/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mit knastprojekt og hvem porter topstykker~
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-05 17:17

Hvis alt går vel har jeg et xtra sæt topstykker med knaster fra en TL1000R!
Planen er at smide knasterne i S´eren.


TLR Indknaster er 10,8mm ved 280° åbningsvinkel, TLS Indknaster er: 9,8mm
ved 278°.
Udknaster ved begge modeller er 9,0mm ved 278° åbningsvinkel

Dvs TLS Ind knaster skal bruges som TLS Udknaster, og TLR Indknaster skal
bruges som TLS Indkanster!
således at Ud er 9,8mm og Ind er 10,8mm

På den måde mister man IKKE den momentforskel der er på S og R modellen.
Istedet bliver hele kurven løftet med 3-5HK, Dvs at man får en 3-5HK
stigning ved et givent omdrejningstal! Momentet bliver ligeledes løftet.

Alt dette har jeg læst mig til på en tysk hjemmeside! :)
Og der er flere der har gjort det :) med succes :) Det kræver dog bare lige
at tandhjulene fra S knaster smides på R knasterne, da antallet af Tænder
ikke er ens. Det kan min mekker gøre billigt :D

Skal give et 1000,- for et komplet sæt R knaster med 13000km på bagen! Hvis
topstykkerne skal med er det omkring 1000,- oveni :) Så det er jo dumt ikke
at lave det her projekt, desuden skal vinteren jo gå med noget! :)

Jeg kom så til at tænke på at nu jeg har et par xtra topstykker! Så kan jeg
jo ligeså godt porte dem!

Men hvem gør det? dvs hvorhenen kan jeg indhente tilbud og så vælge det
billigste? (for samme arbejde)





 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 21-09-05 06:55


> Jeg kom så til at tænke på at nu jeg har et par xtra topstykker! Så
> kan jeg jo ligeså godt porte dem!

> Men hvem gør det? dvs hvorhenen kan jeg indhente tilbud og så vælge
> det billigste? (for samme arbejde)

Hej Sebastian

Jansberg http://www.mjpeng.dk/ er kendt som værende meget dygtig. Det kan
vær du får et godt tilbud, hvis du bruger ord som "god tid", "bare engang
over vinteren", "kontant afhentning", "øl medleveres" og hvad man nu ellers
kan finde på

Der er en i Jylland der også kan. Mener det var Finn Villadsen
http://www.villadsensmc.dk/ , men Grevy fik lavet sin CBR 600 F4 der med
stor succes.

Portningsarbejde er ikke bare noget der er lavet eller ikke lavet.
Forskellige tunere kan få mere eller mindre effekt ud af et topstykke alt
efter dygtighed og ejerens evene til at spendere penge på projektet. Jeg
ville få den dygtigste mand du kan finde (og betale) til at lave arbejdet.
Jeg har godt nok portet mit DR 600 topstykke selv, men det har også meget
dårlig bearbejdet fra fabrikken.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Moller (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-09-05 09:10

S.G wrote:

> Dvs TLS Ind knaster skal bruges som TLS Udknaster, og TLR Indknaster skal
> bruges som TLS Indkanster!
> således at Ud er 9,8mm og Ind er 10,8mm

   God ide :) og det er jo billigt, frem for at skulle købe aftermarket
knastet.

> Alt dette har jeg læst mig til på en tysk hjemmeside! :)
> Og der er flere der har gjort det :) med succes :) Det kræver dog bare lige
> at tandhjulene fra S knaster smides på R knasterne, da antallet af Tænder
> ikke er ens. Det kan min mekker gøre billigt :D


   NEJ, det gør du satme selv... enhver idiot kan flytte de tandhjul, det
er så pisse nemt at man knap fatter nogen tager penge for det :) bare du
husker locktite, og strammer med rette moment osv. så laves ingen fejl
der... det lidt svære er så at du skal ha dem på, timet kæden osv... du
kunne sammen omgang tænke i at få time knasterne rigtig ind ??? f.eks.
købe nye tandhjul, som er justerbare ? det er en billig måde at vinde de
sidste små dværgheste i vinterens hygge samling, hvor du timer dem helt
ind så de sidste tolerance unøjagtigheder forsvinder.


> Skal give et 1000,- for et komplet sæt R knaster med 13000km på bagen! Hvis
> topstykkerne skal med er det omkring 1000,- oveni :) Så det er jo dumt ikke
> at lave det her projekt, desuden skal vinteren jo gå med noget! :)

   Hvad forskel er der mellem TLS og TLR topstykkerne ??? eller er det TLS
topstykker du for med ?... tjek lige efter om kanalerne måske er formet
til det bedre på TLR, og at de måske fitter liger over ;) ku forestille
mig du kan vinde noget der ala kanalerne er støre eller noget ? og så
lige tjekke om indspørjtningssystemet kan side på dem.

> Jeg kom så til at tænke på at nu jeg har et par xtra topstykker! Så kan jeg
> jo ligeså godt porte dem!
>
> Men hvem gør det? dvs hvorhenen kan jeg indhente tilbud og så vælge det
> billigste? (for samme arbejde)

   Jansberg... Jansberg.... la la ... Jansberg... ellers er der en svensk
guru også, men som Bager siger den enekelte tuner porter på hver sin
måde, med hver sin præcision. Da topstykker er forskellige fra model til
model også, bør du nu tage rundt og spørge til hvem er
Portnings/tunnings guru på TL'erne. Da den tuner som har portet flest af
dem, og taget ved lære af det er den som kan hive mest ud for pengende.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-05 12:05


> NEJ, det gør du satme selv... enhver idiot kan flytte de tandhjul

:) de er presset på, dvs ingen skruer!. Men egentlig ligemeget. Min mekker
er en af mine venner (derfor jeg skriver billigt) :)


>det lidt svære er så at du skal ha dem på, timet kæden osv... du kunne
>sammen omgang tænke i at få time knasterne rigtig ind ??? f.eks. købe nye
>tandhjul, som er justerbare ? det er en billig måde at vinde de sidste små
>dværgheste i vinterens hygge samling, hvor du timer dem helt ind så de
>sidste tolerance unøjagtigheder forsvinder.

Det gør min mekker også. Detet samtidig med han lige tjekker ventiler


> Hvad forskel er der mellem TLS og TLR topstykkerne ??? eller er det TLS
> topstykker du for med ?... tjek lige efter om kanalerne måske er formet
> til det bedre på TLR, og at de måske fitter liger over ;) ku forestille
> mig du kan vinde noget der ala kanalerne er støre eller noget ? og så lige
> tjekke om indspørjtningssystemet kan side på dem.

Knaster skulle passe i uden at det er nødvendigt at skifte topstykker!


> Jansberg... Jansberg.... la la ... Jansberg... ellers er der en svensk
> guru også, men som Bager siger den enekelte tuner porter på hver sin måde,
> med hver sin præcision. Da topstykker er forskellige fra model til model
> også, bør du nu tage rundt og spørge til hvem er Portnings/tunnings guru
> på TL'erne. Da den tuner som har portet flest af dem, og taget ved lære af
> det er den som kan hive mest ud for pengende.

Jeg ringer rundt og hører af :)



Ukendt (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-09-05 05:41



> Men hvem gør det? dvs hvorhenen kan jeg indhente tilbud og så vælge det
> billigste? (for samme arbejde)
>

Hej

Du ringer da til Kim Phillip ved MPmotorcykeler, han bor ikke langt fra
dig og han ved en masse om TL1000.

Hygge PD CBR1100t




Ukendt (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-09-05 16:17

naaah, Han påstod han kunne lave det samme med en tekabox som med en
powercommander på min TL´er
Man kan ikke lave et individuelt map med en TEKAbox!
Men jeg er ikke i tvivl om at han ved en masse om mc´er!

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:433235fe$0$58111$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
>> Men hvem gør det? dvs hvorhenen kan jeg indhente tilbud og så vælge det
>> billigste? (for samme arbejde)
>>
>
> Hej
>
> Du ringer da til Kim Phillip ved MPmotorcykeler, han bor ikke langt fra
> dig og han ved en masse om TL1000.
>
> Hygge PD CBR1100t
>
>
>



Moller (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-09-05 09:22

S.G wrote:
> naaah, Han påstod han kunne lave det samme med en tekabox som med en
> powercommander på min TL´er
> Man kan ikke lave et individuelt map med en TEKAbox!
> Men jeg er ikke i tvivl om at han ved en masse om mc´er!

   Yepsen, det er virkelig problemet når man skal ha fat i The Master
Tuner ;) for de fleste er deres sædvanlige mekaniker jo verdensmester,
da de sluger alt hvad de siger råt uden filter :) Men at finde frem til
den bedste af dem alle, eller en i den gode ende af skalaen til præcis
den operation man skal bruge, det er noget andet.

   Jansberg f.eks. omkring portning, havner mange på, da mange MC
værksteder sender delene til ham for portning :) da de jo godt ved at de
ikke kan gøre det som han kan. Samtidig med det kan man så pointe ud at
værksteder som ikke er blej for at nævne den slags ting, virkelig er
værd at bruge tiden på :) de de laver det som de kan formå selv, og
indrømmer når de kommer ud over hvad de kan selv, og derved indgår
samarbejde eller formidler kontakten til de rigtige kilder.

   Et godt værksted af den slags kan vi lige nævne Lydmuren :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Knud Dam (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 25-09-05 18:30


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4333bb1d$0$49012$14726298@news.sunsite.dk...

> Yepsen, det er virkelig problemet når man skal ha fat i The Master Tuner
> ;) for de fleste er deres sædvanlige mekaniker jo verdensmester, da de
> sluger alt hvad de siger råt uden filter :)

Hej Lars. Der ramte du godt nok forkert !

Du kender ikke Kim Phillip ?

Mvh

KD



Moller (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-09-05 18:45

Knud Dam wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:4333bb1d$0$49012$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Yepsen, det er virkelig problemet når man skal ha fat i The Master Tuner
>> ;) for de fleste er deres sædvanlige mekaniker jo verdensmester, da de
>> sluger alt hvad de siger råt uden filter :)
>
> Hej Lars. Der ramte du godt nok forkert !

   Overhovede ikke...
>
> Du kender ikke Kim Phillip ?

   Behøves ikke, han lavede allerede første fejl over for G.S. Så er den
skid sluppen, manden er nok dygtig nok osv. til de ting han er mest
erfaren i altså mekaniker hvis han som du selv skriver arbejder på et MC
værksted. Men nu skal G.S. Jo bruge en Tuner med god erfaring på
bearbejdning af Topstykket på TL1000 maskiner.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Knud Dam (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 25-09-05 19:07


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4336e215$0$49016$14726298@news.sunsite.dk...

> Overhovede ikke...

Hmm.

.. Men nu skal G.S. Jo bruge en Tuner med god erfaring på
> bearbejdning af Topstykket på TL1000 maskiner.

Netop !

EOD

KD



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste