priser på elartikler
Fra : Chriz

Dato : 20-09-05 17:37

Hej

Jeg samarbejder meed m in elektrikker om arbejdet. Jeg skal købe marterialer
og fræse riller, han monterer.

Spørgsmål: Hvor er det billigst at købe elartikler (stik, dåser, ledning
etc)?

Elektrikker hos grossist, Jem&fix, Harald Nyborg, Bauhaus eller.....????

mvh

Chriz

Fra : JEY

Dato : 20-09-05 17:45

Næsten altid hos onkel Harald

Fra : Lars

Dato : 20-09-05 19:49

> [...]
> etc)?
>
> Elektrikker hos grossist, Jem&fix, Harald Nyborg, Bauhaus eller.....????

Hvis din elektriker kan få det til indkøbspris ved grossisten, er det helt
sikkert det billigste.

MVH Lars

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-09-05 20:16

On Tue, 20 Sep 2005 20:49:15 +0200, Lars wrote:

> Hvis din elektriker kan få det til indkøbspris ved grossisten, er det helt
> sikkert det billigste.

I følge flere elektrikere, så passer det ikke.
--
MVH
osv...

Fra : Lars

Dato : 20-09-05 20:29

SNIP

> I følge flere elektrikere, så passer det ikke.
> --
> MVH
> osv...

Nu er jeg selv El-installatør, og vil garantere 99%, at jeg kan købe det
billigere hos min grossist (Solar), end jeg kan købe det andre steder,
byggemarkeder, Harald Nyborg osv.

At der er nogle elektrikere som siger noget andet, er fordi de kun ser
installatørprisen (en slags vejledende udsalgspris), men den pris får
installatøren rabat på, denne rabat er foskellig fra firma til firma, og her
kan der være mange penge at hente, det var også derfor jeg skrev, at det
skulle være til installatørens indkøbspris.

MVH Lars

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-09-05 21:12

On Tue, 20 Sep 2005 21:29:26 +0200, Lars wrote:

> Nu er jeg selv El-installatør, og vil garantere 99%, at jeg kan købe det
> billigere hos min grossist (Solar), end jeg kan købe det andre steder,
> byggemarkeder, Harald Nyborg osv.

Og du sælger det videre til elektrikerne til den pris når det er til dem
selv?

> [...]
> og her kan der være mange penge at hente, det var også derfor jeg
> skrev, at det skulle være til installatørens indkøbspris.

Du skrev nu *elektrikerens* indkøbspris. Så vidt jeg er informeret, kan
elektrikerne ikke selv købe hos grossisten og de elektrikere jeg kender
kan ikke få det til firmaets indkøbspris.

Udover det er det da korrekt at firmaer køber til en væsentligt lavere
pris end man kan opnå hos byggemarkederne. Jeg fik 2 tavler udstyret med
automatsikringer og HPFI-relæ og jeg ved ikke hvad fra en tavlemontør,
der kunne købe billigt af firmaet. Det kostede mig 500kr alt inklusive -
udover lidt drikkevarer og noget god mad til elektrikeren.

--
MVH
osv...

Fra : Leonard

Dato : 20-09-05 21:18

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote:

> [...]
>der kunne købe billigt af firmaet. Det kostede mig 500kr alt inklusive -
>udover lidt drikkevarer og noget god mad til elektrikeren.

Det lyder ikke som om du her har betalt noget for materialerne, men
udelukkende lommepenge til elektrikeren for at sætte det op.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-09-05 21:52

On Tue, 20 Sep 2005 22:18:25 +0200, Leonard wrote:

> Det lyder ikke som om du her har betalt noget for materialerne, men
> udelukkende lommepenge til elektrikeren for at sætte det op.

Elektrikeren og leverandøren af tavleudstyret var to forskellige
personer, så sådan forholder det sig ikke.

--
MVH
osv...

Fra : Henrik Hansen

Dato : 20-09-05 21:31

"Frank E. N. Stein" skriver:

> Og du sælger det videre til elektrikerne til den pris når det er til dem
> selv?

I den virksomhed hvor jeg er ansat, kan vi købe direkte ved grossisten -
og priserne MED rabat er billigere end i HN,J&F osv. - prisen uden rabat
svinger lidt, på de 'populære' vare som stikkontakter er priserne lavere
ved HN, derimod er der stadig penge at spare på de mere specielle
materialer.

- og ja, vi får varene til den indkøbte pris, firmaet tjener ikke noget
på vores private køb.

/Henrik

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-09-05 22:18

On Tue, 20 Sep 2005 22:30:52 +0200, Henrik Hansen wrote:

> [...]
> svinger lidt, på de 'populære' vare som stikkontakter er priserne lavere
> ved HN, derimod er der stadig penge at spare på de mere specielle

Får i så rabatten?

> - og ja, vi får varene til den indkøbte pris, firmaet tjener ikke noget
> på vores private køb.

Det var da et nydeligt træk af firmaet. De elektrikere jeg kender, er da
også noget fortørnede over at firmaet skal tjene penge på dem på den
måde.

--
MVH
osv...

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-09-05 08:29

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote in message

> Det var da et nydeligt træk af firmaet. De elektrikere jeg kender, er da
> også noget fortørnede over at firmaet skal tjene penge på dem på den
> måde.

Tjahh, mon ikke firmaet så til gengæld ser igennem fingre med at muffer,
diverse kabler og andre småting bare forsvinder fra bilerne mens de ansatte
er ude og arbejde efter fyraften

Keller

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-09-05 19:50

On Wed, 21 Sep 2005 09:28:51 +0200, Carsten Keller wrote:

> Tjahh, mon ikke firmaet så til gengæld ser igennem fingre med at muffer,
> diverse kabler og andre småting bare forsvinder fra bilerne mens de ansatte
> er ude og arbejde efter fyraften

Bilerne er da ikke ude og arbejde efter fyraften.
--
MVH
osv...

Fra : Max

Dato : 20-09-05 20:28

Hej Lars

> Hvis din elektriker kan få det til indkøbspris ved grossisten, er det helt
> sikkert det billigste.

Jeg kan handle med grossisterne, men jeg kan ikke komme i nærheden
af de priser som Harald og jem&fix har.

Mvh Max

Fra : Andersen

Dato : 20-09-05 20:50

Ved ikke om de er billigere eller dyrere end så mange andre, men prøv at
tage et kig på http://www.el-fix.dk

Mvh
Dennis Andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 03:37

"Lars" <lhelteknik@mail.dk> skrev

> Hvis din elektriker kan få det til indkøbspris ved grossisten, er det helt
> sikkert det billigste.

Det tvivler jeg stærkt på..

Claus

Fra : Lars

Dato : 21-09-05 06:05

min erfaring:

Lav en liste over de ting du skal bruge.
Send den til nogle af netbutikkerne f.eks:
www.alletiders-el-vvs.dk
www.greenline.dk
og bed om et tilbud.

Det giver typisk en rabat på 10-30 % oven i de allerede billige priser de
har

Mvh. Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-09-05 09:16

Lars wrote:
> "Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse

> Hvis din elektriker kan få det til indkøbspris ved grossisten, er det helt
> sikkert det billigste.

Også billigere end HN ?

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-05 11:18

Frank E. N. Stein wrote:

> Bilerne er da ikke ude og arbejde efter fyraften.

Har du aldrig lagt mærke til hvor mange håndværkere som kører hjem
i firmabilen ?

mvh

Christian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-09-05 18:44

On Thu, 22 Sep 2005 03:18:26 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> Har du aldrig lagt mærke til hvor mange håndværkere som kører hjem
> i firmabilen ?

Joda, dem jeg kender skal oven i købet gøre det. Bilerne er nu ikke med
ude og arbejde sort alligevel.

--
MVH
osv...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-09-05 07:54

Frank E. N. Stein wrote:

> Joda, dem jeg kender skal oven i købet gøre det. Bilerne er nu ikke med
> ude og arbejde sort alligevel.

Det er ret udbredt "ovre i det mørke jylland" og ude på landet hvor
vi bor.

mvh

Christian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-09-05 23:47

On Thu, 22 Sep 2005 23:53:34 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> Det er ret udbredt "ovre i det mørke jylland" og ude på landet hvor
> vi bor.

Andre steder er det fyringsgrund.
--
MVH
osv...

Fra : Leonard

Dato : 24-09-05 08:04

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote:

>Andre steder er det fyringsgrund.

Den sidste tømmermester jeg havde ude at give et tilbud kunne over
markerne se en af hans firmabiler nede hos min nabo, der var igang med
en større ombygning.
Han nævnte så at det jo blev nemt for den svend de næste par uger, for
der var jo ikke langt imellem mig, hvor han skulle arbejde om dagen og
så der hvor han arbejdede om aftenen
Og så trak han på skuldrene da jeg spurgte om han virkelig tillod den
slags og sagde at det blev han jo nødt til ellers havde han ingen
folk.
og med den mangel der er på håndværkere nu, så er det nok ikke mange
steder de fyrer folk for noget der ses igennem fingre med i andre
firmaer.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-09-05 14:21

On Sat, 24 Sep 2005 09:04:10 +0200, Leonard wrote:

> [...]
> og med den mangel der er på håndværkere nu, så er det nok ikke mange
> steder de fyrer folk for noget der ses igennem fingre med i andre

Nu bliver jeg i tvivl. Påstår du jeg lyver?
--
MVH
osv...

Fra : Leonard

Dato : 25-09-05 10:26

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote:

>Nu bliver jeg i tvivl. Påstår du jeg lyver?

Næh, så havde jeg skrevet det lige ud.

Jeg tror at det er de færreste steder hvor mester tør forbyde sine
svende at arbejde i fritiden fra firmabilen, for så har han nok ikke
de svende længe, da der er rigeligt af andre mestre der gerne vil
ansætte dem og give dem fri bil til deres måneskinsarbejde.

Markedskræfterne virker også den vej.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-09-05 12:09

On Sun, 25 Sep 2005 11:26:07 +0200, Leonard wrote:

> Næh, så havde jeg skrevet det lige ud.

Ok, det lød bare lidt sådan.

> [...]
> de svende længe, da der er rigeligt af andre mestre der gerne vil
> ansætte dem og give dem fri bil til deres måneskinsarbejde.

Det afhænger nok også lidt af faget. Det er jo ikke det helt store en
elektriker normalt behøver at have med sig, modsat fx en tømrer, så i
førstnævnte tilfælde er firmabilen ikke en nødvendighed at have med sig.

> Markedskræfterne virker også den vej.

Ja, men i tilfældet sort arbejde og firmabiler er der en del der virker
den modsatte vej. Told og skat er en stor faktor i den forbindelse. En
krakilsk embedsmand derfra kan sagtens finde på at hævde at det så er
firmaet der har udført det sorte arbejde. Det kan blive rigtigt dyrt,
både for den ansatte, firmaet og den der har fået udført arbejdet.

--
MVH
osv...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 03:40

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev

> Spørgsmål: Hvor er det billigst at købe elartikler (stik, dåser, ledning
> etc)?

http://www.greenline.dk/asp/starttrade.asp

HN, Biltema og lignende steder. Søg på google, så dukker der flere steder
som greenline op.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 399,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.