Foto
IBM760 5420
Teil 3020
monopod tip
Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-09-05 11:12

En eller anden tippede om fotoveste/jagtvest i Netto,
så jeg smuttede lige ind for at tjekke den - den er sikkert
også ok, men min gamle hillede har flere og større lommer,
så den sprang jeg over, tilgengæld faldt jeg for en tredelt
teleskop gevær støtte pind til en 50'er - exellent som letvægt
et-ben stativ og vidst også som vandrepind. Gevindet på toppen
passer i kameraet, eller med et lille vippehoved, en handy
sag til den rigtige pris. En pandelygte, så man kan se hvad
der er i fototasken i de mørke måneder. Til 40kr røg den
sku også i kurven, har ikke tjekket om den virker. -max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-09-05 17:01

-max- wrote:

> [...]
> et-ben stativ og vidst også som vandrepind. Gevindet på toppen
> passer i kameraet, eller med et lille vippehoved, en handy

Lidt morsomt - jeg gør det omvendte - dvs. bruger min monopod som skydestok
(altså til riflen, forstås)

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 21:27

> Lidt morsomt - jeg gør det omvendte - dvs. bruger min monopod som
> skydestok (altså til riflen, forstås)

Så mangler du måske en vinkel til riflen og et riffelbeslag. Det følger
nemlig med.
Svar her, hvis du er interesseret.
Gert

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-09-05 07:06

Gert Nielsen wrote:

> Så mangler du måske en vinkel til riflen og et riffelbeslag. Det
> følger nemlig med.
> Svar her, hvis du er interesseret.

Det er jeg - det er sikkert mere elegant end den læderstrop, jeg bruger.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 07:36

> Det er jeg - det er sikkert mere elegant end den læderstrop, jeg bruger.

Det aner jeg ikke, men sender dem gerne til dig.
Giv mig din adresse på gn_abf AT post12 DOT tele DOT dk, så smider jeg dem
i en kuvert.
Gert.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-09-05 09:05

> Gevindet på toppen
> passer i kameraet,

Jeg gak ud og købte en. Mit gevind passer ikke. Kameraet kan skrues på, men
gevindet er helt sikkert ikke det rigtige.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/21/05)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-09-05 09:18

"Jens Bruun"
> [...]
>
> Jeg gak ud og købte en. Mit gevind passer ikke. Kameraet kan skrues på, men
> gevindet er helt sikkert ikke det rigtige.

Shit - jeg skruede mit d1x på og syns det passede finno,
hvis du vil af med den igen overtager jeg den gerne til
kost pris. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-09-05 11:07

> Shit - jeg skruede mit d1x på og syns det passede finno,
> hvis du vil af med den igen overtager jeg den gerne til
> kost pris. -max-

Den er din, hvis du kan bruge den.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-09-05 05:32

"Jens Bruun"
> "-max-"

> Den er din, hvis du kan bruge den.
>
> --
> -Jens B.

Ja tak - den snupper jeg. -max-

Fra : Jens Christensen

Dato : 22-09-05 14:06

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg gak ud og købte en. Mit gevind passer ikke. Kameraet kan skrues på,
> men gevindet er helt sikkert ikke det rigtige.

Det var godt du lige postede den besked...Jeg skulle netop til at gå ned i
Netto Takker!

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-09-05 19:59

On Tue, 20 Sep 2005 12:12:00 +0200
";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:

> [...]
> der er i fototasken i de mørke måneder. Til 40kr røg den
> sku også i kurven, har ikke tjekket om den virker. -max-

tak for tippet. Det virker ganske fornemt med Fujifilm s5000/s7000

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 21:45

> [...]
> der er i fototasken i de mørke måneder. Til 40kr røg den
> sku også i kurven, har ikke tjekket om den virker. -max-

Det var nu 49- i Helsinge, men stadig et godt køb.
På trods af Jens' kommentar købte jeg en i dag. Den passer fint. Gevindet er
helt perfekt til den lille fotostandard.
Så Jens, Det er ukorrekt! Gevinget er ok. Har du det store gevind i dit
kamera, må du ofre en adaptor.

Jeg har dog forbedret den lidt til fotobrug.
Skruen er savet af så længden passer til objektiv og kamera. 5mm fra
modholdet. Dernæst rundet med en fil så der ikke er grater i gevindet.
En fiberskive fra min VVS kasse og jeg har en perfekt monopod! Til under en
halvtredser!

Tak for tippet Max.

Gert

Fra : Ukendt