/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
2-takter sætter ud
Fra : Chris


Dato : 20-09-05 18:34

Hej !

Jeg fik for godt tre måneder siden skiftet begge stempler i min Rd 350'er.
Grunden var at det ene stempel var brændt af. Iflg. mekanikeren skyldtes det
at nødden jeg havde købt cyklen af havde sat en tand for små stempler i
maskinen, så de havde flagret rundt inde i cylinderen. Jeg fik en anelse om
dette, når man pressede Rd'eren en smule på motorvejen. Ved ca. 140 km/t
kunne den godt lige sætte ud et kort sekund, som om den ikke fik benzin nok
til det ene stempel. Det gjorde den så måske 8 gange (med et par dages
mellemrum) og puf...det ene stempel var futtet af.

Nu har jeg som sagt fået skiftet begge stempler og fået honet cylindrene hos
en autoriseret mekaniker og maskinen har ellers kørt upåklageligt lige
siden. Idag skulle jeg dog lige følge med en anden mc på motorvejen og jeg
kom igen op omkring de ca. 140 km/t nogle kilometer og jeg oplevede igen at
maskinen lige satte ud et sekund... nøjagtigt samme symptom som inden
stemplet brændte af. Jeg satte selvfølgeligt farten ned derefter og der var
intet at mærke på maskinen.

Er der nogen der har en anelse om hvad der sker... får maskinen for lidt
benzin når jeg når op på de høje hastigheder. Jeg har ofte kørt 130 km/t
uden der sker noget... det er som om der ligger en grænse ved de 140 km/t.

Mvh Chris



 
 
Ukendt (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-05 19:17


Chris skrev i meddelelsen <433047f9$0$252$14726298@news.sunsite.dk>...
>Hej !
>
>Jeg fik for godt tre måneder siden skiftet begge stempler i min Rd 350'er.
>Grunden var at det ene stempel var brændt af. Iflg. mekanikeren skyldtes
det
>at nødden jeg havde købt cyklen af havde sat en tand for små stempler i
>maskinen, så de havde flagret rundt inde i cylinderen.

<snip>

>maskinen lige satte ud et sekund... nøjagtigt samme symptom som inden
>stemplet brændte af. Jeg satte selvfølgeligt farten ned derefter og der var
>intet at mærke på maskinen.


Forkerte stempler ? Hvad skulle have forhindret "nødden" i at sætte
forkerte dyser i karburatorerne ? Hvis da det er de rigtige karburatorer, og
det rigtige tændingsanlæg, og det......

Tilbage til servicemanualen, og RD'en, og tjek op på hver evige eneste stump
som den er skruet sammen af. :-|

Sidst, og ikke mindst, husk at adskille og rense benzinhanen.

mvh
Orla



Hekto (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-09-05 20:50

In article <4330534c$0$43453$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> Forkerte stempler ? Hvad skulle have forhindret "nødden" i at sætte
> forkerte dyser i karburatorerne ? Hvis da det er de rigtige karburatorer, og
> det rigtige tændingsanlæg, og det......
>
> Tilbage til servicemanualen, og RD'en, og tjek op på hver evige eneste stump
> som den er skruet sammen af. :-|
>
> Sidst, og ikke mindst, husk at adskille og rense benzinhanen.
>
Jep ... og kontrollere oliepumpe og olieledninger!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Hekto (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-09-05 20:51

In article <4330534c$0$43453$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> Sidst, og ikke mindst, husk at adskille og rense benzinhanen.
>
... og nååh, ja! Gummimuffer o.s.v. for falsk luft.
Gøres let med dieselstart.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-09-05 20:04

Orla Pedersen wrote:
>
>
> Forkerte stempler ? Hvad skulle have forhindret "nødden" i at sætte
> forkerte dyser i karburatorerne ? Hvis da det er de rigtige karburatorer, og
> det rigtige tændingsanlæg, og det......
> Tilbage til servicemanualen, og RD'en, og tjek op på hver evige eneste stump
> som den er skruet sammen af. :-|

Jeg ville nu prøve med et af mine mantra'er først: Tøm svømmerhusene og
se om ikke dét hjælper - Men gør som hidtil: Lad den kun "hikke" én gang
før du lukker af igen!!

--
Armand.

[6705] Jesper Sørens~ (20-09-2005)
Kommentar
Fra : [6705] Jesper Sørens~


Dato : 20-09-05 19:42

"Chris" <chl@heleneogjens.dk> skrev i en meddelelse
news:433047f9$0$252$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har ofte kørt 130 km/t uden der sker noget... det er som om der ligger
> en grænse ved de 140 km/t.

Så er der bestemt noget galt et eller andet sted .. grænsen på min gamle
RD350 lå lige under de 200 ægte km/t og det var en LC fra 1981 dvs uden YPVS
...

