Opbevaring af dykkerudstyr
Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 20-09-05 10:14

Hej NG!

Jeg har planer om at opbevare mit dykkerudstyr på mit loftrum. Da
temperaturen i rummet kan falde til under frysepunktet om vinteren, tænkte
jeg om noget af udstyret kunne tage skade af det. Er der nogle der har
erfaringer med dette? Bliver neoprenen usmidig, eller kan nogle af sæderne i
førstetrinnet gå i stykker?

Mvh. Morten Mandrupsen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 20-09-05 10:30

Hvis neoprendragten er bundfrossen, så pas på ikke at knække den. Ellers er
der ikke nogle problemer. Høj- og lavtrykssæder er ligeglade med at er
koldt, så længe de er tørre og ikke i brug.

Men køb dog en tørdragt, så er det ikke nødvendigt at sætte udstyret til
opbevaring om vinteren

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 20-09-05 10:53

Jeg har en tørdragt, og den bliver også brugt. Grunden til at det skal på
loftet er at hun er ved at være lidt gnaven over at lejligheden flyder med
udstyr.
Det kan jeg selvfølgelig ikke forstå
Tak for svaret.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-09-05 16:53

> [...]

> jeg om noget af udstyret kunne tage skade af det. Er der nogle der har
> erfaringer med dette? Bliver neoprenen usmidig, eller kan nogle af sæderne

Jeg tror faktisk nærmere du skal tænke over temperaturen om sommeren, hvis
du har en af den slags loftrum der bliver stegende varme.. det kunne jeg
godt forestille mig tog nogle år af din tørdragt/våddragt.

mvh
Jonas

Fra : Emil Pedersen

Dato : 20-09-05 22:10

Husk da for guds skyld at pakke det forsvarligt ind i hårde plastbokse.
Det ville være sur røv at få besøg af mus i tørdragten

Fra : Thomas VJ

Dato : 21-09-05 11:18

"Emil Pedersen" <emil.pedersen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Husk da for guds skyld at pakke det forsvarligt ind i hårde plastbokse.
> Det ville være sur røv at få besøg af mus i tørdragten

nok nærmere _våd_ røv

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 20:58

Husk også at mange forsikringer kun dækker en vis del af indbosummen ved
opbevaring i loftrum, klæderrum, udhuse mv.

mvh

Jens