puch maxi
Fra : christoffer

Dato : 21-09-05 21:20

Hey NG.
min 30 år gamle puch maxi k. trækker ikke ordentligt. den er lang tid om at
komme op i omdrejninger, og går nogen gange i stå når den skal stå i
tomgang.. den er i original stand og derfor er plumben ikke plukket ud. alt
elektrisk har jeg målt igennem, skiftet tændrør ( målt afstand til
0.,5-0,6), stillet luftskruen ( helt ind og derefter 2 ½ omgang ud), blandet
benzinen rigtigt, spændt luftfilteret, og tjekket for utætheder.... kan i
hjælpe??
chris

Fra : Allan Riise

Dato : 21-09-05 21:29

"christoffer" <seer@jee.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 0.,5-0,6), stillet luftskruen ( helt ind og derefter 2 ½ omgang ud),
> blandet benzinen rigtigt, spændt luftfilteret, og tjekket for

Rens udstødning og forrør, muligvis også udstødningsport.
Porten skrabes forsigtigt ren, med en bred skrutrækker/lille stemmejern, og
finslibes evt. med en dremmel.
Udstødningen skilles helt ad, og indmad renses, forrør lægges i Kaustisk
soda i en dags tid/24 timer. (pas på stænk, brug handsker og briller).

--
Allan Riise

Fra : Contraventum Minquit

Dato : 21-09-05 21:46

Du skriver ikke noget om du har tjekket stemplet, men det kunne jo være en
stempelring...
Tjek også at koblingen er ok, når du nu alligevel er igang. Og held og
lykke, maxierne var nu ikke helt ringe..

CM

Fra : Henrik

Dato : 22-09-05 06:44

Hej

Hvis din gamle maxi har kørt dig rundt de sidste 30 år, uden at du har
skifte stempel/stempelringe eller renst udstødning. så er det ikke underligt
at den kører som den gør.

Så vil jeg foreslå at du køber

http://www.thansen.dk/product.asp?c=588057485&n=282536849&pn=282537281
http://www.thansen.dk/product.asp?c=588057485&n=282539317&pn=282539322
http://www.thansen.dk/product.asp?c=588057485&n=282536634&pn=282536643

Samlet pris ca 600kr

Det kan selvfølgelig nok gøres billigere, men så kræver det også at du
sidder og nørkler med det en ½ dags tid. + at du så ikke har nyt på.
Jeg er ihvertfald ikke type til at sidde og pjaske med syre for at få
udstødningen ren, når nyt koster 179kr.

Jeg er 100% sikker på at du kan mærke forskel.

Hvis du bor i nærheden af Sønderborg, så kan jeg godt give en hånd med hvis
det kniber. reperationen tager vel 20-30 min

Mvh
Henrik

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 22-09-05 15:52

Der er mange gode forslag fra de andre, men hurtigst at starte fejlfindinger
er at pille udstødningen af. Og så tage en tur uden, ja det larmer, men det
skulle gerne fortælle dig om din er tæt.

Derefter check kompressionen/check stempelringe. I værste tilfælde kan
cylinder/stempel trænge til udskiftning.

Adskil også karburator, rens den kan være et rør/dyse der er ved at være
stoppet.

--
Mvh.
Carsten Lorenzen