ledningsnet gs500e 93' m fuldkåbe
Fra : Lars

Dato : 19-09-05 23:53

Jeg har en en gs500e 93' med fuldkåbe. Jeg var så dum forleden at stille
den forkert, så lortet væltede.. ØV!

Foruden et knækket spejl og koblingsgreb, skete der ikke så meget, men men
men... jeg kan ikke starte maskinen igen. Når jeg trykker på starteren,
sker der ingen ting. Jeg har fundet frem til at der må være noget galt med
det elektriske, for det almindelige lys + langt lys, lyser ikke. dog kan
det lange lys, lyse hvis man trykker på "overhalingsknappen". Jeg har
prøbet at kigge ledningsnettet igennem, så godt jeg kan, uden at tage
snudeskaftet af. Jeg har ingen fejl kunne konstatere.

Hvad mener i fejlen kan skyldes??? Er der evt en sikring et sted??? Og er
der svært at pille snuden af til fuldkåben??

mvh
Lars Nielsen

Fra : Hekto

Dato : 20-09-05 08:17

In article <dgnfgj$j8h$1@abbeden.bunk.cc>, lars@feffe.dk says...
> Hvad mener i fejlen kan skyldes??? Er der evt en sikring et sted??? Og er
> der svært at pille snuden af til fuldkåben??

Mon ikke bare den har trukket et stik fra hinanden, da styret er kommet
godt og grundigt i yderstilling?

Jeg ved ikke om det kan ses/nås uden at tage kåben, og måske tanken af?
Under alle omstændigheder trænger den sikkert til rengøring og lidt
rustbeskyttelse inden under på stellet, så det vil ikke være spildt!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-09-05 08:32

lars@feffe.dk (Lars) writes:

> Hvad mener i fejlen kan skyldes??? Er der evt en sikring et sted??? Og
> er der svært at pille snuden af til fuldkåben??

Det er ikke noget så simpelt som dødemandsknappen?

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : virker@ikke.it

Dato : 20-09-05 16:45

[...]

Hej Lars..

Jeg mener at huske, at koblingen skal trækkes ind, for at startknappen
virker.

Og hvis du har haft koblingsgrebet af, og ikke har fået det monteret
korrekt igen,
så fungerer kontakten i koblingsgrebet muligvis ikke længere efter
hensigten

Der kan jo også være smuttet en sikring, hvis der kommet en ledning i
klemme
ved "vælgningen"., og jeg mener den sidder sikringsholderen under sædet.

Mvh
Mike

Fra : Lars

Dato : 20-09-05 19:21

Lars wrote:

> [...]

> Hvad mener i fejlen kan skyldes??? Er der evt en sikring et sted??? Og er
> der svært at pille snuden af til fuldkåben??

Fejlen skyldes at 2 ledninger var bidt over. Alt virker igen fint

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-09-05 19:49

"Lars" <lars@feffe.dk> skrev i en meddelelse

> Fejlen skyldes at 2 ledninger var bidt over. Alt virker igen fint

Fint - så er vi andre fri for at gætte videre

Men ellers er der altså (normalt) ingen sikringer i næsen på den - de sidder
under sædet.
Hvis du er "lidt" over middel atletisk bygget og måske har lidt girafhals -
kamæleon øjner hjælper forresten osse - kan du se stort set alle stik hængt
pænt op på kåbestativet lige bag lygternes fatninger.

Skal du ha kåben af er det bedst at starte nedefra; dvs ploven kan du
sagtens lade sidde på. Af med sideskjoldene og tag så inderpladen af.
Dette kræver nok at du fjerner de 2 bolte der holder instrument-pladen fast
og trækker den så langt op over styret som kabler osv tillader.
Nu skruer du så sidespejlene af. Når de nu skal af sørger du lige for at
skaffe 2 gummiklodser mere med tilhørende "boltmøtrikker" magen til dem
spejlene er monteret på - så kan du nemlig lige sørge for væsentligt bedre
syn bagud i spejlene ved at flytte dem længere ud når du samler den igen
Nu har du jo set stativet under næsen og kan se alle skruer der holder næsen
fast på stativet. Fjern dem alle og grib næsen.....det er det hele.
Skru forresten osse lige vindspejlet af næsen så du kan rengøre området hvor
det ligger an mod næsen. Det er nemlig umuligt at spule skidtet ud derinde
fra uden at afmontere vindspejlet...

Og nu jeg tænker mig om skal du osse lige ha en ny pære med til det korte
lys når du alligevel kørte efter gummiklodserne. Mit korte lyse er helt
stearinlysgult efter 6 år på samme pære. Og nu ved du hvor sjov den er at
skifte....

Når du - eller rettere inden - samler det hele igen sørger du selvf for at
rense alle stik og gi dem noget fedt og hænger dem pænt op igen. Sørg ISÆR
for at ledningen over til koblingshåndtaget IKKE kan komme i klemme i
styr-stoppet. Så slipper du for det cirkus jeg havde for 2 måneder siden.
Ledningen VAR nemlig klippet over, så i lang tid kunne jeg kun starte ved at
holde knappen inde og dreje styret til der kom en kort kontakt i ledningen

Møg besværligt at komme til at reparere - blev først diagnosticeret på en
p-plads da jeg _slet_ ikke ku starte en dag. Derefter hjem og reparere.....
Men det var min egen fejl - jeg har nemlig selv sat den på

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller