S.G wrote:
> Dvs TLS Ind knaster skal bruges som TLS Udknaster, og TLR Indknaster skal
> bruges som TLS Indkanster!
> således at Ud er 9,8mm og Ind er 10,8mm
God ide :) og det er jo billigt, frem for at skulle købe aftermarket
knastet.
> Alt dette har jeg læst mig til på en tysk hjemmeside! :)
> Og der er flere der har gjort det :) med succes :) Det kræver dog bare lige
> at tandhjulene fra S knaster smides på R knasterne, da antallet af Tænder
> ikke er ens. Det kan min mekker gøre billigt :D
NEJ, det gør du satme selv... enhver idiot kan flytte de tandhjul, det
er så pisse nemt at man knap fatter nogen tager penge for det :) bare du
husker locktite, og strammer med rette moment osv. så laves ingen fejl
der... det lidt svære er så at du skal ha dem på, timet kæden osv... du
kunne sammen omgang tænke i at få time knasterne rigtig ind ??? f.eks.
købe nye tandhjul, som er justerbare ? det er en billig måde at vinde de
sidste små dværgheste i vinterens hygge samling, hvor du timer dem helt
ind så de sidste tolerance unøjagtigheder forsvinder.
> Skal give et 1000,- for et komplet sæt R knaster med 13000km på bagen! Hvis
> topstykkerne skal med er det omkring 1000,- oveni :) Så det er jo dumt ikke
> at lave det her projekt, desuden skal vinteren jo gå med noget! :)
Hvad forskel er der mellem TLS og TLR topstykkerne ??? eller er det TLS
topstykker du for med ?... tjek lige efter om kanalerne måske er formet
til det bedre på TLR, og at de måske fitter liger over ;) ku forestille
mig du kan vinde noget der ala kanalerne er støre eller noget ? og så
lige tjekke om indspørjtningssystemet kan side på dem.
> Jeg kom så til at tænke på at nu jeg har et par xtra topstykker! Så kan jeg
> jo ligeså godt porte dem!
>
> Men hvem gør det? dvs hvorhenen kan jeg indhente tilbud og så vælge det
> billigste? (for samme arbejde)
Jansberg... Jansberg.... la la ... Jansberg... ellers er der en svensk
guru også, men som Bager siger den enekelte tuner porter på hver sin
måde, med hver sin præcision. Da topstykker er forskellige fra model til
model også, bør du nu tage rundt og spørge til hvem er
Portnings/tunnings guru på TL'erne. Da den tuner som har portet flest af
dem, og taget ved lære af det er den som kan hive mest ud for pengende.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit