Bremseskiver - run-out ???
Fra : kasper71@hotmail.com

Dato : 20-09-05 14:34

Hvad betyder 'run-out' i forbindelse med bremseskiver, og er der et
dansk ord for det?

Fra : Mogens

Dato : 20-09-05 15:04

<kasper71@hotmail.com> wrote in message

> Hvad betyder 'run-out' i forbindelse med bremseskiver, og er der et
> dansk ord for det?

Afbalancering...
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 (reserveret)
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : kasper71@hotmail.com

Dato : 20-09-05 15:36

Nej, det tror jeg ikke.

Afbalancering = balancing

Men ellers tak for forslaget.

'Run-out' er, så vidt jeg har forstået, en fejltilstand ved
bremseskiverne, man kan måle sig frem til. Bremseskiverne kan, hvis de
er slidte have et for stort 'run-out'.

Kan det danske ord evt. være 'udløb', eller giver det slet ikke
mening?

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-09-05 17:07

<kasper71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad betyder 'run-out' i forbindelse med bremseskiver, og er der et
> dansk ord for det?

Det danske ord for "run-out" er *kast* dvs. det skiven må slå sig
sideværts under rotation - man kan også kalde det skævhed.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.