Counter-Strike: Gratis LAN-Gaming?
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 20-09-05 11:28

Hej NG,

Jeg står og skal overtage en spilleklub fra i morgen af og tanken er, at ca.
10 unge skal spille imod hinanden - gerne i Counter-Strike.

Kan man på nogen måde installere og spille CS på LAN uden reg. af Steam og
køb af Half-Life og så videre?

Håbede lidt på, at CS måske var freeware?

De unge har ikke egen pc, men låner i stedet en maskine med Win98, der kun
har standardprogrammer installeret.

Tak!

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-05 12:08

"Glenn Rasmussen" wrote

> [...]
> 10 unge skal spille imod hinanden - gerne i Counter-Strike.
>
> Kan man på nogen måde installere og spille CS på LAN uden reg. af Steam og

Nej CS kræver HL

> Håbede lidt på, at CS måske var freeware?

CS er men det kræver som sagt HL

> De unge har ikke egen pc, men låner i stedet en maskine med Win98, der kun
> har standardprogrammer installeret.

Spørgsmålet er så om de nuværende regler mht cybercafeer tillader brug af HL
i "større" spilleklubber
Hmm "... commercial use ..."

Det er det jo ikke ...

Hmm, der er jo ikke noget praktisk i vejen for at installere den samme HL +
samme key på et ukendt antal maskiner
Starter man et LAN spil op så er der jo heller noget check for cdkey etc
svhj
Men det er jo et brud på ophavsretten det ligger da helt fast og kan give
problemer på længere sigt

HL kan fås til en MEGET billig penge!
IIRC så vil det blive en investering på ca en tudse

Hvad med Quake II
Svjh så er kode mv givet fri?

Hvis du vil gå bananas så skriv en venlig mail til Valve med masser af
vituost spil på gulvviolinen :)
Det er da et forsøg værd

- Peter

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 20-09-05 12:42

Hej Peter,

> Spørgsmålet er så om de nuværende regler mht cybercafeer tillader
> brug af HL i "større" spilleklubber
> Hmm "... commercial use ..."

Der tages ikke betaling for noget - det er helt gratis.

> Hmm, der er jo ikke noget praktisk i vejen for at installere den
> samme HL + samme key på et ukendt antal maskiner
> Starter man et LAN spil op så er der jo heller noget check for cdkey
> etc svhj

Hvordan skal det foregå i praksis? Man kan vel ikke komme udenom Steam?

Har personligt selv en org. udgave af HL1, men den kan vel ikke smides på
maskinerne uden at min cd-key skal bruges igen og igen?

Et andet problem er, at maskinerne har et reborn kort i sig. Det betyder, at
ved hver genstart er alt på maskinen som før - det skal derfor være nemt at
gå til mht. til installation...

> Hvad med Quake II
> Svjh så er kode mv givet fri?

Det er bestemt en mulighed. Jeg ved ikke om de unge gider det, men det kan
de blive nød til

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-05 13:55

"Glenn Rasmussen" wrote

> Hvordan skal det foregå i praksis? Man kan vel ikke komme udenom Steam?

Det er faktisk det nemmeste :)

> Har personligt selv en org. udgave af HL1, men den kan vel ikke smides på
> maskinerne uden at min cd-key skal bruges igen og igen?

Det vil også være et brud på ophavsretten, men rent praktisk kan det godt
lade sig gøre (kun ved LAN MP)

> [...]
> at
> ved hver genstart er alt på maskinen som før - det skal derfor være nemt

Arghh, det bliver ikke nemt, men ladesiggørligt

HL (uden Steam) registrere sig i registreringsdatabasen med nogle får
entries (blandt andet CDkey)
Jeg kan ikke længere huske hvor
Det skulle være muligt at hælde det råt ind fra en CD, men det kræver lidt
eksperimenteren

Du kan evt bruge innosetup til at assistere dig i processen
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php
Hver CD kan have sin egen key etc

> Det er bestemt en mulighed. Jeg ved ikke om de unge gider det, men det kan
> de blive nød til

Hvis de gider HL DM eller CS 1.5 så gider de også Quake II (HL baserer sig
på dele af QII koden)
Det er ikke fancy grafik men at have det sjovt der tæller - ellers er det på
tide at knægtene lærer at have det sjovt

- Peter

Fra : Peter T.

Dato : 21-09-05 00:01

Glenn Rasmussen ristede følgende runer:

> Har personligt selv en org. udgave af HL1, men den kan vel ikke smides
> på maskinerne uden at min cd-key skal bruges igen og igen?

Jeg fik følgende link <http://www.laplink.com/promos/pcmoverzd/> til en
gratis version af PCmover smidt i nakken for nylig, hvor det skulle lade
sig gøre, at kopiere installerede programmer med registeringsnøgler og hele
molevitten over på en anden pc. Jeg har ikke prøvet det endnu, men finder
det umiddelbart temmeligt rart og smart. Kanske det kunne være noget, hvis
du har lyst til at teste det? Det kunne da være en hjælp. :) (Og giv så
lige en tilbagemelding på resultatet.) ;)

--
Peter T.

.... Rigtige mænd har 2 klip i kørekortet

Fra : PerX ...

Dato : 24-09-05 16:07

In article <432ff5a1$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
tyrannorex@NOSPAMhotmail.com says...

> Det er bestemt en mulighed. Jeg ved ikke om de unge gider det, men det kan
> de blive nød til

Der er stadig copyright på quake, man kan ikke bare lovlig kopiere det,
men "Wolfenstein: Enemy Territory" var en expansion som man af
uransagelige grunde ikke gad sælge men satte fri (og gjorde det til
standalone) og den kan man bare downloade:

http://www.3dgamers.com/games/wolfensteinet/

Så kan de løbe rundt og skyde nazister - det er altid sjov *g*

Fra : PerX ...

Dato : 24-09-05 16:02

In article <432feda4$0$75970$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
plykkegaard@gmail.com says...
> Hmm, der er jo ikke noget praktisk i vejen for at installere den samme HL +
> samme key på et ukendt antal maskiner
> Starter man et LAN spil op så er der jo heller noget check for cdkey etc

Det er der ikke i steam? Det var der før, man kunne spille 5 var det
vist pr CD key, men så heller ikke mere fordi den stadig chekkede via
lan.

Fra : S. Sørensen

Dato : 20-09-05 13:39

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Tak!
>
> /Glenn
> (Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Hej Glenn

Jeg er pædagog i en fritidsklub og har ansvaret for computerrummet.

Vi købte x antal Halflife spil og installerde så Halflife og CS 1.5 + en
bunke ekstra baner, hvilket faktisk er det ungerne spiller mest også selvom
vi har 1.6 installeret. 1.5 kan nemt spilles på LAN hvilket også er absolut
sjovest. Prisen pr spil er 99 kr og det er jo ikke så galt.

Mvh
Steinbjørn

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 20-09-05 15:01

Hej Steinbjørn,

> [...]
> også selvom vi har 1.6 installeret. 1.5 kan nemt spilles på LAN
> hvilket også er absolut sjovest. Prisen pr spil er 99 kr og det er jo

Det bliver løsningen - det virker mest fornuftigt.

Havde slet ikke tænkt på, at v1.5 stadig kan spilles.

Har testet det på en pc og det virker godt.

Fra : Leif Hansen

Dato : 20-09-05 15:12

Der er jo også Enemy Territory, og det er jo helt gratis !!

/Leif

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-05 17:25

"Glenn Rasmussen" wrote

> Det bliver løsningen - det virker mest fornuftigt.
> Havde slet ikke tænkt på, at v1.5 stadig kan spilles.
>
> Har testet det på en pc og det virker godt.

Måske det her kan være af interesse
http://www.steamlessproject.nl/

Det vil da være sundt for knægtene med et lille projekt omkring hvordan man
får en server op at køre

God fornøjelse

- Peter

Fra : michael

Dato : 25-09-05 12:16

Dette rtcw western mod er helt gratis og lige til at download og installere.
Kanongrafik og westernlyd. Gamle våben og meget teamwork.

http://download.fortbravo.net/

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 26-09-05 14:43

Hej Michael,

> Dette rtcw western mod er helt gratis og lige til at download og
> installere. Kanongrafik og westernlyd. Gamle våben og meget teamwork.
>
> http://download.fortbravo.net/

Hvad kræver det af maskinerne?

Fra : michael

Dato : 27-09-05 12:43

Det kræver ikke noget særligt.

Jeg vil tro at det kan køre på en helt ned til 1 Ghz cpu. Og faktisk har jeg
selv spillet en del med et gammelt 2D grafikkort hvilke fungere helt fint
uden nogen form for hakken eller lag m.v.

Så det er bare at downloade og installere hvorefter i kan spille uden
videre.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 27-09-05 13:35

"michael" <nospam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fint uden nogen form for hakken eller lag m.v.
>
> Så det er bare at downloade og installere hvorefter i kan spille uden

Jeg har lige prøvet det. Det er faktisk meget sjovt

/Kenneth Iversen

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 27-09-05 14:58

Hej igen,

Det er sørgeligt, men disse maskiner er max. 450Mhz og grafikkortet er nok
endnu mere dårligt

Quake 2 kan maskinerne kører flydende, men i en grim grafik.

Fra : michael

Dato : 27-09-05 20:33

nu er det en slags quake 2 mod i det spillet er wolfensteind så måske i godt
kan køre det. Men jeg kan nu godt se at jeres maskiner er lidt gamle. Men så
skal du nok heller ikke regne med at køre cs ret godt.