Kabine scoter ??
Fra : Anne E. von Qualen

Dato : 20-09-05 14:15

Hej

Jeg er på jagt efter en "kabine scoter" tror jeg at
de hedder..
Jeg aner ikke hvor jeg skal lede, håber der er nogen
herinde som ved mere om det end jeg

M.V.H
Anne.

Fra : Hekto

Dato : 20-09-05 14:33

In article <DXTXe.210$%93.183@news.get2net.dk>, aevq@tele2adsl.dk
says...
> Jeg er på jagt efter en "kabine scoter" tror jeg at
> de hedder..
> Jeg aner ikke hvor jeg skal lede, håber der er nogen
> herinde som ved mere om det end jeg

Knallert eller en 'rigtig'?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Anne E. von Qualen

Dato : 20-09-05 14:51

> Knallert eller en 'rigtig'?
> --
> /Hekto

uhm ! ved ikke lige om du ved hvad jeg mener
eller om jeg ikke ved hvad du mener *gg*
Jeg har bare set de her små mini "biler" og er en
scoter med kabine, man kan sidde to inde i dem
og så er der et lille "bag-rum" *gs*
Som sagt jeg aner ikke en døjt om hvad de hedder
eller andet i den stil...

Anne.
(føler mig lidt dum) *gs*

Fra : dan

Dato : 20-09-05 15:04

Det er nok en scootcar du leder efter.
Prøv og kigge et par linier længere nede.
Bed evt. forhandleren om en test da de har det med at vælte

Fra : Anne E. von Qualen

Dato : 20-09-05 15:29

> Det er nok en scootcar du leder efter.

jeps.... så fandt jeg det jeg søgte
1000 tak for hjælpen..

Anne.

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 21:21

> Jeg er på jagt efter en "kabine scoter" tror jeg at
> de hedder..
> Jeg aner ikke hvor jeg skal lede, håber der er nogen
> herinde som ved mere om det end jeg

Det er nok en Fun Tech du søger.

Det er 50ccm 45 Scooter.

En engelsk side med gode billeder
http://www.planetfun.org/funtech.htm

Forhandler
http://www.scootcar.dk/Secma.htm

dba
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41154125&AnnonceNr=12&To
talAnnAntal=13

Held og lykke. !

Mvh Søren Wagner

Fra : søren hansen

Dato : 22-10-05 17:40

Hej Anne

Jeg tror det er en "Secma Funtech Scootcar" du er på udkig efter.
Der må der sidde 2 personer i uden brug af styrthjelm, men
selerne skal bruges. Den kan køres på et alm. kørekort til bil.
Ingen vægtafgift 33 km/l og en forsikring på ca 50- om md.
Kan købes brugt på dba.dk. Jeg har lige købt en, og den er sjov
skal jeg hilse og sige.

Hilsen Søren

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 20:45

> [...]
> Ingen vægtafgift 33 km/l og en forsikring på ca 50- om md.
> Kan købes brugt på dba.dk. Jeg har lige købt en, og den er sjov

Tjaa.. men 45 km/t er ikke alverdens. Og med klip i kortet ved 58,5 km/t..

Mon der findes en model med større ccm? 125 eller 250. Så den stadig er til
at betale i forsikring, bruger lidt benz, men må køre 80 km/t.

Det vil så bare kræve mc kort... Men vil så også tillade en anhænger =)

/SWP

Fra : Hekto

Dato : 22-10-05 21:13

> [...]
> er til at betale i forsikring, bruger lidt benz, men må køre 80 km/t.
>
> Det vil så bare kræve mc kort... Men vil så også tillade en anhænger

Hø! ... du er 40 år for sent på den!
Den slags hedder Fiat Panda nu om dage!

http://www.klassisk-bil.dk/Dette_nummer/images/aug_02/messerschmidt
http://www.kabinenroller.de/
http://www.messerschmitt-club-deutschland.de/

Messeschmidt Tiger TG500 havde under 20HK og kunne alligevel køre små
130 Km/t ... man må ikke håbe der var sidevind!!! =

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 04:51

> Hø! ... du er 40 år for sent på den!
> Den slags hedder Fiat Panda nu om dage!

Du siger sgu noget, har nu købt en Alto, men som beskrevet nedenunder kunne
det være rart med en "sommerbil" der er til at betale og sjov at køre.

Den kunne nu være sjov at prøve.

/SWP

Fra : Hekto

Dato : 26-10-05 18:33

> Du siger sgu noget, har nu købt en Alto, men som beskrevet nedenunder
> kunne
> det være rart med en "sommerbil" der er til at betale og sjov at
> køre.

Ja, den kender 'skattebassen' ... derfor er alt med 4 hjul ... en bil.

Fra : Non-Desperado

Dato : 23-10-05 11:33

"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> skrev:

> [...]
>at betale i forsikring, bruger lidt benz, men må køre 80 km/t.
>
>Det vil så bare kræve mc kort... Men vil så også tillade en anhænger =)

Er der ikke noget med at indregistrerede køretøjer med mere end 2
hjul er at regne for en bil ?

Bl.a. de hersens Trike (tror jeg de hedder) kan vist køres med
alm. B-kørekort....

Så en scootcar godkendt med mere end 50 ccm burde vel også kunne
køres som bil...

Eller har jeg misset noget....?

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Hekto

Dato : 23-10-05 14:03

> [...]
> alm. B-kørekort....
>
> Så en scootcar godkendt med mere end 50 ccm burde vel også kunne

Bil- eller MC-kørekort. Begge duer.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 04:50

> [...]
> alm. B-kørekort....
>
> Så en scootcar godkendt med mere end 50 ccm burde vel også kunne

Med disse antagelser er det jeg søger en bil med begrænset karosseri og
udstyr, pris mm. Altså en "sommerbil" der er til at betale og sjov at køre.

/SWP

Fra : Henrik

Dato : 13-11-05 11:03

kig på http://www.scootcar-center-solingen.net/index1.htm klik på Extrem
500 linksene ude til højre. Kommer den til DK, Så er der legetøj til PAPA.
Men ellers kig efter en VW beach buggy med veteran status. så har du et
meget billigt køretøj.
http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1449&postdays=0&
postorder=asc&start=30

Henrik