|
| U-vending Fra : Jan Petersen |
Dato : 19-09-05 13:16 |
|
Hej
Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
her i byen kommer alle op i den.
Mvh Jan
--- der har kortet, og kan lave u-vending på Pan'en med passager på ---
| |
Bo Christensen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Bo Christensen |
Dato : 19-09-05 13:21 |
|
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
Jeg tog kort i april, i odense,
ingen uvending til prøven (men 25 af dem før prøven i sidste køretime)
Held og lykke
/bo
| |
Peter B. Juul (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-09-05 13:35 |
|
"Jan Petersen" <test@test.dk> writes:
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
Jeg nåede ikke at lave u-vendinger i min første prøve, men begge de
næste to indeholdt det.
Det er mit klare indtryk, at de næsten altid er der.
U-vendingen handler ikke om at vende cyklen, men om at vise, at man
har kontrol og balance. Har man ikke det, bør man ikke slippes løs på
egen hånd.
--
Peter B. Juul, o.-.o "You need to realize that your ability
The RockBear. ((^)) to spot a bad [poker] play is about as
I speak only 0}._.{0 developed as your ability to see through
for myself. O/ \O lead." -Paul Philips
| |
Niels Pein (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 19-09-05 16:27 |
|
"Peter B. Juul" skrev ...
>
> U-vendingen handler ikke om at vende cyklen, men om at vise, at man
> har kontrol og balance. Har man ikke det, bør man ikke slippes løs på
> egen hånd.
>
.... kommer det fra samme person som 2 dage før skrev:
- - - - - -
I næste week-end skal jeg en tur til Århus (jeg bor i København).
Hvis vejret er godt, vil jeg tage MCen derover. Til den tid har jeg
haft maskinen i knap to uger, så jeg har ikke rutine nok til at
jeg har lyst til at tage motorvejen derover, så jeg planlægger
at benytte Odden-Ebeltoft.
- - - - - -
Javel javel.
Mvh. Niels
TransAlp 151.142 km.
| |
Kenneth Østrup (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-09-05 17:30 |
|
Niels Pein wrote:
>>U-vendingen handler ikke om at vende cyklen, men om at vise, at man
>>har kontrol og balance. Har man ikke det, bør man ikke slippes løs på
>>egen hånd.
>>
>
> .... kommer det fra samme person som 2 dage før skrev:
> - - - - - -
> I næste week-end skal jeg en tur til Århus (jeg bor i København).
> Hvis vejret er godt, vil jeg tage MCen derover. Til den tid har jeg
> haft maskinen i knap to uger, så jeg har ikke rutine nok til at
> jeg har lyst til at tage motorvejen derover, så jeg planlægger
> at benytte Odden-Ebeltoft.
> - - - - - -
>
> Javel javel.
>
GRILL!
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Peter B. Juul (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-09-05 18:38 |
|
"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:
> ... kommer det fra samme person som 2 dage før skrev:
Jaeh?
Jeg har voldsomt svært ved at se relevansen af sammenstillingen af de
to tekststykker.
Tekst 1: U-vendinger ved køreprøver skal vise, at du har kontrol og
balance nok til at du ikke pludselig skvatter i et sving e.lign. Har
du ikke det, bør du vente lidt med at blive sluppet ud på egen hånd.
Tekst 2: Jeg vurderer, at jeg efter to uger som "solo-MCist" ikke er
erfaren nok til at jeg bør tage turen København-Århus ad
motorvejen. Det tager trods alt tid at opbygge rutine nok til, at man
ikke bliver træt og dermed ukoncentreret af sådan en tur.
Jeg kan virkelig ikke se, hvad de to ting - den generelle balance og
sans for MCen kontra stor køreerfaring - har med hinanden at gøre.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp
I speak only 0}._.{0 We are going to kill you
for myself. O/ \O We are going to kill you
By giving you lots of water to drink"
| |
Torben Scheel (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 20-09-05 09:40 |
|
Peter B. Juul wrote:
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:
>
>
>>... kommer det fra samme person som 2 dage før skrev:
>
>
> Jaeh?
>
> Jeg har voldsomt svært ved at se relevansen af sammenstillingen af de
> to tekststykker.
>
> Tekst 1: U-vendinger ved køreprøver skal vise, at du har kontrol og
> balance nok til at du ikke pludselig skvatter i et sving e.lign. Har
> du ikke det, bør du vente lidt med at blive sluppet ud på egen hånd.
>
> Tekst 2: Jeg vurderer, at jeg efter to uger som "solo-MCist" ikke er
> erfaren nok til at jeg bør tage turen København-Århus ad
> motorvejen. Det tager trods alt tid at opbygge rutine nok til, at man
> ikke bliver træt og dermed ukoncentreret af sådan en tur.
>
> Jeg kan virkelig ikke se, hvad de to ting - den generelle balance og
> sans for MCen kontra stor køreerfaring - har med hinanden at gøre.
>
Jeg er helt med dig her - hvis man ikke føler sig klar - så ER man ikke
klar.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Niels Pein (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 21-09-05 00:53 |
|
Jans bedre halvdel er ikke glad for uvendinger, og derfor nervøs for at
skulle op i det til køreprøve.
Fint nok, og man kan diskutere hvad det egentlig betyder for
færdselssikkerheden.
Du (Peter) er ikke glad for motorvejskørsel, selvom det kun drejer sig om få
hundrede kilometer. Og det i en grad så du undgår dem og hellere vil bøvle
med en færgetur.
Fint nok, og man kan diskutere hvad det egentlig betyder for
færdselssikkerheden.
Det er fint at du erkender dine begrænsninger som nybegynder, og gid flere
gjorde det.
Men det tilkommer altså bare _ikke_ selv samme nybegynder at fortælle Jan,
at hans bedre halvdel ikke bør slippes løs på egen hånd, hvis ikke de
uvendinger sidder lige i skabet.
Efter min ringe mening, er man ikke spor mere klar til at blive sluppet løs
i trafikken, hvis man er nervøs over en smule motorvejskørsel. Det er jo
faktisk den letteste vejtype at køre på. Og det indgår endda i
undervisningen.
Du mener formodentlig selv du er klar til at blive sluppet løs på egen hånd,
selvom du har et problem med motorvejskørsel, men samtidig mener du at Jans
bedre halvdel ikke er klar hvis hun (jeg går ud fra det er "hun" har et
problem med u-vendinger. Og du har et stort set ikke-eksisterende
erfaringsgrundlag for at bedømme det.
Så er det jeg siger "javel, javel".
Kan du ikke selv se komikken? En nybegynder, som selv har problemer med
visse dele af kørslen, der skal fortælle os andre hvornår man er klar og
hvornår man ikke er. Det tror jeg der er mange der ikke gider høre på.
Men ok, det skulle være mærkeligt hvis der ikke også er mange der ikke gider
høre på mit ævl, men jeg ved godt selv det er ævl.
Bortset fra det, ser jeg ikke noget problem i at nogen med ovenstående
mangler slippes løs i trafikken. Det er da en fordel at have check på en
u-vending, men den slags balance man bruger til en u-vending har alligevel
ikke noget med måden at køre på når man kommer op over 30-40 km/t, og det er
der tingene begynder at blive vigtige når vi snakker trafiksikkerhed.
Hvis jeg var Jan ville jeg derfor ikke være specielt nervøs over at slippe
den bedre halvdel løs i trafikken på egen hånd, men hvis det står helt galt
til med manøvrer af u-vendingstypen, risikerer hun måske at tabe cyklen i en
parkeringsmanøvre, og det kan jo koste nogle små ridser og et knækket greb.
Den eneste lille hurdle ved at være nybegynder på motorvej, er at undgå at
blive fartblind. Det lærer man bedst ved at køre. På motorvej! Men første
gang man krydser vores lilleput land på tværs, kan man lige holde 2-3 pauser
undervejs. Og når det ikke længere er nødvendigt, er man klar til at forsøge
sig med Tyskland på langs. Når man kan køre en tank tom ved god fart gennem
Tyskland (eller et andet trafikeret sted) uden at blive fartblind, og
samtidig føle sig frisk og afslappet bagefter så er problemet løst.
Sådan noget ca. i den stil. Men løsningen er i hvert fald ikke at krybe
udenom, hvis man vil overvinde nervøsiteten ved motorvejskørsel.
(Undtagelsen er lige hvis det stormer kraftigt den dag. Så kan
Storebæltsbroen være træls hvis man ikke har noget køre-i-blæst erfaring.)
Mvh. Niels
| |
Peter B. Juul (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 21-09-05 09:25 |
|
"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:
> Du mener formodentlig selv du er klar til at blive sluppet løs på egen hånd,
> selvom du har et problem med motorvejskørsel, men samtidig mener du at Jans
> bedre halvdel ikke er klar hvis hun (jeg går ud fra det er "hun" har et
> problem med u-vendinger. Og du har et stort set ikke-eksisterende
> erfaringsgrundlag for at bedømme det.
Jeg tager kritikken til mig og beklager de hårde ord overfor Jans
bedre halvdel. Det er nemt at blive højrøvet, når man selv ingen
problemer havde med U-vendingerne.
mht. motorvej: Jeg har ingen problemer med at køre på motorvej som
sådan. Men jeg har den erfaring fra utallige bilture på strækningen,
at min koncentration slækkes, når jeg kører så længe, og her i starten
har jeg ikke "råd" til at slække på koncentrationen, når jeg kører
MC. Jeg har simpelthen ikke rutinen til at kunne køre på rutinen.
Ja, første tur på motorvej - både i undervisningen og på min egen
cykel og for den sags skyld i sin tid, da jeg tog bil - var jeg ved at
skide grønne grise over hastigheden. Det fortog sig jo heldigvis
hurtigt.
> (Undtagelsen er lige hvis det stormer kraftigt den dag. Så kan
> Storebæltsbroen være træls hvis man ikke har noget køre-i-blæst erfaring.)
det fik jeg lidt af i søndags mellem Greve og Roskilde. Men broen er
helt sikkert værre. Specielt ved pylonerne, hvor også de fleste biler
tager sig en slingretur.
--
Peter B. Juul, o.-.o "You need to realize that your ability
The RockBear. ((^)) to spot a bad [poker] play is about as
I speak only 0}._.{0 developed as your ability to see through
for myself. O/ \O lead." -Paul Philips
| |
Torben Scheel (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 21-09-05 11:13 |
|
Peter B. Juul wrote:
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:
>
>
>>Du mener formodentlig selv du er klar til at blive sluppet løs på egen hånd,
>>selvom du har et problem med motorvejskørsel, men samtidig mener du at Jans
>>bedre halvdel ikke er klar hvis hun (jeg går ud fra det er "hun" har et
>>problem med u-vendinger. Og du har et stort set ikke-eksisterende
>>erfaringsgrundlag for at bedømme det.
>
>
> Jeg tager kritikken til mig og beklager de hårde ord overfor Jans
> bedre halvdel. Det er nemt at blive højrøvet, når man selv ingen
> problemer havde med U-vendingerne.
>
> mht. motorvej: Jeg har ingen problemer med at køre på motorvej som
> sådan. Men jeg har den erfaring fra utallige bilture på strækningen,
> at min koncentration slækkes, når jeg kører så længe, og her i starten
> har jeg ikke "råd" til at slække på koncentrationen, når jeg kører
> MC. Jeg har simpelthen ikke rutinen til at kunne køre på rutinen.
>
> Ja, første tur på motorvej - både i undervisningen og på min egen
> cykel og for den sags skyld i sin tid, da jeg tog bil - var jeg ved at
> skide grønne grise over hastigheden. Det fortog sig jo heldigvis
> hurtigt.
>
>
>>(Undtagelsen er lige hvis det stormer kraftigt den dag. Så kan
>>Storebæltsbroen være træls hvis man ikke har noget køre-i-blæst erfaring.)
>
>
> det fik jeg lidt af i søndags mellem Greve og Roskilde. Men broen er
> helt sikkert værre. Specielt ved pylonerne, hvor også de fleste biler
> tager sig en slingretur.
>
Det er faktisk værre ved ankerblokkene (eller hvad de hedder - de lave
betonklodser der fastholder wirerne) efter min erfaring, så vær på vagt
ved dem også.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Kenneth Østrup (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-09-05 13:29 |
|
Jan Petersen wrote:
> Hej
>
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
>
Jeg måtte gøre det på en Yamaha Virago 250, første gang jeg prøvede den
MC var til køreprøven, havde taget alle køretimer + køreteknisk anlæg på
en CB500, men det gik da :-|
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Peter B. Juul (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-09-05 14:50 |
|
Kenneth Østrup <ksFJERN@skysovs.com> writes:
> Jeg måtte gøre det på en Yamaha Virago 250, første gang jeg prøvede den
> MC var til køreprøven, havde taget alle køretimer + køreteknisk anlæg på
> en CB500, men det gik da :-|
Jeg synes egentlig, at det er meget nemmere at lave u-vendinger på en
chopper. Nuvel, mit sammenligningsgrundlag er ikke stort: Yamaha
XJ600n (skolecykel) og Honda VT1100 Shadow (min), men jeg foretrækker
klart Hondaen til den øvelse.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Lets go kick some puppet ass"
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Kenneth Østrup (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-09-05 15:05 |
|
Peter B. Juul wrote:
> Jeg synes egentlig, at det er meget nemmere at lave u-vendinger på en
> chopper. Nuvel, mit sammenligningsgrundlag er ikke stort: Yamaha
> XJ600n (skolecykel) og Honda VT1100 Shadow (min), men jeg foretrækker> klart Hondaen til den øvelse.
>
Okay, jeg synes den største forskel mellem Viragoen og F'en var at den
ældre F var lidt tungere ved små udslag i styret, hvorimod viragoen bare
drejede med det samme.
Nu ved jeg godt at man ikke skal lave en u-vending med styret, men der
skal alligevel et lille styrudslag til at ligge den ned.
De fleste (inklusiv jeg ;)) er jo ret nervøse i forvejen, under
køreprøven
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Anna Margrethe Ander~ (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Anna Margrethe Ander~ |
Dato : 19-09-05 13:45 |
|
Jan Petersen <test@test.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
>
> Mvh Jan
>
> --- der har kortet, og kan lave u-vending på Pan'en med passager på ---
Hejsa
Jeg havde to stk i min køreprøve sidste sommer (jeg kørte op ad en blind
vej! - DOW!) ... Det er mit indtryk at man bare skal øve sig og øve sig
og øve sig.... Jeg tror altid at der plejer at være rimelig god plads
til at lave uvendingen (vejene er ikke for smalle).
/Anna
Duc M1000
| |
Kenneth Østrup (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-09-05 13:55 |
|
Anna Margrethe Andersen wrote:
> Jeg havde to stk i min køreprøve sidste sommer (jeg kørte op ad en blind
> vej! - DOW!) ... Det er mit indtryk at man bare skal øve sig og øve sig
> og øve sig.... Jeg tror altid at der plejer at være rimelig god plads
> til at lave uvendingen (vejene er ikke for smalle).
>
Da jeg skulle lave uvendingen valgte de også en meget bred og øde vej
ude på Amager. Heldigvis - det var mine først 10 km på en Yamaha Virago
250 hvor styringen ikke tilnærmelsesvis nærmede sig mine CB400F'ers.
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Troels Jensen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 19-09-05 20:23 |
|
"Anna Margrethe Andersen" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1h354ub.61k29017z83ikN%noname@mail.dk...
>Det er mit indtryk at man bare skal øve sig og øve sig og øve sig.... Jeg
tror altid at der plejer at være rimelig god plads til at lave uvendingen
>(vejene er ikke for smalle).
Min kørelærer hævdede, at vejen skulle være minimum 1 meter bredere end
MC'ens mindste vendediameter.
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
Peter (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 19-09-05 20:38 |
|
"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message
news:432f0fea$0$94407$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Anna Margrethe Andersen" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:1h354ub.61k29017z83ikN%noname@mail.dk...
>
>>Det er mit indtryk at man bare skal øve sig og øve sig og øve sig.... Jeg
> tror altid at der plejer at være rimelig god plads til at lave uvendingen
>>(vejene er ikke for smalle).
>
> Min kørelærer hævdede, at vejen skulle være minimum 1 meter bredere end
> MC'ens mindste vendediameter.
>
Som afhænger stærkt af nedlægningen.
--
Peter
FJR1300A
| |
Troels Jensen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 19-09-05 21:01 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
news:432f13b8$0$253$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message
> news:432f0fea$0$94407$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > Min kørelærer hævdede, at vejen skulle være minimum 1 meter bredere end
> > MC'ens mindste vendediameter.
> >
> Som afhænger stærkt af nedlægningen.
Nu er det jo begrænset, hvor meget man lægger cyklen ned med 2 km/t, så mon
ikke det måles uden nedlægning,,,,,,
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
Peter (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 20-09-05 15:51 |
|
"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message
news:432f18bf$0$94395$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
> news:432f13b8$0$253$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message
>> news:432f0fea$0$94407$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> >
>> > Min kørelærer hævdede, at vejen skulle være minimum 1 meter bredere end
>> > MC'ens mindste vendediameter.
>> >
>> Som afhænger stærkt af nedlægningen.
>
> Nu er det jo begrænset, hvor meget man lægger cyklen ned med 2 km/t, så
> mon
> ikke det måles uden nedlægning,,,,,,
Hvis du blot drejer skarpt nok, kan du sagtens have nedlægning ved lav
hastighed.
Prøv at tage et bronze-kursus. Der øver man sig i at dreje skarpt ved lav
hastighed ved hjælp af nedlægning
--
Peter
FJR1300A
| |
Moller (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 20-09-05 15:53 |
|
Peter wrote:
> Hvis du blot drejer skarpt nok, kan du sagtens have nedlægning ved lav
> hastighed.
> Prøv at tage et bronze-kursus. Der øver man sig i at dreje skarpt ved lav
> hastighed ved hjælp af nedlægning
Hvilken del i kurset var det ?
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Peter (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 20-09-05 16:13 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:43302243$0$245$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter wrote:
>
>> Hvis du blot drejer skarpt nok, kan du sagtens have nedlægning ved lav
>> hastighed.
>> Prøv at tage et bronze-kursus. Der øver man sig i at dreje skarpt ved lav
>> hastighed ved hjælp af nedlægning
>
> Hvilken del i kurset var det ?
Slalom. Specielt den med de høje stænger. Vi fik ligefrem demonstreret hvor
stor forskel der er på vendediameteren, med og uden nedlægning.
--
Peter
FJR1300A
| |
Peter (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 20-09-05 16:32 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> wrote in message
news:43302704$0$246$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:43302243$0$245$14726298@news.sunsite.dk...
>> Peter wrote:
>>
>>> Hvis du blot drejer skarpt nok, kan du sagtens have nedlægning ved lav
>>> hastighed.
>>> Prøv at tage et bronze-kursus. Der øver man sig i at dreje skarpt ved
>>> lav hastighed ved hjælp af nedlægning
>>
>> Hvilken del i kurset var det ?
>
> Slalom. Specielt den med de høje stænger. Vi fik ligefrem demonstreret
> hvor stor forskel der er på vendediameteren, med og uden nedlægning.
>
Slalom er ikke en gang den rette betegnelse. Jeg vil snarere kalde det en
labyrint, da svingene er helt forskellige. Der kan godt være flere til samme
side i træk og mange af svingene er på 180 grader.
--
Peter
FJR1300A
| |
Troels Jensen (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 20-09-05 20:00 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
news:433021da$0$258$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message
> > Nu er det jo begrænset, hvor meget man lægger cyklen ned med 2 km/t, så
> > mon
> > ikke det måles uden nedlægning,,,,,,
> Prøv at tage et bronze-kursus. Der øver man sig i at dreje skarpt ved lav
> hastighed ved hjælp af nedlægning
Undskyld, men tråden handler (handlede) om U-vendinger til køreprøven. Jeg
har lidt svært ved at forestille mig en nervøs kørekortaspirant lave
nedlægningsstunts på cyklen.
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
"J.C.Kløve" (20-09-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 20-09-05 22:30 |
|
Troels Jensen wrote:
> "Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
> news:433021da$0$258$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message
>
>
>>>Nu er det jo begrænset, hvor meget man lægger cyklen ned med 2 km/t, så
>>>mon
>>>ikke det måles uden nedlægning,,,,,,
>
>
>>Prøv at tage et bronze-kursus. Der øver man sig i at dreje skarpt ved lav
>>hastighed ved hjælp af nedlægning
>
>
> Undskyld, men tråden handler (handlede) om U-vendinger til køreprøven. Jeg
> har lidt svært ved at forestille mig en nervøs kørekortaspirant lave
> nedlægningsstunts på cyklen.
>
> --
> Troels
> FZ6 Fazer
>
>
Og lige her kom så svaret på hvordan den ged barberes
Nedlægning - (den begrænses af hvad der rammer jorden først) og svinget
gennemføres udmærket med gnister stående efter kåbebeslagene/fodhvilerne
hvj
Hvorfor vente xx år med at lære det - når det nu kan læres fra dag 1
oven i købe på en andens (kørelærerens) MC
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*
| |
Troels Jensen (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 21-09-05 07:07 |
|
"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in message
news:43307f5a$0$866$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Og lige her kom så svaret på hvordan den ged barberes
> Nedlægning - (den begrænses af hvad der rammer jorden først) og svinget
> gennemføres udmærket med gnister stående efter kåbebeslagene/fodhvilerne
> hvj
> Hvorfor vente xx år med at lære det - når det nu kan læres fra dag 1
> oven i købe på en andens (kørelærerens) MC
Yes! - Og den køreprøvesagkyndige vil utvivlsomt lave bølge og udstyre dig
med et guldkort (med 10 klip istedet for 3)...
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
Preben Riis Sørensen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 19-09-05 21:11 |
|
"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> skrev >
> Min kørelærer hævdede, at vejen skulle være minimum 1 meter bredere end
> MC'ens mindste vendediameter.
Luk 3/4 af luften i baghjulet ud, så U-vender den helt automatisk på noget
der er lidt større end en tallerken....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Brian Lund Larsen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 19-09-05 21:57 |
|
Preben Riis Sørensen wrote:
>
> "Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> skrev >
>> Min kørelærer hævdede, at vejen skulle være minimum 1 meter bredere end
>> MC'ens mindste vendediameter.
>
> Luk 3/4 af luften i baghjulet ud, så U-vender den helt automatisk på noget
> der er lidt større end en tallerken....
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
Eller lav vendingen med knæet i asfalten og spinnende baghjul? :)
Jeg skulle iøvrigt ikke lave U-vending da jeg tog kortet.
--
FZR600R | http://cze.dk | http://dfmc.dk/?id=673
| |
anders majland (19-09-2005)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 19-09-05 15:33 |
|
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
Jeg tror at det er mere eller mindre standard at "alle" får lov til det ved
køreprøven... Men jeg var ved at gå på røven i morges i samme manøvre. Jeg
skulle bare rundt til højre istedet for en alm. u-vending til venstre og så
gik tanktasken mod stop-knappen. Squ inte rart at motoren holder op med at
trække når vægten ligger ude til siden
| |
Bongo (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 19-09-05 17:18 |
|
Jeg skal berette om det i morgen, da skal jeg til køreprøve i Svendborg
"Jan Petersen" <test@test.dk> skrev i en meddelelse
news:432eab8e$0$94411$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
>
> Mvh Jan
>
> --- der har kortet, og kan lave u-vending på Pan'en med passager på ---
>
>
| |
Lars (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 19-09-05 18:27 |
|
Ingen U-vending til min røve for 14 dage siden.... den sagkyndige lavede
aldrig en sådan med dem han havde til prøve ... til gengæld kørte han alle
45 minutter - lige til sidste minut Og det gør han hver gang fik jeg
fortalt...
/lars
>> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
>> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem
>> og
>> her i byen kommer alle op i den.
>>
| |
Peter B. Juul (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-09-05 18:39 |
|
"Lars" <skolegade@c.dk> writes:
> Ingen U-vending til min røve for 14 dage siden.... den sagkyndige lavede
> aldrig en sådan med dem han havde til prøve ... til gengæld kørte han alle
> 45 minutter - lige til sidste minut Og det gør han hver gang fik jeg
> fortalt...
Brutal stodder
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday
| |
Tony Lorentzen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 19-09-05 20:46 |
|
Jan Petersen wrote:
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
Det er min opfattelse at der er generel enighed om at u-vendinger er en
obligatorisk del af MC-køreprøven. På samme måde er 3-punkts-vendinger
og parallelparkeringer er en del af bil-køreprøven.
Sig til din bedre halvdel (hvis ikke du har sagt det allerede) at det er
vigtigt at køre en lille smule ligeud før hun begynder at dreje. Det er
ikke mange, der mestrer teknikken at dreje og sætte i gang samtidigt
Den første u-vending jeg lavede til køreprøven gik også i vasken, men
det var i starten af prøven og jeg var naturligvis nervøs, så jeg fik
lov at prøve igen og der gik det fint
Held og lykke til hende (?)!
--
Tony
Fazer 1000
CB 400 N (nu med nylakeret stel etc.)
| |
Peter B. Juul (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-09-05 21:41 |
|
Tony Lorentzen <spam2@dfmc.dk> writes:
> Sig til din bedre halvdel (hvis ikke du har sagt det allerede) at det
> er vigtigt at køre en lille smule ligeud før hun begynder at
> dreje. Det er ikke mange, der mestrer teknikken at dreje og sætte i
> gang samtidigt
Det er endda en "officiel" del af manøvren. Man skal bruge nogle meter
på at sætte i gang, slippe koblingen helt, ned i ingen-gas og så
trille rundt. Så går det altsammen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også
I speak only 0}._.{0 af folk, hvis fagområde han endnu ikke
for myself. O/ \O har skrevet om." -Rasmus Underbjerg Pinnerup
| |
Ulvir (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Ulvir |
Dato : 20-09-05 06:26 |
|
Peter B. Juul wrote:
> Det er endda en "officiel" del af manøvren. Man skal bruge nogle meter
> på at sætte i gang, slippe koblingen helt, ned i ingen-gas og så
> trille rundt. Så går det altsammen.
Med sidevogn går det fint..
| |
Peter B. Juul (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 20-09-05 10:29 |
|
"Ulvir" <augustus@mail.dk> writes:
> Med sidevogn går det fint..
Jeg må indrømme, at de par timers KTA-kørsel jeg nåede med sidevogn
godt kunne lokke mig til at købe en maskine med sådan en på
engang. Det var skægt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."
| |
Kenneth Østrup (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 20-09-05 11:28 |
|
Peter B. Juul wrote:
> Jeg må indrømme, at de par timers KTA-kørsel jeg nåede med sidevogn
> godt kunne lokke mig til at købe en maskine med sådan en på
> engang. Det var skægt.
Ja helt klart!
