/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Modstand = bundtræk
Fra : Morten Juel


Dato : 07-06-01 18:17

I min jagt for at finde ud af hvorfor min cykel ikke kan nå mere end
140km/t, har jeg snakket med Johnny fra SPH motor, som kendte en masse til
seca'erne.. Han forslog bla at jeg tog bagklapperne af mine potter så der
var lidt mere gennemgang, det har jeg så gjort.. SLAP AF DET LARMER men
nu er det som om at den har mistet lidt af bundtrækket !! kan det hænge
sammen med at den ikke får så meget modstand nu ??

Nu vil jeg prøve at lave lidt huller i de bagklapper, så jeg kan justere mig
frem til et passende lyd niveau !

Mvh
Morten



 
 
Steen S. Schmidt (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 07-06-01 20:56

> men
> nu er det som om at den har mistet lidt af bundtrækket !! kan det hænge
> sammen med at den ikke får så meget modstand nu ??

Ja.

Mvh
Steen



Morten Juel (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 07-06-01 20:33

> Ja.

hehe det var jo let nok, så må jeg lukke lidt af hullerne igen )

Mvh
Morten



Claus Rittig (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-06-01 13:48

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9fokp4$g8c$1@sunsite.dk...
> > Ja.
>
> hehe det var jo let nok, så må jeg lukke lidt af hullerne igen )

På min Honda 600 har jeg kørt med SuperTrapp udstødning i 10 år nu. Det
smarte ved den er, at man kan justere modstanden med lameller, og dermed
flytte rundt med trækket mellem bund og top til man finder det
motorkarakteristik der passer bedst til kørestilen.
Ret smart, faktisk.
Med mindst mulig modstand bliver topydelsen højest og dermed topfarten
højest, men jeg er nu endt med at kompromis der giver en hel del bundtræk,
for det er det der passer min kørestil og cyklens fordele og ulemper bedst.

Rittig



Bo Thomsen (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 07-06-01 20:52


> var lidt mere gennemgang, det har jeg så gjort.. SLAP AF DET LARMER
men hjalp det på farten ??
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk




Morten Juel (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 07-06-01 20:59

> men hjalp det på farten ??
nej ;o( næste skridt er at måle kompretionen i kold tilstand, og derefter
chekke ventil indstilling.. de siger at man IKKE kan stile tændingen på en
seca !

Mvh
Morten



Asger Steffensen (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 07-06-01 22:25


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9fom9a$l5k$1@sunsite.dk...
> > men hjalp det på farten ??
> nej ;o( næste skridt er at måle kompretionen i kold tilstand, og derefter
> chekke ventil indstilling.. de siger at man IKKE kan stile tændingen på en
> seca !
>
Korrekt, den har elektronisk tænding. Normalt er firetaktsmotorer ikke
særligt følsomme overfor modstand i udstødningnen, i modsætning til
to-takts.
Din maskine er gammel, og har sikkert kørt mange kilometer. Mange småting er
slidt, tilsammen kan det sagtens gøre at den mister 20-30 km på toppen.
Topfart er gerne noget fabrikken har opgivet særdeles positivt, så bliv ikke
overrasket hvis de 170 opgivne kun er teoretisk. Min gamle XS500 står
opgivet til 180...!
Jeg er sikker på, at hvis du giver maskinen en opboring, nye stempler,
sliber ventiler, monterer nye karbs og udstødning, dyser den korrekt, kan du
nok hente noget mere fart, meeen, er det bøvlet (og pengene) værd?

Asger
ZX-10 (til salg)



Brian Lænø (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 08-06-01 04:17


"Morten Juel" skrev
> > men hjalp det på farten ??
> nej ;o( næste skridt er at måle kompretionen i kold tilstand, og derefter
> chekke ventil indstilling.. de siger at man IKKE kan stile tændingen på en
> seca !
>
Måske er din udstødning bare kokset til.
Jeg har haft flere forskellige potter på inden for de sidste par måneder.
Min gamle potte fra 1988 var færdig og jeg skulle have en ny.
Jeg fik lavet en ny potte i England i rustfristål, dem der lavede den skulle
bruge den originale til at lave den efter.
Imens den gamle potte var i England, der kørte jeg med en hjemmelavet potte,
den fik jeg med da jeg købte mc'en.
Den hjemmelavede potte havde fri udblæsning og larmede meget.
Sært nok gav den masser af bundtræk, men den ville ikke tage så mange omdr.
På den nye er der ikke fri udblæsning, fin lyd.
Med den nye på, der tager motoren ca. 2000 omdr. mere en med den gamle
Originale.
Den trækker også mere jævnt, så jævnt at det ikke føles som om at den
accelerer så kraftigt.
Men det gør den nu alligevel, hvis jeg under acceleretion i højere gear
kører over et fugtigt kloakdæksel så laver den hjulspind, det syndes jeg
ikke at den gjorde før.
Den nye er ikke en tro kopi af den gamle, der er en del forskel.
Jeg tror at de skulle bruge den gamle til at kopier beslag placering og
placering og størrelse af indgang rør, der går 2 forrør ind i potten og de
har forskellige diameter.
Jeg smider lige et billede på news:dk.binaer.motor

--
Brian
Cagiva Elefant 750



The Bear (09-06-2001)
Kommentar
Fra : The Bear


Dato : 09-06-01 03:24


On 7-Jun-2001, "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

> > men hjalp det på farten ??
> nej ;o( næste skridt er at måle kompretionen i kold tilstand, og derefter
> chekke ventil indstilling.. de siger at man IKKE kan stile tændingen på en
> seca !

Æhhh.... hvorfor måle kompressionen i KOLD tilstand? Der er olien tyk(ere) og stempler/cylindre mv. har ikke udviddet sig den størrelse de
har når du kører. Vil du have en reel kompressionsmåling, skal denne tages med varm motor.

---

B-)

Ting til salg: http://www.go.to/salg

Klik her og Kræftens Bekæmpelse modtager op til 3,- kr (gratis for dig!): http://www.stopcancer.nu/banner.asp

Morten Juel (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 09-06-01 09:15

det fik jeg at vide hos SPH motor, at hvis f.eks. at kompresionen var 3 Bar
i kold tilstand, så var det nye stempler og en houning der skulle til

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste