"Lars" <lars@feffe.dk> skrev i en meddelelse
news:dgpjv2$uup$1@abbeden.bunk.cc...
> Lars wrote:
>
>> Jeg har en en gs500e 93' med fuldkåbe. Jeg var så dum forleden at stille
>> den forkert, så lortet væltede.. ØV!
>
>> Foruden et knækket spejl og koblingsgreb, skete der ikke så meget, men
>> men men... jeg kan ikke starte maskinen igen. Når jeg trykker på
>> starteren, sker der ingen ting. Jeg har fundet frem til at der må være
>> noget galt med det elektriske, for det almindelige lys + langt lys, lyser
>> ikke. dog kan det lange lys, lyse hvis man trykker på
>> "overhalingsknappen". Jeg har prøbet at kigge ledningsnettet igennem, så
>> godt jeg kan, uden at tage snudeskaftet af. Jeg har ingen fejl kunne
>> konstatere.
>
>> Hvad mener i fejlen kan skyldes??? Er der evt en sikring et sted??? Og er
>> der svært at pille snuden af til fuldkåben??
>
>> mvh
>> Lars Nielsen
>
> Fejlen skyldes at 2 ledninger var bidt over. Alt virker igen fint
>
>
Fint - så er vi andre fri for at gætte videre
Men ellers er der altså (normalt) ingen sikringer i næsen på den - de sidder
under sædet.
Hvis du er "lidt" over middel atletisk bygget og måske har lidt girafhals -
kamæleon øjner hjælper forresten osse - kan du se stort set alle stik hængt
pænt op på kåbestativet lige bag lygternes fatninger.
Skal du ha kåben af er det bedst at starte nedefra; dvs ploven kan du
sagtens lade sidde på. Af med sideskjoldene og tag så inderpladen af.
Dette kræver nok at du fjerner de 2 bolte der holder instrument-pladen fast
og trækker den så langt op over styret som kabler osv tillader.
Nu skruer du så sidespejlene af. Når de nu skal af sørger du lige for at
skaffe 2 gummiklodser mere med tilhørende "boltmøtrikker" magen til dem
spejlene er monteret på - så kan du nemlig lige sørge for væsentligt bedre
syn bagud i spejlene ved at flytte dem længere ud når du samler den igen
Nu har du jo set stativet under næsen og kan se alle skruer der holder næsen
fast på stativet. Fjern dem alle og grib næsen.....det er det hele.
Skru forresten osse lige vindspejlet af næsen så du kan rengøre området hvor
det ligger an mod næsen. Det er nemlig umuligt at spule skidtet ud derinde
fra uden at afmontere vindspejlet...
Og nu jeg tænker mig om skal du osse lige ha en ny pære med til det korte
lys når du alligevel kørte efter gummiklodserne. Mit korte lyse er helt
stearinlysgult efter 6 år på samme pære. Og nu ved du hvor sjov den er at
skifte....
Når du - eller rettere inden - samler det hele igen sørger du selvf for at
rense alle stik og gi dem noget fedt og hænger dem pænt op igen. Sørg ISÆR
for at ledningen over til koblingshåndtaget IKKE kan komme i klemme i
styr-stoppet. Så slipper du for det cirkus jeg havde for 2 måneder siden.
Ledningen VAR nemlig klippet over, så i lang tid kunne jeg kun starte ved at
holde knappen inde og dreje styret til der kom en kort kontakt i ledningen
Møg besværligt at komme til at reparere - blev først diagnosticeret på en
p-plads da jeg _slet_ ikke ku starte en dag. Derefter hjem og reparere.....
Men det var min egen fejl - jeg har nemlig selv sat den på
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder