Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop Album 2 eller 3
Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-09-05 14:42

Måske hører mit spørgsmål mere hjemme i fotogruppen, men da jeg ved,
der er mange her i gruppen, som kender Adobes programmer godt tillader
jeg mig lige at spørge her.

Jeg bruger Photoshop til at redigere mine billeder med, men hvis jeg
skal organisere billederne er jeg blevet fortalt, at Photoshop Album
er et godt bud. Dette spørgsmål drejer sig altså kun om organisering -
og ikke billedredigering.

Hvilket Adobeprogram bør jeg bnytte? Version 2 eller 3?

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 20:54

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:f0d5j152k9t63ilcc5n1vv0hkip8kiqm1l@4ax.com...
> [...]
> og ikke billedredigering.
>
> Hvilket Adobeprogram bør jeg bnytte? Version 2 eller 3?

Hej

Som jeg kan se findes Photoshop Album kun i version 2 og jeg jeg selv er
meget glad for den
Den dækker i hver fald mine behov for at organisere billeder.

Hilsner
Tomasz

Fra : emj

Dato : 22-09-05 21:56

Tomasz skrev:

>Som jeg kan se findes Photoshop Album kun i version 2 og jeg jeg selv er
>meget glad for den
>Den dækker i hver fald mine behov for at organisere billeder.

Der er forskel på den Photoshop Album version 2, som man kan hente
gratis på adobe.com og den Photoshop Organisizer version 2 , der er
bundlet med PhotoshopElements 3.

Photoshop Organiziser 2 er en stærkt forbedret udgave af Photoshop
Album en masse væsentlige punkter.
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 06:40

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundlet med PhotoshopElements 3.
>
> Photoshop Organiziser 2 er en stærkt forbedret udgave af Photoshop

Det er det sikkert, kan du måske nævne noget.
Og så kom du vist til at blande 2 produkter sammen
Photoshop Album Starter Edition som man kan gratis hente er noget anden end
Photoshop Album version 2 som man skal betale for.
Nu kender jeg ikke PhotoshopElements 3 så er det svært at udtale sig om
forskel mellem de 3 programmer.

Mange hilsner
Tomasz

Fra : emj

Dato : 23-09-05 08:03

Tomasz skrev:

>Og så kom du vist til at blande 2 produkter sammen
>Photoshop Album Starter Edition som man kan gratis hente er noget anden end
>Photoshop Album version 2 som man skal betale for.

Nej, jeg har ikke blandet noget sammen.
OK, gratisversionen er den lightudgave af Photoshop Album 2 og den
dårligste udgave, men alle 3 programmer er skåret over samme læst.

>Nu kender jeg ikke PhotoshopElements 3 så er det svært at udtale sig om
>forskel mellem de 3 programmer.

Kender du kun gratisversionen Album starter edition, så er der en del
forbedringer i Adobe Organisizer, som den har skiftet navn til.

Jeg har nævnt den væsentligste med at den kan skrive keywords ind i
billedefilen. Det betyder, at man kan lave forskellige kataloger og
slippe for at katalogisere billederne mere end én gang. Man "arver"
nemlig taggene.

Hilsen emj

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-09-05 12:08

On Fri, 23 Sep 2005 09:03:18 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

>Kender du kun gratisversionen Album starter edition, så er der en del
>forbedringer i Adobe Organisizer, som den har skiftet navn til.

Jeg kan altså ikke finde info om Organisizer eller for den sags skyld
Organizer på www.adobe.com.

Fra : emj

Dato : 23-09-05 15:44

Karsten Jensen skrev:

>Jeg kan altså ikke finde info om Organisizer eller for den sags skyld
>Organizer på www.adobe.com.

Prøv lidt nede på denne side
http://kortlink.dk/adobe/2362

Man køber Photoshop Element 3 + Photoshop Organiziser som en samlet
pakke

Hilsen emj

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-09-05 19:36

)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-09-05 11:58

On Thu, 22 Sep 2005 22:55:39 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

>Photoshop Organiziser 2 er en stærkt forbedret udgave af Photoshop
>Album en masse væsentlige punkter.

hmmm, det program har jeg slet ikke hørt om.... Må lige ind og kigge
*S*

Fra : Ricko.

Dato : 23-09-05 07:20

> [...]
> skal organisere billederne er jeg blevet fortalt, at Photoshop Album
> er et godt bud. Dette spørgsmål drejer sig altså kun om organisering -

Denne er også et godt bud på sådan et program
http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel3/Products/Display&pfid=1047024307383&pid=1047025470321