Når du har fået honet cylinderne og fået nye stempler i så ville jeg kigge
på følgende ting.

Indsugningsgummi mellem cyl og karb - mine havde bitte små revner som gav
falsk luft når der var godt med knald på maskinen...
Reed ventiler - mine var simpelthen slidte/trætte .. jeg skiftede dem og det
gjorde verden til forskel
karburatorer
karburatorer
karburatorer .. det kan ikke siges tydeligt nok .. 2takt er død afhængig af
at blandingen er korrekt og ens og at alt spiller .. dyser osv .. Jeg
anbefaler at du allierer dig med en der har forstand på 2takt, evt en som
kører cross .. 2takt cross vel at mærke !



--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853




Jens Jacob Bager Jen~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 21-09-05 07:05

> Er der nogen der har en anelse om hvad der sker... får maskinen for
> lidt benzin når jeg når op på de høje hastigheder. Jeg har ofte kørt
> 130 km/t uden der sker noget... det er som om der ligger en grænse
> ved de 140 km/t.

Hej Chris

Læs alle de råd der er kommet. En 4 takter kører bare dårligt hvis ikke alt
spiller, en totakter, især en som en RD 350 eksploderer, sætter sig, brænder
hul i stemplerne eller andre fatale ting. Jeg har haft et par kammerater der
kørte RD 350 og de gik fint, uden at dø. De kan køre en 180-200 stykker, så
hvis din sætter ud ved 140, så er der noget HELT galt! Hvis en 2 takter går
dårligt, så skal du tage advarslerne HELT alvorligt (hvilket du åbenbart
også gør), det næste der sker er den begår mekanisk selvmord.

Jeg gætter på det er et karburator problem, men kontroller alt det andet
også. Hvis ikke du kan selv, så smid den til en dygtig mekanikker der har
forstand på totaktere. Jeg kender kun ham racerkarlen fra fyn (Armand
hjælp!) som Mick Hoy også gik til. Det er klart det billigste i længden. Går
den godt kan en RD'er køre 30.000 - 40.000 på et sæt stempler.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-09-05 20:02

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>
> .....Hvis ikke du kan selv, så smid den til en dygtig mekanikker der har
> forstand på totaktere. Jeg kender kun ham racerkarlen fra fyn (Armand
> hjælp!) som Mick Hoy også gik til. Det er klart det billigste i længden.

Hørt!

Carsten "Midtfyn" á. Midtfyns mc og autoværksted i Årslev syd for Odense
er en mand med stor forstand og rutine i fejlfiding på, og trimning af
motorcykelmotorer!

--
Armand.

Henrik Aarfeldt (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 21-09-05 09:34

Chris wrote:

> Jeg fik for godt tre måneder siden skiftet begge stempler i min Rd 350'er.

Hvilken årgang er det ?
Hvor mange omdrejninger kører den, når det sker ?

--
Mvh Henrik.

Chris (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Chris


Dato : 21-09-05 18:24

Hej igen,

Tak for de mange svar.

Til Henrik kan jeg oplyse at det drejer sig om en Rd 350 YPVS årgang 1995.
og det er omkring 8000 omdrejninger den satte ud.

Til jer andre kan jeg nævne at der intet er at bemærke, overhovedet, ved alm
bykørsel og motorvej under 130 (jeg har som sagt kørt i 3 måneder uden der
var noget at bemærke).
Det var først her da den lige fik ekstra meget gas på motorvejen den kort
satte ud. Jeg er sikker på at jeg sagtens kunne presse den højere op i fart,
men det er konsekvensen af dette jeg er nervøs for :-/

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:43311ad3$0$939$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Chris wrote:
>
>> Jeg fik for godt tre måneder siden skiftet begge stempler i min Rd
>> 350'er.
>
> Hvilken årgang er det ?
> Hvor mange omdrejninger kører den, når det sker ?
>
> --
> Mvh Henrik.



Ukendt (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-05 19:51

Chris wrote:
> Hej igen,
>
> Tak for de mange svar.
>
> Til Henrik kan jeg oplyse at det drejer sig om en Rd 350 YPVS årgang 1995.
> og det er omkring 8000 omdrejninger den satte ud.
>
> Til jer andre kan jeg nævne at der intet er at bemærke, overhovedet, ved alm
> bykørsel og motorvej under 130 (jeg har som sagt kørt i 3 måneder uden der
> var noget at bemærke).
> Det var først her da den lige fik ekstra meget gas på motorvejen den kort
> satte ud. Jeg er sikker på at jeg sagtens kunne presse den højere op i fart,
> men det er konsekvensen af dette jeg er nervøs for :-/
>
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> news:43311ad3$0$939$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Chris wrote:
>>
>>
>>>Jeg fik for godt tre måneder siden skiftet begge stempler i min Rd
>>>350'er.
>>
>>Hvilken årgang er det ?
>>Hvor mange omdrejninger kører den, når det sker ?
>>
>>--
>>Mvh Henrik.
>
>
>

Har du tjekket tændrørene? (Jeg undskylder hvis det er blevet nævnt før
i denne tråd)

Mvh Jesper G

Ukendt (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-05 19:35


Chris skrev i meddelelsen <43319724$0$255$14726298@news.sunsite.dk>...

>Jeg er sikker på at jeg sagtens kunne presse den højere op i fart,
>men det er konsekvensen af dette jeg er nervøs for :-/


Det behøver Du ikke at være "nervøs" for, Havde Du prøvet havde der været
kontant afregning med enten et hul i stemplet, eller en stempelsætter.

Få undersøgt de karburatorer, specielt den som fodrer cylinderen hvor
stemplet blev hullet. Og sørg for at benzinhanen ikke er halvstoppet, for så
kan problemer ved fuld hane også opstå.

mvh
Orla





Hekto (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-09-05 23:49

In article <43319724$0$255$14726298@news.sunsite.dk>,
chl@heleneogjens.dk says...
> Til Henrik kan jeg oplyse at det drejer sig om en Rd 350 YPVS årgang 1995.
> og det er omkring 8000 omdrejninger den satte ud.
>
>
Lige præcis v. 8.000 omdrejninger er dér hvor YPVS'en drejer til trin 2.
Jeg kan ikke umiddelbart se nogen sammenhæng imellem udsættere og
YPVS'en; men alligevel.

Det kunne jo være at den står og drejer frem og tilbage, at de
elektriske forbindelser påvirkes, at den går stramt og skaber
spændingsfald i ledningsnettet o.s.v.

Check den lige, for indstillingen og stramningen af kablerne skal
kontrolleres alligevel.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Henrik Aarfeldt (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 22-09-05 19:58

Hekto wrote:

>>Til Henrik kan jeg oplyse at det drejer sig om en Rd 350 YPVS årgang 1995.
>>og det er omkring 8000 omdrejninger den satte ud.

> Lige præcis v. 8.000 omdrejninger er dér hvor YPVS'en drejer til trin 2.
> Jeg kan ikke umiddelbart se nogen sammenhæng imellem udsættere og
> YPVS'en; men alligevel.

Det var nemli' det jeg fiskede efter.
Kører YPVS'en ubesværet rundt når du sætter tænding på ?

YPVS'en kan snildt sætte sig fast pga sod og andre aflejringer.

--
Mvh Henrik.

Hans Joergensen (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 24-09-05 21:48

Hekto wrote:
> Lige præcis v. 8.000 omdrejninger er dér hvor YPVS'en drejer til trin 2.
> Jeg kan ikke umiddelbart se nogen sammenhæng imellem udsættere og
> YPVS'en; men alligevel.

Så har du da vist aldrig prøvet når YPVS'en står meget forkert (fx.
pga løse kabler), maskinen sætter faktisk ud, så vidt jeg husker.

// Hans, stadig med stillestående RD, jeg burde snart sparke mig
// selv i r0ven.
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Hekto (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-09-05 22:59

In article <slrndjbf4e.20s.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Så har du da vist aldrig prøvet når YPVS'en står meget forkert (fx.
> pga løse kabler), maskinen sætter faktisk ud, så vidt jeg husker.
>
Nææææ ... havde du i din vildeste fantasi forestillet dig det????
Udsættere? Jeg kunne forestille mig at den måske føltes lidt 'klemt'
eller dvask; men ikke som deciderede udsættere?
>
> // Hans, stadig med stillestående RD, jeg burde snart sparke mig
> // selv i r0ven.
Ja, det må da være på tide, så!!! =
> Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!
Motorcyklister der kører i regnvejr ... er fattigrøve!!!

.... hvordan slæber det af med russer-projektet?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 25-09-05 16:43

Hekto wrote:
> Nææææ ... havde du i din vildeste fantasi forestillet dig det????
> Udsættere? Jeg kunne forestille mig at den måske føltes lidt 'klemt'
> eller dvask; men ikke som deciderede udsættere?

dvask er ikke ordet.. den hakker ret meget i det.. :) det gjorde min
ihvertfald.

>> // Hans, stadig med stillestående RD, jeg burde snart sparke mig
>> // selv i r0ven.
> Ja, det må da være på tide, så!!! =

Jah..

>> Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!
> Motorcyklister der kører i regnvejr ... er fattigrøve!!!

og motorcyklister der tager bussen må være mere fattige :)

> ... hvordan slæber det af med russer-projektet?

langsommere end projektet med RD'en.. der har været for mange andre
ting, og for lidt fritid, og måske også en anelse for lidt lyst til
at skrue det sidste års tid eller sådan.

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste