Erfaring med eftermontering af turbo på Hi~
Fra : Martin Petersen

Dato : 19-09-05 20:28

Hejsa.

En af mine kammerater er træt af sin sløve 2.4 Hiace fra '93 (med 2L motor).
Jeg har foreslået ham at finde en 2L-T motor da den burde passe i.
Jeg har nu fundet en gammel Land Cruiser med 2L-T motor, men da den har gået
327000 overvejer vi om man umiddelbart bare kan flytte turbo (er
nyrenoveret)/manifold osv. over, eller har blokken på "T" motoren andre
spidsfindigheder (smøring af stempler osv)?

Kompressionsforholdet er desuden forskelligt på de to motorer. Er det noget
der skal tages i betragtning også?

Hiace komp. forhold: 22.2:1
Land C. komp. forhold: 20.0:1

Jeg ser frem til nogle guldkorn. :)