Lille stikdåse med afbryder m. lys ?
Fra : MV

Dato : 21-09-05 10:37

Hej

I kender nok de her forlængerledninger med en stikdåse
med 4, 5 eller 6 stik, samt en afbryder med lys i knappen.

Hvor små kan man egentlig få dem? Findes de f.eks.
med kun 2 eller 3 stik ? Og i så fald hvor kan man købe
dem ?

mvh Mogens

Fra : Gunnar

Dato : 21-09-05 13:18

> [...]
>
> Hvor små kan man egentlig få dem? Findes de f.eks.
> med kun 2 eller 3 stik ? Og i så fald hvor kan man købe
Hej.
Ethvert byggemarked, og elforretning, jeg ved ikke hvor små du kan få dem
men tag endelig en med ekstra plads, du får sikker brug for det dag.
Gunnar

Fra : MV

Dato : 21-09-05 16:31

On Wed, 21 Sep 2005 14:18:03 +0200, "Gunnar" <g.grooss@oncable.dk>
wrote:

>Hej.
>Ethvert byggemarked, og elforretning, jeg ved ikke hvor små du kan få dem
>men tag endelig en med ekstra plads, du får sikker brug for det dag.
>Gunnar

Jeg har skam allerede adskillige af de store. Nogen endda med 7 stik.

Grunden til at jeg spørger efter nogen med 2 - 3 stik er at de skal
bruges i køkkenet til kaffemaskine, elkedel osv.
Det er til min mor som er svagtseende og de små lamper der er på
mange apparater idag kan hun nemt overse. Og da hun kun har
brug for 2, højst 3 udtag hvert sted synes jeg at en med 6 udtag
var lige i overkanten. Desuden er der ikke afbrydere på udtagene
i væggen. Der er bare et stik, 3 steder langs med køkkenbordet.

mvh Mogens

Fra : Max

Dato : 21-09-05 19:47

Hej Mogens

> var lige i overkanten. Desuden er der ikke afbrydere på udtagene
> i væggen. Der er bare et stik, 3 steder langs med køkkenbordet.

Jeg tror at du vil får svært ved at finde nogle med mindre end 5 stik,
men nogle af de modeller der er lavet i en aluminiumsprofil er lukket
i den ene ende med en plastprop, det må kunne lade sig gøre at
kunne afkorte disse modeller til den ønskede længde,

Mvh Max

Fra : L.Støvring

Dato : 21-09-05 21:54

> [...]
> i den ene ende med en plastprop, det må kunne lade sig gøre at
> kunne afkorte disse modeller til den ønskede længde,

Vi har nogle rundt om i hjemmet, med 4 stik og en rød vippekontakt med lys.
Så det kan fåes.

Mvh. Lisbeth
www.ps2chips.dk
Bootchipløsninger til PS2, Xbox & PSone.

Fra : MV

Dato : 21-09-05 23:04

On Wed, 21 Sep 2005 22:54:26 +0200, "L.Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk>
wrote:

>Vi har nogle rundt om i hjemmet, med 4 stik og en rød vippekontakt med lys.
>Så det kan fåes.

OK, takker.
Du ved vel ikke tilfældigvis hvor de er købt ?

mvh Mogens

Fra : L.Støvring

Dato : 21-09-05 23:39

"MV" <MV@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> OK, takker.
> Du ved vel ikke tilfældigvis hvor de er købt ?
>
> mvh Mogens

Jeg mener de er købt hos firmaet Wûrtz:
http://www.wr.dk/shop/product_info.php?cPath=116_117&products_id=371

Mvh. Lisbeth

Fra : L.Støvring

Dato : 21-09-05 23:46

"L.Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse

> "MV" <MV@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg fandt dem også lige med kun 3 udtag hos Elektronik Lavpris. Mail sendt
til dig.

Fra : MV

Dato : 22-09-05 10:04

On Thu, 22 Sep 2005 00:46:22 +0200, "L.Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk>
wrote:

>Jeg fandt dem også lige med kun 3 udtag hos Elektronik Lavpris. Mail sendt
>til dig.

Mange tak, men den mail addresse findes ikke, så den når ikke frem.

Har fundet en butik med det navn, men kan dog ikke finde de udtag.
Kan du give mig et par tips?

mvh Mogens

Fra : CopyCat

Dato : 21-09-05 20:28

> Grunden til at jeg spørger efter nogen med 2 - 3 stik er at de skal
> bruges i køkkenet til kaffemaskine, elkedel osv.

Ahh ., dårlig ide ...

De billige forlængerledninger jeg har set er af så dårlig kvalitet at jeg
ikke vil anbefale at bruge dem til kaffemaskiner og el-kedel ..

og så er der jo afbryderen ... den har næppe ret lang levetid hvis den skal
belastes 100% ..

Få en elektriker til at skifte stikkontakterne ud til nogen med afbryder og
evt lys hvis man ikke kan købe dem som sæt så kan man ihvertfald købe løse
tangenter med lys i ..
fx el-nummer: 10 17 040 146 som fundet i LKs online katalog ..
http://www1.lk.dk/katalog.jhtml

~~Frank .,

Fra : MV

Dato : 21-09-05 21:00

On Wed, 21 Sep 2005 21:27:59 +0200, "CopyCat" <Not@vailable.Sorry>
wrote:

>Få en elektriker til at skifte stikkontakterne ud til nogen med afbryder og
>evt lys hvis man ikke kan købe dem som sæt så kan man ihvertfald købe løse
>tangenter med lys i ..

Det var også det jeg helst ville gøre, men det er en lejet bolig
og udlejeren vil ikke være med til at lave ændringerne.

mvh Mogens

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 22-09-05 07:14

MV <MV@gvdnet.dk> skrev:

> Det var også det jeg helst ville gøre, men det er en lejet bolig
> og udlejeren vil ikke være med til at lave ændringerne.

I kan sandsynligvis benytte jer af råderetten. Næsten hvad som helst
kan efterhånden laves indenfor råderettens regler.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Max

Dato : 21-09-05 13:21

Hej Mogens

> Hvor små kan man egentlig få dem? Findes de f.eks.
> med kun 2 eller 3 stik ? Og i så fald hvor kan man købe

Har aldrig set modelen med lys og afbryder mindre end
5 stik, men det findes måske, spørg i den lokale installatør-
forretning, de må vide det.

Mvh Max

Fra : Kari Eiffert

Dato : 22-09-05 13:59

I denne uge har netto en til 4 stik med afbryder på. Ved så ikke hvordan
kvaliteten er.