to graffikkort i samme maskine + tv-out
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-01-01 21:10

To spørgsmål:
1) Så vidt jeg ved kan man med to graffikkort tilslutte to skærme til
sin maskine. Går dette også hvis det ene er et AGP kort og det andet et
PCI?
De to kort jeg her snakker om er et ASUS V7100/tvout Gforce2 og et
Matrox MGA Mustique.
2) Kan man med Asus kortet se billedet på skærmen og på tv'øet på samme
tid, eller er det "enten skærm eller tv"?
På forhånd tak.

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 07-01-01 15:16

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
> To spørgsmål:
> 1) Så vidt jeg ved kan man med to graffikkort tilslutte to skærme til
> sin maskine. Går dette også hvis det ene er et AGP kort og det andet et
> PCI?

Ja men du skal have win98 eller nyere da ældre vesioner ikke understytter
mere end et skærmkort.

> De to kort jeg her snakker om er et ASUS V7100/tvout Gforce2 og et
> Matrox MGA Mustique.
> 2) Kan man med Asus kortet se billedet på skærmen og på tv'øet på samme
> tid, eller er det "enten skærm eller tv"?

Ikke så vidt jeg ved (correct me if im wrong) kortet skal have twinview før
det kan virke.

> På forhånd tak.

Selv tak.

--
De bedste hilsner

Tinus Nielsen
http://www.tinusnielsen.com

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-01-01 15:34

Tinus Nielsen wrote:

> Ja men du skal have win98 eller nyere da ældre vesioner ikke understytter
> mere end et skærmkort.

ok, mange tak for svarene, nu må jeg ud og finde mig en billig sekundær
skærm .

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-01-01 17:38

Tinus Nielsen wrote:

> "Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse

> Ikke så vidt jeg ved (correct me if im wrong) kortet skal have twinview før
> det kan virke.

Hov, nu kiggede jeg lige på specifikationerne for det Asus kort, og
sørme nok om det ikke har TwinWiev, så jeg antager at det godt kan lade
sig gøre.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 08-01-01 16:05

> 1) Så vidt jeg ved kan man med to graffikkort tilslutte to skærme til
> sin maskine. Går dette også hvis det ene er et AGP kort og det andet et
> PCI?
Lige en spoiler. Jeg prøvede mit Geforce 256 DDR sammen med et ET6000 PCI
kort.
Spillene kørte laaaaangsom. En kørsel af 3DBench2000 viste en halvering af
hastigheden. Så det tog ikke mange minuter at pille kortet ud igen.
mvh MIC