt :)

Fra : Brizz

Dato : 24-09-05 13:41

Søren Reinke wrote:

> ExtremeIII er hurtigere ja, men det er også meget dyrere.
>
> Jeg har et Kingston Elite Pro 2 GB til my Olympus 7070, og selv når jeg
> skyder serier under vandet, er det hurtigt nok.

Ja men når man har ofret i omegnen af 40k på fotoudstyr skal det fandme
ikke være kortet der laver flaskehalsen så merprisen er peanuts for mig
og burde også være det for andre hvis man har et kamera der kan udnytte
det. Man ved aldrig hvornår man får brug for det.

Hvor meget fylder dine billeder stykket? det kan måske have lidt med det
at gøre? Mine fylder mellem 2 og 4mb stykket.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-09-05 16:56

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Afhængig af kamerahuset, men et ordentligt kamera har så meget indbygget
> buffer, at kortets hastighed er komplet underordnet.

Ikke helt enig.
Jeg har både 2GB Sandisk Ultra II og 2GB Kingston Elite Pro.
Bufferen i kameraet gør at jeg aldrig i praksis har været blokkeret.

Derimod er betyder _læsehastigheden_ at det er hurtigere at kigge billederne
igennem med Sandisk kortet.
Det føles mere glidende og det er rart.
Ydermere er det hurtigere at tømme over på PCen.

Iøvrigt har jeg ikke haft nogen problemer med nogen af kortene.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 17:50

Jeg bruger 1 Gb Sandisk Extreme III og det er et skidegodt kort. Dog er 1 Gb
for lidt til en hel dag i marken, hvor du f.eks. skyder RAW+JPG, så næste
gang skal jeg ha' 2 eller 4 Gb.

/Torben

Fra : Per

Dato : 23-09-05 22:06

> [...]
> klar over at CF II kortet er hurtigst men spørgsmålet er om kameraet kan
> udnytte denne hastighed. Jeg har hørt at det kan Nikons D70 ikke.

Køb min. et 2GB der kører 40-50x hastighed eller derover. Med 2GB kan du
have en 200-300 billeder i RAW eller 500-600 i max JPG.

Fra : ksk

Dato : 23-09-05 22:46

> Jeg har netop bestilt et 350D og nu er spørgsmålet om jeg skal købe et CF
> eller CF II kort til kameraet. Jeg har tænkt mig udnytte

køb dig et RIDATA 80X min 2 gb på min d70 kan jeg ha cirka 200 skud og
med min d2x 100 skud i NEF format jeg kan helt klart mærk forskelle på et
SCANDISK utral III og Mit Ridata X80

KsK

Fra : Alex W

Dato : 24-09-05 09:25

> Jeg har netop bestilt et 350D og nu er spørgsmålet om jeg skal købe et CF
> I eller ......

Tillykke med kameraet. Det bliver du glad for.

Køb et Kingston elite Pro 1- 2 eller 4 Gb
Hvis du fotografere i JPEG har du, in live, et sted mellem 17 - og 19 skud
med fuld speed (3billeder sek). Når bufferen er fuld skyder du kun 1 billede
sek i JPEG.

I RAW formatet har du 6 billeder (3 billeder sek) før bufferen melder fuld.
Derefter kan du fotografere hver andet sek. I manualen står 5 billeder ..
men, medens du har fotograferet de andre, har kameraet allerede gemt et

I praksis er 350D meget hurtig til at gemme på kortet.
Du kan godt få hurtigere CF end Kingston kortet men det vil være overkill,
med mindre at du fotografere lannnnnnnnge serier. Brug i stedet pengene til
et dobbelt så stort kort.

/Alex W