hvilket kort er hurtigst? 6200 eller 9600 ~
Fra : Brian Ottens

Dato : 19-09-05 10:12

Hej Jeg ligger i "svære" overvejelser ang. køb af et nyt grafik kort
til min 2. pc. den.
(den består af p4 2,4 sokket 478 512 mb ram 80 gb hb

Jeg vil ikke give mere end max 700kr
jeg har selv fundet frem til et aopen 6200 128 mb. 256 bit
og et ati 9600 pro.
mit spørgsmål er så hvilket kort er hurtigst?

--
Hilsen Brian

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 19-09-05 10:27

Du skal helt sikkert vælge et 9600pro da det er et midrange grafikkort, mens
6200 er et lowend grafikkort.
Så 9600pro yder bedst.

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 19:09

Brian Ottens (slet FRTSL) wrote:
> [...]
> jeg har selv fundet frem til et aopen 6200 128 mb. 256 bit
> og et ati 9600 pro.
> mit spørgsmål er så hvilket kort er hurtigst?

Der er nok ikke den store forskel mellem de to kort, men 9600 Pro er nok
lidt hurtigere.
Hvad med at købe brugt?
Du burde kunne finde et Radeon 9800 Pro til den pris.

Zulu

Fra : Anders Bak

Dato : 22-09-05 23:39

Hej,

> jeg har selv fundet frem til et aopen 6200 128 mb. 256 bit

Jeg har selv lige købt et Aopen 6200. Det er IKKE 256 bit til hukommelsen,
men 64 bit. Jeg ved ikke hvor de 256 kommer fra. Jeg føler mig lidt snydt.
(Beviser vel bare, at man tit får det man betaler for.)
Med Rive tuner har jeg så kunnet åbne 4 ekstra pipelines, og også
overclocket det moderat. Men det yder stadig ikke voldsomt meget - og man
kan jo ikke være sikker på om disse ting kan lade sig gøre. Jeg tror jeg
ville købe et andet, hvis jeg skulle vælge om

Jeg kender ikke ati 9600 pro.

Held og lykke!

_________________________
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Vedel Bak
avbak_at_get2net-remove this-.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 29-09-05 23:07

"Anders Bak" <not_my_real_email@getnet.dk> wrote in message
> [...]
> kan jo ikke være sikker på om disse ting kan lade sig gøre. Jeg tror jeg
> ville købe et andet, hvis jeg skulle vælge om

Det er ikke li' til at se det hvis man ikke li' ved det! Der findes
adskillige 6200 chipset. Typisk er der et lowcost (400MHz) uden blæser, det
er kun en 64 bit udgave. Så er der en 128 bit udgave (350MHz) så den er
formentlig hurtigere på trods af den langsommere clock. (Men den kan jo i de
bedre udgaver også clóckes noget op). Og så er der nogle fastcache udgaver
som kun har begrænset memory, og derudover bruger af systemhukommelsen. De
256bit jeg også har set beskrevet er jeg noget i tvivl om, for hvis
producenterne ikke slår det op med store bogstaver, - det må jo være en
ekstra salgsparameter - så er der noget lusket ved det. Er det kun i
edbpriser.dk det er nævnt??? Men med muligheden for at gå fra 4 til 8
pipelines har man jo alligevel fået lidt mere end man har betalt for, - ik?
Jeg synes umiddelbart det ser ud som et marked hvor man får hvad man betaler
for.

/Claus

Fra : "Brian

Dato : 02-10-05 12:37

Jeg købte et 6200 fra Aopen fik levere det tilbage samme dag da det nok ikke
yder mere et mit gamle geforce3 ti500. Elendigt kort. (i dx8 spil)
fik så fat i et 9600 pro som lige havde de egenskaber jeg savnede.

--
Udskift ikkegyldig i adressen med dk

Fra : claus b. p.

Dato : 02-10-05 19:57

"Brian <5500>" <news@kauslundevej11.ikkegyldig> wrote in message
> [...]
> yder mere et mit gamle geforce3 ti500. Elendigt kort. (i dx8 spil)
> fik så fat i et 9600 pro som lige havde de egenskaber jeg savnede.

Hvad var det for en type? Med passiv eller aktiv køling?

/claus