Andet multimedie
bentjuul 3670
"rasterize this layer" Hvad betyder dette~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 19-09-05 08:56

Kigger på følgende guide...
http://www.good-tutorials.com/track/6963

Hvad betyder "Compose a ... text and rasterize this layer."

Hvad mener man med "rasterize this layer." ???

Ogh hvordan gør man det?

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : per christoffersen

Dato : 19-09-05 09:26

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:432e6f41$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Kigger på følgende guide...
> http://www.good-tutorials.com/track/6963
>
> Hvad betyder "Compose a ... text and rasterize this layer."
>
> Hvad mener man med "rasterize this layer." ???

Til en start er et tekstlag i Photoshop opsat nærmest som et vektrobaseret
lag. Det betyder, at teksten kna ændres mht. indhold, størrelse, skrifttype
mv. uden problemer.
Ved at rasterere laget, laves tekst om til pixler, og er nu kun redigerbar
med de almindelige tegneredskaber og metoder. Kort sagt bliver teksten
ændret fra at være tekst til at være almindelig grafik, der bare ser ud som
bogstaver.

> Ogh hvordan gør man det?

I min PS 7.0 ligger det i Layer/Rasterize/Type - menuen.

/Per

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-09-05 09:40

Carsten skrev:

> Kigger på følgende guide...
> http://www.good-tutorials.com/track/6963

Du skriver Illustrator i emnelinjen, men den tutorial er altså til
Photoshop.

> Hvad mener man med "rasterize this layer." ???

Rasterisere vil sige, at du laver teksten om til pixels i dette
tilfælde (du mister derved muligheden for at kunne redigere i den
med tekstværktøjet).

> Ogh hvordan gør man det?

Stå på tekstlaget i lagpaletten og gå i menuen Lag -> Ilæg raster ->
Tekst.

--
Hilsen
Madsen