Raslende katalysator ?
Fra : Brian S. Jensen

Dato : 20-09-05 08:30

Hej

Er der nogen her som har et godt trick mod en larmende
katalysator på en Previa ?

Det lyder som om der ligger 2½ porcelænsskål inde i den og
umiddelbart ville det jo nok hjælpe at fylde den op med cement,
men det ville jo nok nedsætte ydelsen en smule

Findes der nogle tricks eller skal der "bare" en ny på ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-09-05 08:41

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in news:432fba75$0$67257
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> men det ville jo nok nedsætte ydelsen en smule
>
> Findes der nogle tricks eller skal der "bare" en ny på ?

Der skal en ny på... det er indmaden i katten der er raslet løs, der findes
kun to løsninger:

1) skær lortet af... bliver nok et problem til syn

2) monter en ny

Thomas

Fra : Vagn Sørensen

Dato : 20-09-05 09:14

Hej Brian
Jeg har selv haft problemet på en gammel Mercer. Jeg troede det var
katalysatoren, men det viste sig, at det var varmeskjoldet omkring denne,
der lavede støjen. Jeg ved ikke om din bil har det omtalte varmeskjold, hvis
ikke, så var det en nitte.
Hilsen Vagn

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 20-09-05 09:20

"Vagn Sørensen" <vagn@im-pro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katalysatoren, men det viste sig, at det var varmeskjoldet omkring denne,
> der lavede støjen. Jeg ved ikke om din bil har det omtalte varmeskjold,

Hej Vagn

Tak for tippet, men desværre er det ikke varmeskjoldet.

Jeg havde selv problemet med varmeskjoldet på den forrige BMW, men
her var det bare at svejse det fast igen. På Previa'en er det lavet på
en helt anden måde.

Der er nok ingen vej om at ofre en ny kat - eller at leve med rasleriet og
skrue op for musikken

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-09-05 10:09

> Der er nok ingen vej om at ofre en ny kat - eller at leve med
> rasleriet og skrue op for musikken

Nu har du jo en smiley efter det, men alligevel: Når det rasler betyder det
at det er løst (har du nok gættet) er det løst kan det sætte sig i udgangen
på katten og blokere for udstødningen, dette giver vildt dårlig ydelse af
motoren (hvis den kan kører) og risiko for at du endda kan ødelægge noget
da motoren jo ikke kan komme af med sin udstødning gennem den normale vej.

Thomas

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 20-09-05 10:13

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse
> [...]
> da motoren jo ikke kan komme af med sin udstødning gennem den normale vej.

Arh - den kan vel ikke ligefrem ødelægge noget i motoren ?? eller hvad ?

Motoren vil vel bare gå i stå og ikke kunne starte før man har savet kat'en
af ?

Jeg har set dem på Ebay til ca. 460 euro - for en Uoriginal - det må da
kunne
gøres billigere ?

Mvh.
Brian S Jensen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-09-05 11:09

Brian S. Jensen wrote:
> Jeg har set dem på Ebay til ca. 460 euro - for en Uoriginal - det må da
> kunne
> gøres billigere ?

Biltema?
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=98981

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 20-09-05 11:43

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Biltema?
> [...]

Hej Lars

Er det noget du (eller andre) har erfaringer med ?

Måske det er forkert, men jeg den opfattelse at Biltema stumper er
på "højde" med Thansen og lign. ?!

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-09-05 13:06

Brian S. Jensen wrote:
> Er det noget du (eller andre) har erfaringer med ?
>
> Måske det er forkert, men jeg den opfattelse at Biltema stumper er
> på "højde" med Thansen og lign. ?!

Ingen erfaringer. Men er det ikke sådan med THansen (og muligvis
Biltema), at man kan være heldig eller uheldig? Noget af det holder og
fungerer fint, andet gør ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 13:40

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Men er det ikke sådan med THansen (og muligvis
> Biltema), at man kan være heldig eller uheldig? Noget af det holder og
> fungerer fint, andet gør ikke.

Jo.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 22-09-05 13:06

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen her som har et godt trick mod en larmende
> katalysator på en Previa ?

[snip]

"Brug ikke vold - brug en større hammer!!!"

Mao. - lav en mellemstor bule midt i bunden af kat'en, det kan nogle gange
fiksere den keramiske indsats (som er det der laver støjen). Største risiko
er at det ikke hjælper...

Mvh
Michael