Skallerup Klit
Fra : Daniel Jung

Dato : 19-09-05 00:22

Hei

Vi (familie med to voksne, en 3-åring og nyfødte tvillinger) vil gjerne
på en ukes ferie eller to. Hva med Skallerup Klit
(http://www.skallerup.dk/) Noen som har gjort gode/dårlige erfaringer?

Takk for svar
- Daniel

Fra : JK

Dato : 19-09-05 08:17

On Mon, 19 Sep 2005 01:21:39 +0200, Daniel Jung <jung@uib.no> wrote:

> [...]
>
>Vi (familie med to voksne, en 3-åring og nyfødte tvillinger) vil gjerne
>på en ukes ferie eller to. Hva med Skallerup Klit

Det er da et dejligt sted. Skal det være nu ? så er det ialfald uden
for badesæsonen. Vesterhavet er ikke børnevenligt. Så er østkysten ved
Sæby og Ålbæk bedre, - men sidst på sæsonen kan vandet være fyldt med
vandmænd og brandmænd.

Skallerup Klit er karakteristisk ved en stor centerhal for indendørs
sport, butikker, m.m.
Det undrer mig, at de har fået lov at bygge denne kæmpehal så tæt på
klitterne. Det er bygget for imellem 5 og 10 år siden.
Derfor er det alletiders sted med teenagere.

Omgivelserne er vældig gode. Lønstrup lidt syd for er en dejlig by med
mange gode restauranter. Der er ikke så langt til Skagen, - det er
'must' at se maleri-museerne deroppe. Endvidere er Råbjerg Mile et
besøg værd (Danmarks største klit, mange film har brugt området som
kulisse).

Hvad med at finde et mere isoleret sommerhus igennem Novasol ? Men pas
på med distancen imellem Løkken og Blokhus, - det er motorvej på
stranden på den distance, man kører i biler på stranden. Dette er
altså ødelæggende for at jeg kan nyde solnedgangen fra toppen af en
klit.

De mest fashionable steder deromkring er nok Kandestederne og Gammel
Skagen. Der er også Læsø. Man kan parkere bilen i Frederikshavn, eller
tage den med (ret dyrt).

mvh

John

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-09-05 08:36

JK wrote:

> [...]
> stranden på den distance, man kører i biler på stranden. Dette er
> altså ødelæggende for at jeg kan nyde solnedgangen fra toppen af en

Ikke på denne årstid.
Til gengæld er det en fremragende adgang for titusindvis af mennesker, der
pga. af den overvældende mængde sommerhuse snart er afskåret for at nå
stranden uden for de små klatter fluepapir, der ligger ved de store
p-pladser.
Men det er da klart, at er man sommerhusejer mellem Løkken og Blokhus har
man en oplagt interesse i at få stranden for sig selv.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-09-05 20:02

Daniel Jung <jung@uib.no> writes:

> Vi (familie med to voksne, en 3-åring og nyfødte tvillinger) vil
> gjerne på en ukes ferie eller to. Hva med Skallerup Klit
> (http://www.skallerup.dk/) Noen som har gjort gode/dårlige erfaringer?

Jeg har kun hørt godt om stedet fra familie og venner. Også med helt
små børn.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.