Jeg tror bare ikke at det ville være forsvarligt af mig, at gå ud og
køre med en sidevogns MC uden at have gennemgået en lidt mere intensiv
træning på et køreteknisk anlæg eller lukket asfalteret område.
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Jim Andersen (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 20-09-05 13:10 |
|
Ulvir wrote:
> Med sidevogn går det fint..
Dagens replik !
/jim
| |
Sune (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 20-09-05 09:42 |
|
I køge er det ca. hver tredie der kommer til at lave u-vending.
vh Sune
"Jan Petersen" <test@test.dk> skrev i en meddelelse
news:432eab8e$0$94411$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
>
> Mvh Jan
>
> --- der har kortet, og kan lave u-vending på Pan'en med passager på ---
>
>
| |
Niels B (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 20-09-05 12:29 |
|
Jan Petersen wrote:
> Hej
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
> Mvh Jan
> --- der har kortet, og kan lave u-vending på Pan'en med passager på ---
Jeg var til køreprøve den 22 august, og skulle lave en enkelt u-vending.
Det er jo ikke værre, end hvis du bliver nødt til at sætte foden ned, så
beder den prøvesagkyndige dig nok bare om at prøve igen.
Et trick jeg lærte var, at give den en smule gas, og så ellers styre
hastigheden med bagbremsen.
Hils og sig held og lykke
Mvh. Niels
(U-vendinger var stort set umulige på min nyindkøbte GSX 400 - indtil jeg
fik justeret koblingspunktet)
| |
Peter (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 20-09-05 16:59 |
|
En vigtig ting i forbindelse med U-vendingen til køreprøven :
1) Husk at se dig bagud
2) Start blinklyset
3) Se bagud igen
4) Start med at køre en anelse lige ud før du vender
5) Og når du vender, så fokuser på der du vil hen og ikke på kantstenen.
Peter
"Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dgorqg$j79$1@abbeden.bunk.cc...
> Jan Petersen wrote:
>
>> Hej
>
>> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
>> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem
>> og
>> her i byen kommer alle op i den.
>
>> Mvh Jan
>
>> --- der har kortet, og kan lave u-vending på Pan'en med passager på ---
>
> Jeg var til køreprøve den 22 august, og skulle lave en enkelt u-vending.
>
> Det er jo ikke værre, end hvis du bliver nødt til at sætte foden ned, så
> beder den prøvesagkyndige dig nok bare om at prøve igen.
>
> Et trick jeg lærte var, at give den en smule gas, og så ellers styre
> hastigheden med bagbremsen.
>
> Hils og sig held og lykke
>
> Mvh. Niels
>
> (U-vendinger var stort set umulige på min nyindkøbte GSX 400 - indtil jeg
> fik justeret koblingspunktet)
>
| |
Jes Vestervang (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 20-09-05 21:19 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> writes:
> Slalom er ikke en gang den rette betegnelse. Jeg vil snarere kalde
> det en labyrint, da svingene er helt forskellige. Der kan godt være
> flere til samme side i træk og mange af svingene er på 180 grader.
Asymmetrisk slalom kaldte de det på kurset jeg var på, og jeg synes
også at det var en rigtig fin øvelse. Det almindelige slalom gav også
rigtig meget, når man sørgede for at udfordre sig selv lidt. F.eks. at
køre med begge ben på den ene side, stå med højre fod på venstre
fodhviler og dens slags fjollerier Det øgede min føling med mc'ens
tyngdepunkt ganske dramatisk og så var det ganske sjovt
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jes Vestervang (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 20-09-05 21:21 |
|
"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:
> Undskyld, men tråden handler (handlede) om U-vendinger til
> køreprøven. Jeg har lidt svært ved at forestille mig en nervøs
> kørekortaspirant lave nedlægningsstunts på cyklen.
Men aspiranten har dog selv noget at sige om hvor hurtigt det skal gå,
og det er ikke nødvendigvis lettest at gennemføre manøvren med lavest
mulige fart.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Mikkel Christensen (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 21-09-05 09:12 |
|
Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
> "Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:
>
> > Undskyld, men tråden handler (handlede) om U-vendinger til
> > køreprøven. Jeg har lidt svært ved at forestille mig en nervøs
> > kørekortaspirant lave nedlægningsstunts på cyklen.
>
> Men aspiranten har dog selv noget at sige om hvor hurtigt det skal gå,
> og det er ikke nødvendigvis lettest at gennemføre manøvren med lavest
> mulige fart.
Og det er heller ikke nødvendigvis knæet-i-jorden nedlægninger vi taler.
Faktisk tværtom. Hvis man f.eks. skal u-vende venstre om er det en klar
fordel at flytte sig til højre i sædet - få højre balle ud over sædekanten.
På den måde flytetr man hele balancepunktet og det er langt nemmere at
køre med fuldt styrudslag og samtidig hælde cyklen lidt til venstre.
Alle har vel set billedet af Brian på hans Blackbird køre i små cirkler
med den ene hånd ved jorden?
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Troels Jensen (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 21-09-05 18:34 |
|
"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:kkdr7bi3kmn.fsf@rrnord.dk...
> > "Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:
> >
> > > Undskyld, men tråden handler (handlede) om U-vendinger til
> > > køreprøven. Jeg har lidt svært ved at forestille mig en nervøs
> > > kørekortaspirant lave nedlægningsstunts på cyklen.
.....
> Alle har vel set billedet af Brian på hans Blackbird køre i små cirkler
> med den ene hånd ved jorden?
Vi lader den lige stå et øjeblik.......
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
Mikkel Christensen (23-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 23-09-05 09:50 |
|
"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:
> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:kkdr7bi3kmn.fsf@rrnord.dk...
> > > "Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:
> > >
> > > > Undskyld, men tråden handler (handlede) om U-vendinger til
> > > > køreprøven. Jeg har lidt svært ved at forestille mig en nervøs
> > > > kørekortaspirant lave nedlægningsstunts på cyklen.
>
> ....
>
> > Alle har vel set billedet af Brian på hans Blackbird køre i små cirkler
> > med den ene hånd ved jorden?
>
> Vi lader den lige stå et øjeblik.......
Jaja, nu var det jo også det jeg skrev inden der var hovedpointen.
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Jes Vestervang (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 21-09-05 13:52 |
|
Mikkel Christensen <mikkel.christensen@gmail.com> writes:
> Alle har vel set billedet af Brian på hans Blackbird køre i små
> cirkler med den ene hånd ved jorden?
Link, link!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Mikkel Christensen (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 21-09-05 14:20 |
|
Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
> Mikkel Christensen <mikkel.christensen@gmail.com> writes:
>
> > Alle har vel set billedet af Brian på hans Blackbird køre i små
> > cirkler med den ene hånd ved jorden?
>
> Link, link!
Det var i DMC bladet (det har alle vel modtaget med posten?), men jeg
synes nu også jeg så det i elektronisk form et sted...
Hohum... Det er ikke lige til at finde.
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Jes Vestervang (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 21-09-05 14:45 |
|
Mikkel Christensen <mikkel.christensen@gmail.com> writes:
> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
>
>> Mikkel Christensen <mikkel.christensen@gmail.com> writes:
>>
>> > Alle har vel set billedet af Brian på hans Blackbird køre i små
>> > cirkler med den ene hånd ved jorden?
>>
>> Link, link!
>
> Det var i DMC bladet (det har alle vel modtaget med posten?), men
> jeg synes nu også jeg så det i elektronisk form et sted...
Hmm, jeg må vist lige bladre det lidt bedre igennem. Jeg har også en
video med ham der trial-gutten, Christian Pfeiffer, der laver tricket
på en Monster 900 (samt en masse andre sjove stunts . Måske man
skulle trille lidt rundt på Bilkas P-plads og øve sig lidt i det samme
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Mikkel Christensen (23-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 23-09-05 09:52 |
|
Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
> Hmm, jeg må vist lige bladre det lidt bedre igennem. Jeg har også en
> video med ham der trial-gutten, Christian Pfeiffer, der laver tricket
> på en Monster 900 (samt en masse andre sjove stunts . Måske man
> skulle trille lidt rundt på Bilkas P-plads og øve sig lidt i det samme
>
Ja, jeg får også helt energi til at få MZen ud at trille igen så jeg
kan komme i gang med at træne low-speed manøvrer igen. Hvis den grønne
skal gå rent i tomgang kører den næsten 30km/t og så er den asymmetriske
slalom på Bronzekurserne altså svær :)
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Mikael Jørgensen (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikael Jørgensen |
Dato : 21-09-05 18:44 |
|
> Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med en
> u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem og
> her i byen kommer alle op i den.
Hej!
Jeg kommer altid ind fra hovedvejen hjemme ved mig selv, og på villavejen
skal jeg længere hen end min rampe ned bag huset, derfor, mindst een gang
om dagen kører jeg op af villa vejen og laver en uvending, på vej mindre
end det jeg øvede til kørekortet... Med lidt øvese kan det snildt lade sig
gøre :)
Mikael.
| |
Claus Rittig (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 21-09-05 21:32 |
|
"Mikael Jørgensen" <mikjo@websigners.dk> skrev i en meddelelse
news:dgs64v$h20$1@abbeden.bunk.cc...
> > Hvor mange af jer der har taget kortet for nylig måtte brilliere med
en
> > u-vending. Jeg spørger fordi min bedre halvdel ikke er for glad for dem
og
> > her i byen kommer alle op i den.
> Jeg kommer altid ind fra hovedvejen hjemme ved mig selv, og på villavejen
> skal jeg længere hen end min rampe ned bag huset, derfor, mindst een gang
> om dagen kører jeg op af villa vejen og laver en uvending, på vej mindre
> end det jeg øvede til kørekortet... Med lidt øvese kan det snildt lade sig
> gøre :)
En standard øvelse på off-road køretekniske kurser er kørsel (på grus eller
jord) i små cirkler med begge fødder på fodhvilerne. "Godt nok" er når
styret er i endestop, så cirklerne ikke KAN blive mindre. Så kan man ikke
bruge styret til at holde balancen, men må flytte på kropsvægten istedet.
Med lidt øvelse er det ikke noget problem.
Rittig
| |
Jacob Bunk Nielsen (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 21-09-05 21:37 |
|
p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
> Jeg må indrømme, at de par timers KTA-kørsel jeg nåede med sidevogn
> godt kunne lokke mig til at købe en maskine med sådan en på
> engang. Det var skægt.
Jeg nåede vel ca. 20 minutter med sidevogn. Det var rigeligt til at
jeg fandt ud af at jeg aldrig skal have en MC med sidevogn. Jeg synes
det var en frygtelig dims at styre rundt med.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Mikkel Christensen (23-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 23-09-05 09:54 |
|
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
> p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
>
> > Jeg må indrømme, at de par timers KTA-kørsel jeg nåede med sidevogn
> > godt kunne lokke mig til at købe en maskine med sådan en på
> > engang. Det var skægt.
>
> Jeg nåede vel ca. 20 minutter med sidevogn. Det var rigeligt til at
> jeg fandt ud af at jeg aldrig skal have en MC med sidevogn. Jeg synes
> det var en frygtelig dims at styre rundt med.
Heh, you are me. Selvom sådan en 3-hjuls udskridning nu er ret festlig.
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Peter B. Juul (23-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 23-09-05 10:43 |
|
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
> Jeg nåede vel ca. 20 minutter med sidevogn. Det var rigeligt til at
> jeg fandt ud af at jeg aldrig skal have en MC med sidevogn. Jeg synes
> det var en frygtelig dims at styre rundt med.
Ja, det var. Og det var jo det, der var det morsomme.
Da først jeg fandt balancen og havde kørt banen rundt med hævet vogn,
var jeg helt tosset med det.
Det kunne aldrig falde mig ind at have sådan en som primær-cykel, men
en nimbus med sidevogn, lille hjelm, briller, hvidt halstørklæde og
hele molevitten kunne være fantastisk til paradekørsel.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Jes Vestervang (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 21-09-05 22:59 |
|
"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:
> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> skrev...
>> Alle har vel set billedet af Brian på hans Blackbird køre i små
>> cirkler med den ene hånd ved jorden?
>
> Vi lader den lige stå et øjeblik.......
Ja, for solsorte har da vinger og ikke hænder
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jes Vestervang (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 21-09-05 22:57 |
|
"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:
> "Jes Vestervang" skrev ...
>>
>> Måske man skulle trille lidt rundt på Bilkas P-plads og øve sig
>> lidt i det samme
>>
> Tillad mig at anbefale DT'eren til det. Ikke fordi det er nemmere,
> men fordi de nye greb du skal have bagefter er billigere.
Hehe, nu skal jeg lige have den til at køre først, uden trælse lyde
fra krumtaphuset. Lyden kom med et nyt stempel efter en
stempelsætter. Der viste sig at stå en benzinsø i bundkarret, som så
fjernede så vidt muligt, men lyden er der fortsat. Pt. venter jeg så
på at jeg får hentet en kompressor, der kan blæse skidtet tørt.
Men hvis bare jeg går roligt frem er jeg nu ikke så bange for at
foretage den slags øvelser på Fazeren. Hvis man lige skruer tomgangen
lidt op og sonderer tærrenet for sand skal man være vist være uheldig
for at det går galt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jes Vestervang (23-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 23-09-05 12:01 |
|
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
> Jeg nåede vel ca. 20 minutter med sidevogn. Det var rigeligt til at
> jeg fandt ud af at jeg aldrig skal have en MC med sidevogn. Jeg
> synes det var en frygtelig dims at styre rundt med.
Jeg fandt det nu ellers meget morsomt og egentlig overraskende
uproblematisk, når først man vænnede sig til tendenserne til at trække
til siderne. Ikke at jeg synes at køreegenskaberne er sikre, men
uhyrerne er nu meget sjove at lege med på en bane Jeg nåede dog
aldrig at se det sjove i at baghjulet kan lette i venstresving :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
N/A (27-09-2005)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 27-09-05 10:11 |
|
| |
Jes Vestervang (27-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 27-09-05 09:25 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
writes:
>> Jeg nåede dog aldrig at se det sjove i at baghjulet kan lette i
>> venstresving :-/
>
> Det er da ellers en standard øvelse at køre i cirkler med hævet vogn
> ....
Ja, men ikke med mc'ens baghjul hævet Læg mærke til at jeg sagde
venstresving
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Hekto (27-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-09-05 10:11 |
|
In article <873bnq29zg.fsf@dellen.royal.flof.dk>,
jes.vestervang@gmail.com says...
> Ja, men ikke med mc'ens baghjul hævet Læg mærke til at jeg sagde
> venstresving
>
Øøøøhhh??? ... højresving ikke?
At tage et venstresving med både sidevogn og baghjul hævet, forekommer
mig at blive list katastrofalt med en højrehængt sidevogn???
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Carsten Berggreen (28-09-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Berggreen |
Dato : 28-09-05 12:49 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1da32afb7e6b09379898d5@news.tele.dk...
> In article <873bnq29zg.fsf@dellen.royal.flof.dk>,
> jes.vestervang@gmail.com says...
>> Ja, men ikke med mc'ens baghjul hævet Læg mærke til at jeg sagde
>> venstresving
>>
> Øøøøhhh??? ... højresving ikke?
>
Nej den er god nok, det er højresving som vil få sidevognen til af løfte
sig. Det er det samme ved kontrastyring hvor man drejer til højre for at få
mc'en til at hælde til venstre.
| |
Jes Vestervang (28-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 28-09-05 13:17 |
|
"Carsten Berggreen" <carsten@berggreen.dfjernk> writes:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev...
>> jes.vestervang@gmail.com says...
>>> Ja, men ikke med mc'ens baghjul hævet Læg mærke til at jeg
>>> sagde venstresving
>>>
>> Øøøøhhh??? ... højresving ikke?
>>
> Nej den er god nok, det er højresving som vil få sidevognen til af
> løfte sig. Det er det samme ved kontrastyring hvor man drejer til
> højre for at få mc'en til at hælde til venstre.
Ja, det er jo lige det. Hvis man har som målsætning af holde cyklen
lodret gennem kurver vælter ekvipagen jo udad, hvorfor mc'ens baghjul
derfor løftes i venstresving. Altså modsat af når man vil lægge cyklen
ned og læner den indad i svinget.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
|
|