Check af restgæld på bil fra Italien
Fra : Biler

Dato : 21-09-05 10:45

Hej -er der nogen af jer der har kendskab til procedurer omkring evt.
restgæld i biler fra Italien.

I Danmark er det jo let at checke.
I Tyskland er der ingen restgæld, hvis sælger har originalt
registreringsbevis i hånden

-men hvad med Italien!?

Sagen er, at jeg er ved at købe en bil fra en privat person i Italien for at
importere den til Danmark og få danske plader på den. Jeg har kopi af
registreringsbeviset fra Italien.

Håber nogle af jer har et svar -evt. et bud på, hvor man kan henvende sig
for at få svar.

På forhånd tusind tak!

Mvh
Jens Christian Nørtoft

Fra : Henning

Dato : 21-09-05 12:45

On Wed, 21 Sep 2005 11:44:57 +0200, "Biler" <jcn@sol_slet.dk> wrote:

>Hej -er der nogen af jer der har kendskab til procedurer omkring evt.
>restgæld i biler fra Italien.

Er bilerne dernede ikke så billige det slet ikke er muligt at have
gæld i dem

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Biler

Dato : 21-09-05 13:12

hæ hæ -næsten

Mvh
Jens Christian

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 21:13

"Biler" <jcn@sol_slet.dk> wrote in message

> hæ hæ -næsten

Mig bekendt er restgæld i biler mere eller et dansk fænomen
eller snare problem. Vi checkede ikke den italienske bil, vi
købte af samme grund...
--
Mvh Mogens

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : John Sahl

Dato : 21-09-05 13:42

Biler wrote:
> Håber nogle af jer har et svar -evt. et bud på, hvor man kan henvende
> sig for at få svar.

Så vidt jeg husker sidder gælden ikke i bilen, men i "nummerpladerne".
Men jeg er ikke helt sikker her i.

--
John Sahl,
Støt op om legal streetrace. Kom til race i Køge - Lovligt!

Fra : Aslan

Dato : 22-09-05 13:28

Biler wrote:
> Hej -er der nogen af jer der har kendskab til procedurer omkring evt.
> restgæld i biler fra Italien.

Et vildskud: kontakt den italienske ambassade i Danmark

Aslan
2005 MB E 320 CDI Avantgardé
1998 Alfa 156 2,0 TS (under udskiftning)

Fra : Biler

Dato : 22-09-05 21:09

Jep, det har jeg prøvet -de vidste intet.
Har også prøvet den danske ambassade i Italien -samme resultat

Men tak for tippet!

JCN

Fra : John Sahl

Dato : 22-09-05 21:17

Biler wrote:
> Jep, det har jeg prøvet -de vidste intet.
> Har også prøvet den danske ambassade i Italien -samme resultat

Jeg har her til aften talt med en italiener jeg kender og han sagde
at du ikke havde noget at bekymre dig om mht restgæld ved at
importere en bil fra Italien, det eneste meget vigtige er at du får
alle papirer med på bilen.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 21:24

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> det eneste meget vigtige er, at du får alle papirer med på bilen.

Endelig de originale !
(DK godkender ikke på baggrund af farvekopier!)

Fra : John Sahl

Dato : 22-09-05 21:28

Mogens wrote:

> Endelig de originale !
> (DK godkender ikke på baggrund af farvekopier!)

Korrekt!

Fra : Biler

Dato : 26-09-05 10:08

Tak for svarende

Vi ser om projektet lykkes!!

Mvh
Jens Christian Nørtoft

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-05 15:56

"Biler" <jcn@sol_slet.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svarende
>
> Vi ser om projektet lykkes!!

Og så hører vi lige nærmere her, ikke? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-05 15:15

> [...]
> at du ikke havde noget at bekymre dig om mht restgæld ved at
> importere en bil fra Italien, det eneste meget vigtige er at du får

Jeg har også "talt" med en italiener, og han skrev :) :

Ok...in italy we have a certificate of property that is what reallt tell if
you are the owner of the car or not..on that certificate there's written if
car is totally sold or is temporary property of a bank or credit
institute...you need the certificate to sell a car, otherway it's impossible
to sell but i think that best thing would be contact some agency who usually
takes car of that

Per siger:

Allright - what´s the name of that certificate (in Italian)?

Per siger:

And the name of that agency?

Il Maiki siger:

"certificato di propietà" is the name of certificate

Il Maiki siger:

the agency you can contact are really a lot, they are all private so every
town as at least one

Il Maiki siger:

usually they are named "agenzia di pratiche auto"

Per siger:

Grazzia ..

Per siger:

I will tell him right away ....

Il Maiki siger:

ask him also where he's gonna buy the car and from who, maybe i can help a
little

Per siger:

Okay - I will - can I give him your email address?

Il Maiki siger:

sure

Per siger:

I will

PS:

Du kan få hans emailadresse hvis du henvender dig til mig (og jeg ikke har
fundet frem til din adresse)...

og det med emailadressen er selvfølgelig henvendt til den oprindelige
spørger :)

--
Per, Esbjerg

Per

Fra : John Sahl

Dato : 24-09-05 19:27

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg har også "talt" med en italiener, og han skrev :) :

Lækkert med et fyldestgørende svar