Toldsyn og nr. plade (MC fra USA)
Fra : "<< André T >>"

Dato : 21-09-05 20:40

Jeg skrev denne post tidligere i dag, men den dukkede aldrig op i mit
'reader' program, så jeg prøver igen.... Her er den:

Skal ud og se på en CBR600F4 Sport, fra 2002, i Weekenden, der er synet
+ toldsynet, i denne uge (godkendt). Cyklen er importeret fra USA, hvor
den har været indregistreret.

Som jeg har forstået det, er der 100% garanti for at man kan hente Nr.
plade (når afgiften er betalt), når den har begge syn.. Passer det ?

Jeg tænker selvfølgelig på de nye miljøkrav, og om toldsynet, er den
endelige godkendelse for den kan indregistreres.

Og et sidste spørgsmål. Når en cykel er toldsynet, hvor lang tid gælder
det? 1 år ?

Vil bare være helt sikker, at jeg kan få plade på, når sneen smelter om
5-6 mrd.. :0)

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Live For Excess. Not Just Survival ©

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-09-05 21:02

"<< André T >>" <hop@i.havnen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som jeg har forstået det, er der 100% garanti for at man kan hente Nr.
> plade (når afgiften er betalt), når den har begge syn.. Passer det ?

Jepz...

> Jeg tænker selvfølgelig på de nye miljøkrav, og om toldsynet, er den
> endelige godkendelse for den kan indregistreres.

Ingen problem, bare den har været reg. i USA før 1/7 2005

> Og et sidste spørgsmål. Når en cykel er toldsynet, hvor lang tid
gælder
> det? 1 år ?

Toldsynet er en eengangsforestilling - Reg.synet gælder efter de gængs
regler.

> Vil bare være helt sikker, at jeg kan få plade på, når sneen smelter
om
> 5-6 mrd.. :0)

Bare tag det roligt

--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Richard

Dato : 22-09-05 20:51

Brian Sørup wrote:

> Ingen problem, bare den har været reg. i USA før 1/7 2005

Det skulle lige være, hvis cyklen endnu ikke var indregistreret første
gang den 1. juli 2004, hvor Euro 2-reglerne trådte i kraft herhjemme - og
dermed også kræves overholdt for en brugtimporteret, tidligere
indregistreret cykel

- årsdagen var blot udløsbdatoen for dispensationen, som er uden betydning
her

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 21-09-05 21:23

<< André T >> wrote:
> [...]
>

> Skal ud og se på en CBR600F4 Sport, fra 2002, i Weekenden, der er synet
> + toldsynet, i denne uge (godkendt). Cyklen er importeret fra USA, hvor

I mine ører lyder det mystisk at den ikke har været mere igennem møllen
end dét.
EU-modeller glider lige lukt igennem systemet, men US-modeller bærer
ikke samme typegodkendelsesnummer som de danske/EU -importerede ligesom
at "skal accepteres"-reglen kun dækker tidligere EU-registreringer,
hvorofr de skal igennem en form for enkeltgodkendelse :-|

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 21-09-05 23:55

In article <gijYe.68534$Fe7.230917@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> skal accepteres"-reglen kun dækker tidligere EU-registreringer,

Nej, det gælder også 3.-lande.
Har personligt 'glimrende' erfarringer med både Schweiz og Japan.

Det krævede kun indblanding fra Færdselsstyrelsen, Rigspolitiets
Dataafdeling og ... Toldkammeret i Odense!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Richard

Dato : 22-09-05 20:57

Armand wrote:

> [...]
> at "skal accepteres"-reglen kun dækker tidligere EU-registreringer,
> hvorofr de skal igennem en form for enkeltgodkendelse :-|

Ja, det må man formode; men man skal aldrig sige aldrig med de etater: En
dansk indkøbt, aldrig indregistreret 2000-model med 10kkm på tælleren, som
var til salg i salgsgruppen fornylig, havde fornylig fået dispensation for
Euro 2 pga. kendt brugshistorie som "democykel" hos SBI i en større
sydøstjysk by. Den mulighed kan man ikke lige læse ud at Fstyrs
bekendtgørelse IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK