/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ntv650 el. nt650 hawk årg.92?
Fra : Jesper Hillerup


Dato : 20-09-05 16:15

hvad siger i ?er der nogle fejl,som jeg bør kende til
jeg hælder selv mest til hawk`en, men det er nok mest udseenet !
i bund og grund er de vel meget ens?
hawkèn jeg har kig på er importeret fra usa, den yder "kun"50 hk
er den droslet på samme måde som i tyskland?
ligeledes er jeg lidt i tvivl om årg. jeg mener kun hawk blev produceret
frem til og med 91, men det kan self. være en overgemt maskine "ala
dk-cykler"
og sidst men ikke mindst hvordan ser det ud med stumper til såèn hawk,
der er tilsyneladende ingen problemer med ntv-stumper

--
Mvh - Jesper Hillerup
CB 500 Four stadigvæk tilsalg



 
 
Pierre (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Pierre


Dato : 20-09-05 19:10

> hvad siger i ?er der nogle fejl,som jeg bør kende til

Det er jo en Honda, så der er ikke meget at komme efter

> jeg hælder selv mest til hawk`en, men det er nok mest udseenet !

Helt enig - den er noget frækkere at se på, og der fås et hav af forskellige
ombygningskits til den.

> i bund og grund er de vel meget ens?

Det er de, Hawk'er er dog på et alustel, hvor NTV'en (revere'n) er på en
malet stålramme).
Fra Reveren blev 650cc er det samme motor (på nær drevet - kæde/kardan)
Samme motor går iøvrigt igen på Transalp og Shadow. Sjovt nok har man
"vredet" krumtappen en anelse på Shadow for at opnå en ønsket vibration -
det er jo en chopper.

> hawkèn jeg har kig på er importeret fra usa, den yder "kun"50 hk
> er den droslet på samme måde som i tyskland?

Det er jeg usikker på, men vil tro man blot har indsat begrænsninger i
indsugn. gummi. - Det er alm. metode for NTV i hvert fald. Du kan dog
risikere at den er udstyret med en eller anden tåbelig karburator med acc.
pumpe - det er meget brugt på USA-modellerne. Det behøves heller ikke at
være et problem.

> ligeledes er jeg lidt i tvivl om årg. jeg mener kun hawk blev produceret
> frem til og med 91, men det kan self. være en overgemt maskine "ala
> dk-cykler"

Den er introduceret i 1988 og lavet til og med 1992 - ja!
> og sidst men ikke mindst hvordan ser det ud med stumper til såèn hawk, der
> er tilsyneladende ingen problemer med ntv-stumper

Meget apropos indlæg af 19/9 her i gruppen "kan du finde fejlen" - så har
THansen kædehjul til modellen
Motormæssigt ingen problemer, og så længe du holder dig til
USA-marked-model, er stumper heller ikke problematisk i øvrigt. Naturligvis
er det en gammel høne - og stumper kan ikke fås for evigt, men den er
produceret i stort antal, og det er ofte lig med gode muligheder for
stumper. Derimod en model som den Japanske NT400 Bros(hawk) ikke nem at få
stumper til.

PS: afgiftsmæssigt ved jeg ikke?? kigger man på www.toldskat.dk så er der en
enkelt RC31 (Hawk) og den er betydeligt billigere end de øvrige RC33
(NTV/Revere), men priser her er KUN vejledende.

Personligt er jeg kardan-mand og ville vælge NTV (igen), men det er smag og
behag. Som før nævnt syns jeg Hawk'en er en flottere cykel, og hvis man på
nogen måde kan nærme sig den udtalelse, - så er der mere "ræs" over Hawk'en,
hvis man er til det

Tjek i øvrigt disse links:

http://www.worldhistory.com/wiki/H/HawkGT-NT650.htm

http://www.hawkgt.com/



Vh. Per



Skriv endelig hvis du får fat i en Hawk!!!



per.ladingFJERNESsnabelaVÆKemail.dk







Pierre (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Pierre


Dato : 20-09-05 19:27

Fandt lige en særdeles god side: http://home.hccnet.nl/hawkgt/

Vh. Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste