(Igen, sorry): Køb af MC, uden kørekort
Fra : Begbie

Dato : 22-09-05 18:48

[En mail er sendt til GF, men af en eller anden grund tror jeg at I er
meget hurtigere (og meget flinkere!) til at svar]

Jeg står i den situation at jeg har købt en motorcykel, inden at jeg
har fået MC kørekort. For at jeg kan overtage motorcyklen skal den
være selvfølgelige forsikret, men jeg kommer i tvivl når jeg ser det
skema jeg skal udfylde hos GF. Der står en rubrik der hedder kørekort
data, hvor jeg skal skrive mit kørekort nummer og dato for udstedelse.
Nu er min MC kørekort ikke blevet udstedt endnu, så kan jeg bare
skrive datoen for hvornår min bil kørekort blev udstedt?

Jeg selvfølgelige klar over at jeg ikke er forsikret til selv at køre
på motorcyklen, inden mit MC kørekort bliver udstedt.

På forhånd tak,

Steen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 22-09-05 20:55

> [...]

>Jeg selvfølgelige klar over at jeg ikke er forsikret til selv at køre
>på motorcyklen, inden mit MC kørekort bliver udstedt.

Min kammerat stod i samme situation for et par måneder siden, også hos GF.
Umiddelbart står der ingen steder, at du skal have kørekortet for at
forsikre cyklen. Så du kan prøve
at tvinge dig igenem hos dem. Ellers er de til at snakke med. Min kammerat
afleverede sin nummerplade på GF kontoret i Aalborg, og
kunne derved få lov at tegne en stilstandsforsikring (100kr) indtil han
havde kørekortet.

>På forhånd tak,

>Steen
Thomas
RF600R

Fra : Ninja Rider

Dato : 22-09-05 20:58

Hejsa

Begbie wrote:
> [En mail er sendt til GF, men af en eller anden grund tror jeg at I er
> meget hurtigere (og meget flinkere!) til at svar]
*Snip*
Hehe...

Jeg har min ninja forsikret ved dem, men jeg ringede bare og snakkede
med dem, og fik tegnet forsikringen med det samme. Så sendte han bare
forsikrings beviset, til mig, så jeg hvade det dagen efter, så jeg kunne
få omregistretet mc'en!

Jeg har aldrig oplyst/skullet oplyse kørekort nummer eller ling til dem,
eller til de andre forsikrings selskaber jeg har haft!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : kc

Dato : 22-09-05 21:06

> Jeg har aldrig oplyst/skullet oplyse kørekort nummer eller ling til dem,
> eller til de andre forsikrings selskaber jeg har haft!
>
> Mvh Emil
________________

Jeg kender heller ikke til at skulle oplyse om det det, det kunne jeg godt
tænke mig og høre om, er de begyndt på det?

Måske nybegynder?

Eller nogle forsikringsselskaber?

Skriv

mv kc

Fra : kc

Dato : 22-09-05 20:58

]

[...]

---------------------------------

Jeg mener det lige er blevet skrevet her i gruppen, du kan købe " 10
motorcykler uden kørekort hvis du har lyst" du må bare ikke køre på dem
på vejene hvor vi andre er..

Så jeg mener du skal skrive den dato hvor forsikringen skal træde i kraft og
ikke hvornår du får kørekort..

MV KC

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 21:01

Dengang jeg købte mc kunne jeg godt forsikre uden kort. Men fik at vide at
hvis jeg kørte på den og der skete noget, så var det på egen regning uansrt.
Jeg kørte ikke på den, men blev nødt til at få den forsikret således den
kunne blive indregistreret.