Lidt mere om Peugeot 307 "brandbilen"
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-09-05 20:20

DCU forbyder nu 307'ere, som ikke har gennemgået Peugeot's fejlrettelser, at
holde på deres campingpladser.

Er det iøvrigt ikke lidt sent at komme med den udmelding ?
For det første er "stormen" jo næsten blæst over og for det andet er
Campingsæsonen i DK jo tæt på at være overstået for de fleste.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-05 20:38

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/21/160505.htm
>
> Er det iøvrigt ikke lidt sent at komme med den udmelding ?

Næh, det er læææænge siden jeg læste om det første gang.

> For det første er "stormen" jo næsten blæst over og for det andet er
> Campingsæsonen i DK jo tæt på at være overstået for de fleste.

:)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-09-05 18:54

Martin Johansen [6000] wrote:

> Næh, det er læææænge siden jeg læste om det første gang.

OK, jeg har dog først hørt/set det nu

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : TDN

Dato : 21-09-05 21:08

> [...]
> For det første er "stormen" jo næsten blæst over og for det andet er
> Campingsæsonen i DK jo tæt på at være overstået for de fleste.

Næh der er jo tale om 2 steder der kan opstå brand. Det ene, er det sted der
først blev omtalt og de blev indkaldt og checket. Derudover er der brændt
andre hvor branden er opstået i ABS-boksen, dvs. en anden fejl og den havde
Peugeot ikke lige en løsning på. Derfor skal de først checkede 307'ere igen
til kontrol for den anden fejl. Det kan være den anden fejl DCU også vil
have checket.

http://www.stiften.dk/artikel:aid=227072

Mvh
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-09-05 18:54

TDN wrote:

> [...]
> de først checkede 307'ere igen til kontrol for den anden fejl. Det
> kan være den anden fejl DCU også vil have checket.

OK jeg var ikke klar over, at der var tale om 2 forskellige fejl.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : KASO

Dato : 22-09-05 08:50

"Per Beer Hansen" skrev d. 21-09-05 20:20 dette indlæg :
> [...]
> For det første er "stormen" jo næsten blæst over og for det andet er
> Campingsæsonen i DK jo tæt på at være overstået for de fleste.

Spørgsmålet er så, om de også husker at forbyde de øvrige "brandbiler"
på markedet - bl.a. har VW haft et par fejl på Touran, og der har vist
også været nævnt andre mærker/modeller i pressen.... (I alle tilfælde må
det jo gælde, at man skal dokumentere, at fejlen er udbedret)

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-09-05 18:55

KASO wrote:

> [...]
> også været nævnt andre mærker/modeller i pressen.... (I alle tilfælde
> må det jo gælde, at man skal dokumentere, at fejlen er udbedret)

Mht Peugeot'erne så står der jo netop, at de skal dokumentere at de er
blevet gennemtjekket.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : KASO

Dato : 22-09-05 20:17

> Mht Peugeot'erne så står der jo netop, at de skal dokumentere at de er
> blevet gennemtjekket.

Jeps - men hvad er idéen ved at forlange at 307 skal være chekket, hvis
naboen møder op med en Touran, der ikke har været på værksted? De må da
stille samme krav til alle, der kan være problemer med?!??

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-09-05 09:55

> [...]
> For det første er "stormen" jo næsten blæst over og for det andet er
> Campingsæsonen i DK jo tæt på at være overstået for de fleste.

DCU er kendt for at stå forrest i køen når de skal komme med udmeldinger der
gælder om at skamrose sig selv.

Dernæst er de kendt for at komme med udmeldinger, der ikke har hold i
virkeligheden. Så må FDM på banen for at benægte de "fakta" DCU er kommet
med.

Vi har ikke været særligt heldige med DCU.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-09-05 18:56

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> virkeligheden. Så må FDM på banen for at benægte de "fakta" DCU er
> kommet med.
>
> Vi har ikke været særligt heldige med DCU.

OK jeg kender ikke så meget til DCU, så jeg må jo tage dine ord for gode
varer

--
Mvh Per
www.perbeer.dk