On Tue, 20 Sep 2005 19:54:25 +0200, "Dorte Andreasen"
<glimtet@mail.dk> wrote:
Hej Christian.
>Jeg lavede et indlæg i går, men har fortsat problemer. Jeg har pumpet og
>pumpet på min hydrauliske kobling og lige lidt hjælper det. Jeg gør det på
>følgende måde:
>
>1. Jeg pumper håndtaget 3-5 gange og holder det inde
>2. Jeg løsner udluftningsskruen hvorved der kommer væske ud (væsken løber
>gennem en slange ned i en flaske og slangen er altid i væske)
>3. Jeg lukker udluftningsskruen igen
>4. Jeg slipper håndtaget (og masteren suger lidt væske ind)
>
>Alligevel bliver koblingen på intet tidspunkt hård. Hvad kan jeg gøre for at
>løse problemet?
>
Og det kan du så blive ved med fra nu af og til juleaften uden at
komme videre
Årsagen er, at der ikke er nok modstand til at kunne arbejde luften
nedad mod stemplet i slavecylinderen.
Mange anvender en pumpeoliekande med bremsevæske, og en plastslange
der forbinder udluftningsniplen med oliekanden.
Pump slangen op med væske før den tilkobles niblen.
Pil dækslet af resauaret på koblingsmaster og hæng en lille spand
under grebet således at bremsevæsken ikke kan løbe ned af tank eller
stel, men kun ned i spanden.
Luk så niplen op og pump bermsevæske gennem systemet.
Hold øje med at der ikke kommer luft fra oliekanden og baglæns ind i
systemet, samt at overskydende olie der løber ovenud koblingsmasterens
resauar rammer spanden (pas på --- Bremsevæske æder al maling).
Alligevel kan det knibe med at få den sidste luft ud.
For at få det sidste ud, plejer jeg at pille dækslet af og så blokere
slavestemplet med en skruetvinge.
Så kan man lave "bagagestrop tricket" lige som på bremsen.
OK, ikke med så stort tryk så ryger skruetvingen, men det virker fint
alligevel..
Keine hexerei --- just hard work
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk