Polere fælge
Fra : JimR

Dato : 22-09-05 17:41

Jeg overvejer kraftigt at få poleret kanten af min sortlakerede, støbte
alufælge. Tanken var at 'bumse' lakken af på kanten og selve 'fladen' af
fælgen og lade midterstykket med eger stå sort lakeret. Derefter skal de
grovpoleres og stå helt pornoblanke (og pudses hver lørdag).

Mon det er muligt at pille lakken af på kun noget af fælgen uden at der
bliver en tudegrim ujævn overgang? Jeg forestiller mig at tape kanten til
med en god elektrikertape og tage lakken af med malingfjerner og derefter
polere på en standerboremaskine med en bomuldsskive. Jeg har før poleret
motorblok, aludæksler og forgaffel på den gamle SR500 med superflot
resultat.

JimR
SZR660

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 22-09-05 22:22

Jeg maskerede med Gaffa-tape og var så lidt forsigtig med ikke at smøre
"bumsen" ind under tapen..... og det virkede fint.

--
hilsner
Steffen

Fra : Frank zx636r

Dato : 23-09-05 02:42

> [...]
> Det samme gælder når man drikker - her er det de svageste hjerneceller der
> dør først. Det er derfor man bliver klogere at af drikke !!

Hej Steffen
Jeg er hel vild med den teori, har tilladt mig at kopiere teksten, lære den
udenad, for senere at gøre den til mit nye motto! (Den vil nok blive brugt
et par gange i weekenden)

--
Hilsen
Frank zx636r

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 07:54

"Steffen Voss Winkler" <vosswinkler@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg maskerede med Gaffa-tape og var så lidt forsigtig med ikke at smøre
> "bumsen" ind under tapen..... og det virkede fint.

> [...]

Rigtig flot/fræk SV'er, du har der................

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : JimR

Dato : 23-09-05 13:46

Super, det var lige det jeg ville høre - der er ikke noget der slår praktisk
erfaring!

mvh

Jim

Fra : JimR

Dato : 23-09-05 13:54

Hov, hvad koster CBR raceren? Jeg var på Knutstorp med SZR 660 9/9 og det
smagte godt nok af mere

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 24-09-05 18:40

Den er lige solgt...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-09-05 14:06

"Steffen Voss Winkler" <vosswinkler@mail.dk> wrote in
message news:43331fab$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jeg maskerede med Gaffa-tape og var så lidt forsigtig med
> ikke at smøre "bumsen" ind under tapen..... og det
> virkede fint.

Hey.

Har du ikke nogle flere store billeder af din CBR, jeg kan se? Kan ikke
glemme tanken om at male min egen den farve nemlig.

Hvis du vil sende til min mail, skal du lige rette adressen. Det er ret
tydeligt hvad der skal væk. Ellers kan du jo lægge dem på dfmc. Der er jo
sikkert andre der gerne vil se flere billeder, idet den jo er til salg.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 24-09-05 18:43

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har du ikke nogle flere store billeder af din CBR, jeg kan se? Kan ikke
> glemme tanken om at male min egen den farve nemlig.

Den er hjemmemalet med matsort på dåse fra Silvan.... hverken særligt
holdbart eller kønt når man kommer tættere på.

Men som alternativ til den farve den havde og med henblik på risikoen for
ridser m.m. så var hjemmemaling løsningen

Den er iøvrigt lige solgt... ;O(

--
[...]
og derved plejes hjorden og bliver stærkere.