cbr 600 f2 (94)
Fra : Benjo

Dato : 22-09-05 21:23

har lige dået mig sådan en fyr

hvrdan fanden kommer man ned til batteri, skal kåbe af først?

nogen der har billede af cbr 600 med tasker på?

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-09-05 22:05

Benjo wrote:
> har lige dået mig sådan en fyr
>
> hvrdan fanden kommer man ned til batteri, skal kåbe af først?
>
> nogen der har billede af cbr 600 med tasker på?

Et gæt vil være under sædet?

Fra : Intet Navn

Dato : 23-09-05 08:00

"Benjo" <benjo@mail.dk> wrote in news:43331289$0$180
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> har lige dået mig sådan en fyr
>
> hvrdan fanden kommer man ned til batteri, skal kåbe af først?

Du skal ganske rigtigt have 'sidestykkerne' af inden du kan komme til at
skrue sædet af - og dermed komme til batteriet:

Sidepanelerne (dvs. dem der går lige under sædet fra bagenden (lygten) til
et sted hen i nærheden af/under tanken, er monteret med én af de der
elendige plastik 'snap-skruer' (drej en kvart omgang med en mønt og ødelæg
'skruen' fuldstændig), to-tre gummi-dimser og et halv-indviklet system af
'låsetunger' på panelet lige over lygten.

Løsn snap-skruen (der sidder i panelet længst væk fra baglygten) og lirk
gummi-dimserne ud af de huller de sidder i (ved at trække forsigtigt men
stadigvæk lidt 'bestemt' i panelet i nærheden af dimserne.) Herefter burde
du uden de helt store problemer kunne frigøre hele panelet fra de bagerste
låsetunger (ved/over/i nærheden af lygten) ved at vippe det 'opad' - og så
skulle panelet gerne være helt fri af motorcyklen.

Herefter er det et spørgsmål om at løsne de to bolte der holder sædet
spændt fast (et på styrbord- og et på bagbord side), trække sædet et par
centimeter bagud og opad og fjerne kalorius.

Så burde der være adgang til batteriet.

Enjoy!
Claus (som har 'opskriften' fra sin tidligere '93 F2'er...)

Fra : Benjo

Dato : 23-09-05 08:25

lyder simpelt hmmmmm

Fra : Intet Navn

Dato : 23-09-05 13:45

"Benjo" <benjo@mail.dk> wrote in news:4333add8$0$2980
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> lyder simpelt hmmmmm

Det er jo en maskine med 'racer-stamtavle' - og ikke hverken et kørende
handskerum eller et stykke Tupperware..!

/Claus

Fra : Benjo

Dato : 23-09-05 18:33

ja ja godt ord igen - jeg skulle bare checke om der lå et værktøjssæt
dernedeunder - tror jeg venter lidt med at pille den lille ny fra hinanden

Fra : Intet Navn

Dato : 25-09-05 17:22

"Benjo" <benjo@mail.dk> wrote in message

> ja ja godt ord igen - jeg skulle bare checke om der lå et værktøjssæt
> dernedeunder - tror jeg venter lidt med at pille den lille ny fra hinanden

Min havde mistet sit værktøjssæt inden jeg fik den - og jeg fik da heldigvis
heller ikke brug for det i de 4 år jeg havde den! Så vidt min skrantende
erindring lige rækker, så hører værktøjssættet dog ikke til nede ved
batteriet under sædet (for hvordan skulle man komme til det dernede uden
værktøj?) men i et lille rum bag ved én af de mindre paneler; vistnok til
'bagbord'. Måske der er andre med en passende Haynes ved hånden der kan be-
eller afkræfte?

/claus

Fra : MKS - 74

Dato : 25-09-05 17:33

On Sun, 25 Sep 2005 18:21:31 +0200, "Intet Navn"
<noone@nowhere.undeliverable> wrote:

>Måske der er andre med en passende Haynes ved hånden der kan be-
>eller afkræfte?

Don't need it, det siger sig selv at værktøjet skal man _ikke_ bruge
værktøj for at få fat på. Værktøjsættets normale plads er godt nok i
batterikassen bag batteriet, men man behøver _ikke_ tage sædet af, det
er nok at tage v. (sæde)sidepanel af, så ligger det bag et lille
dæksel i v. side af batterikassen, tager ikke mange sek at fiske
frem....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 05:37

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Og det er meningen man bruger tændingsnøglen til at løsne plastikbolten med.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Benjo

Dato : 27-09-05 14:05

tak for hjælpen jeg kigger i venstre side

Fra : Benjo

Dato : 30-09-05 16:53

øhhhh prøvede at flå lidt i sidestykke...

hvordan piller man det af uden at ødelægge noget??