Hjælp til adresse i TomTom.
Fra : Henning

Dato : 23-09-05 12:05

Så er den gal igen - kan nogen hjælpe med dette dykkercenter i TT5?

SALT, Roparebacken 21, 456 21 Kungshamn, Sverige

Jeg kan finde Kungshamn (Sotenäs), byen kan ikke findes på postnummer.

Men adressen Roparebacken lader sig ikke finde
Det ligger på koordinaterne (WGS84)
58°22,029'N 11°14,627'E - hvem kan alternativt lave mig en POI

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Per Bau

Dato : 23-09-05 14:46

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Men adressen Roparebacken lader sig ikke finde
> Det ligger på koordinaterne (WGS84)
> 58°22,029'N 11°14,627'E - hvem kan alternativt lave mig en POI

Roparebacken er en sidevej til Dinglevägen. Så du kan evt. søge efter den.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Henning

Dato : 23-09-05 15:19

On Fri, 23 Sep 2005 15:45:50 +0200, "Per Bau" <perbau@gmail.invalid>
wrote:

>"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

>Roparebacken er en sidevej til Dinglevägen. Så du kan evt. søge efter den.
Øv, der er desværre tre Dinglevägen i Kungshamn - både Väjern,
Ulebergshamn Strandhamn og Bovallstrand Kortmæssigt kunne det
ligne sidstnævnte, Bovalstrand - der er i hvert tilfælde en unavngiven
vej som fører ned mod vandet.

Takker foreløbig.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : FJ

Dato : 24-09-05 13:08

Garmin har den selvfølgelig med! Sidevej til Dinglevägen lige i nærheden af
Smögenbroen. Nr. 21 ligger lige hvor vejen drejer parallelt med kysten.

v.h.

Fra : NJ

Dato : 23-09-05 15:29

> Men adressen Roparebacken lader sig ikke finde
> Det ligger på koordinaterne (WGS84)
> 58°22,029'N 11°14,627'E - hvem kan alternativt lave mig en POI
>
> Henning
> hsb(at)image.dk
-------------
Mon ikke det er her, kik under Kontakt

http://www.salt.to/

NJ

Fra : ahp

Dato : 23-09-05 15:47

On Fri, 23 Sep 2005 13:04:42 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>456 21 Kungshamn

Måske kan dette link hjælpe?:
http://gulasidorna.eniro.se/query?what=get_info&advert_code=19164471&search_word=&heading_exact=&company_name=&where=Kungshamn&ax=

Anders
http://www.ovdk.se

Fra : Åge

Dato : 24-09-05 00:20

> [...]
>
> Men adressen Roparebacken lader sig ikke finde
> Det ligger på koordinaterne (WGS84)
> 58°22,029'N 11°14,627'E - hvem kan alternativt lave mig en POI

Tak for kaffe!
Jeg troede, at disse navigationssystemer var smarte. Skal man hver gang
skrive til en nyhedsgruppe og få en i området til at give en alternativ
adresse?

Fra : Per Bau

Dato : 24-09-05 00:53

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for kaffe!
> Jeg troede, at disse navigationssystemer var smarte. Skal man hver gang
> skrive til en nyhedsgruppe og få en i området til at give en alternativ
> adresse?

Næ jeg kunne bare angive koordinaterne i min software. Problemmet er bare at
den lille vej ikke er navngivet i kortmatrialet.
--

http://erik.richard.er.irriterende.dk/

Fra : FK

Dato : 25-09-05 21:01

> [...]
>
> Men adressen Roparebacken lader sig ikke finde
> Det ligger på koordinaterne (WGS84)
> 58°22,029'N 11°14,627'E - hvem kan alternativt lave mig en POI

Da du har koordinaterne kunne du jo omsætte dem til et poi med dette lille
program som du finder her
http://www.freenetpages.co.uk/hp/barrydavies/osgps.htm

mvh. FK

Fra : Henning

Dato : 25-09-05 22:13

>Da du har koordinaterne kunne du jo omsætte dem til et poi med dette lille
>program som du finder her
>http://www.freenetpages.co.uk/hp/barrydavies/osgps.htm

Hm, lidt bekymrende at der er 15km mellem adressen baseret på andres
forslag til at finde det samt www.map24.com, og adressen baseret på
koordinaterne... Jeg tror jeg holder mig til adressen som andre har
foreslået...
(I Os Gps vælger jeg 4: WGS84 - D M.M og indtaster Lat: |N| 58|
22.029| samt Long: |E| |11| |14.627|, men det er måske helt forkert?)

P.S. Nogen vil undre sig over x-post mellem navigation- og
dykkergruppen, det skyldes naturligvis det er Salt Dykkercenter, jeg
leder efter vejen til

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : FJ

Dato : 26-09-05 10:17

Hej

Hvis du har en poi med restauranten "Moby Dick", så ligger den samme sted.

Stedet er lige under Smøgenbroen.

v.h.
Flemming

Med Garmin finder man altid den rigtige vej!

Fra : Henning

Dato : 02-10-05 12:59

>Det ligger på koordinaterne (WGS84)
>58°22,029'N 11°14,627'E - hvem kan alternativt lave mig en POI

Netop hjemvendt kan jeg fortælle, at GPS-positionen er den rigtige -
de alternative adresser som ligger "lige i nærheden" var 15 km væk!
Vha. programmet GPSpos, som kan downloades gratis på
www.tomtom-user.dk, var det meget nemt at indtaste positionen direkte
i TT5 og blive guidet midt til gårdspladsen. Selv tiden, med afgang
fra Lyngby, passede næsten 100%, vi ankom 5 minutter før første
beregnede tid! Det incl. færgetransport og 100% overholdelse af
fartgrænser i både DK og Sverige

Henning
hsb(at)image.dk