Desktop med to skærme
Fra : lom

Dato : 20-09-05 07:33

Hej

Jeg ville hører om nogen har viden eller erfagring med:

En desk top pc'er med to skærme på.
Tænker på at kunne køre med 2 skærme lige som på en bærebar.
Hvor man 2 skærme, i "for længelse" af hinanden.

jeg har en desktop pc'er med grafik kort på bund kortet.

Sjeg forestille mig at sætte et ekstra grafik kort i.
Vil bruge det AGP slot eller pci som er ledigt på bund kurtet.

håber nogen har en ide.

mvh

Lars-Ove Madsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-09-05 15:02

lom wrote:
> [...]
>
> Sjeg forestille mig at sætte et ekstra grafik kort i.
> Vil bruge det AGP slot eller pci som er ledigt på bund kurtet.

Det faktisk meget simpelt, det er bare at sætte kortet i og installere
driverne. Det er Windows der tager sig af det med at fordele desktoppen
over to skærme, så det er i teorien ligegyldigt hvilket grafikkort du
sætter i, i hvert fald hvad angår understøttelse af
"skrivebordsforlængelse".

Når du er færdig med at installere det andet grafikkort højreklikker du
på skrivebordet, vælger "egenskaber" og klikker på det sidste faneblad.
Så klikker du på skærm nummer to og vælger 'udvid skrivebordet til denne
skærm' eller noget i den stil, og så er du kørende.

Det kan næsten ikke være mere enkelt.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!