Toldsyn og regler for indregistrering...
Fra : "<< André T >>"

Dato : 21-09-05 21:18

Skal ud og se på en CBR600F4 Sport, fra 2002, i Weekenden, der er synet
+ toldsynet, i denne uge (godkendt). Cyklen er importeret fra USA, hvor
den har været indregistreret.

Som jeg har forstået det, er der 100% garanti for at man kan hente Nr.
plade (når afgiften er betalt), når den har begge syn.. Passer det ?

Jeg tænker selvfølgelig på de nye miljøkrav, og om toldsynet, er den
endelige godkendelse for den kan indregistreres.

Og et sidste spørgsmål. Når en cykel er toldsynet, hvor lang tid gælder
det? 1 år ?

Vil bare være helt sikker, at jeg kan få plade på, når sneen smelter om
5-6 mrd.. :0)

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Live For Excess. Not Just Survival ©

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-09-05 05:24

> [...]
> plade (når afgiften er betalt), når den har begge syn.. Passer det ?

> Og et sidste spørgsmål. Når en cykel er toldsynet, hvor lang tid

Hej André

Den er "god nok". Det er der sker hvis en MC ikke er indregistreret før, og
ikke overholder Euro-2 normerne er at den ikke kan gå gennem syn. Hvis din
CBR er synet, så er der ingen ko på isen.

Reglerne for syn er som følger:
Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for under 5 år siden skal den ikke
synes ved ejerskifte.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for mellem 5 og 10 år siden skal
den ikke synes i forbindelse med ejerskifte hvis motorcyklen er synet inden
for to år.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for over 10 år siden skal den ikke
synes i forbindelse med ejerskifte hvis motorcyklen er synet inden for det
sidste år.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : André T.

Dato : 22-09-05 11:07

> [...]
> ikke overholder Euro-2 normerne er at den ikke kan gå gennem syn. Hvis din
> CBR er synet, så er der ingen ko på isen.

Takker for alle svar.... Og sorry for Spam (3 post's)... Men news serveren
må ha været nede igår....

(troede det var min forbindelse, der ikke kunne få hul igennem)

Skal se på dyret på søndag... Weee.. Håber sq' den er tip-top...

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©

Fra : MKS - 74

Dato : 22-09-05 11:56

On Thu, 22 Sep 2005 12:07:21 +0200, "André T." <no@spam.com> wrote:

>Skal se på dyret på søndag... Weee.. Håber sq' den er tip-top...

<Vrænge på næsen.gif> Hvad _mener_ du, det er en CBR600 right?
US-model, er det så den sølvfarvede FS?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : André T.

Dato : 22-09-05 12:11

> <Vrænge på næsen.gif> Hvad _mener_ du, det er en CBR600 right?
> US-model, er det så den sølvfarvede FS?

Det er en CBR 600 F4i, fra 2002, som hedder Sport her i Europa... (uden
central støtteben)

Den er rød og sort, som denne her:
http://www.theautochannel.com/news/2002/03/03/036591.1-lg.jpg

Fra : MKS - 74

Dato : 22-09-05 12:28

On Thu, 22 Sep 2005 13:11:22 +0200, "André T." <no@spam.com> wrote:

>Den er rød og sort, som denne her:
>http://www.theautochannel.com/news/2002/03/03/036591.1-lg.jpg

Øv kedeligfrans, det er der da ikke noget sjovt ved, den er jo ligesom
de andre ., 'Kanerne fik FS'eren i lidt andre farver end den helt
typiske EU-sort/røde, f.eks en sølv eller den blå som denne som du kan
se her : http://62.79.120.117/HondaCBR600FS.jpg

God fornøjelse med købet (den sort/røde er nu også flot .

Fra : HOLM

Dato : 22-09-05 15:36

Hej Jens

Det med Euro 2 gælder kun for NYE motorcykler ( ikke registret før )

Har den været indregistret i et andet land før 1/6/2004 kan det godt
lade sig gøre.

Alle NYE motorcykler som havde Euro 2 og før skulle registreres inden
1/6/2004
der kunne mc forhandlerene ikke "nå" da de ikke var solgt. De fik et
ekstra år til at sælge deres "gamle" motorcykler som ikke havde
været indregistret til i år.

Alle brugte motorcykler skal bare være indregistret første gang inden
1/6/2004
ligemeget og det er i EU eller i USA....

mvh

HOLM