Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 28 f/1.8 USM
Fra : Anders Rasmussen

Dato : 18-09-05 22:18

Er der nogle som har erfaring med Canon EF 28 f/1.8 USM - Jeg overvejer et
køb.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-05 22:43

Anders Rasmussen wrote:
> Er der nogle som har erfaring med Canon EF 28 f/1.8 USM - Jeg overvejer et
> køb.

Ja, det er udemærket.
Hvis det er brugt bør det koste 2000-2500kr eller deromkring.

Det fedeste ved det er at det svarer rigtig godt til normal-optik på
1.6x crop digitalSLR :)

EOS-300D + EF 28 f/1.8:
http://gallery.nathue.dk/photo/2004/11/29/

EOS-20D + EF 28 f/1.8 (og lidt indbygget flash):
http://gallery.nathue.dk/photo/2005/08/28/

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 19-09-05 10:56

Normal-optik på 1,6x crop (350D)!

Ja - det var også sådan jeg havde tænkt det brugt.

/Anders

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 19-09-05 14:35

> Ja, det er udemærket.
> Hvis det er brugt bør det koste 2000-2500kr eller deromkring.
>
> Det fedeste ved det er at det svarer rigtig godt til normal-optik på
> 1.6x crop digitalSLR :)

ja der kan da være fordele ved den 1.6x, hvad så med denne her opbygning

135mm f2.0 på en 1.6x giver det en 216mm f2.0, og da det er den mindste
tele
der kan bruge teleconverter på så ...
med 1.4x converter giver det 302mm f2.8 "converteren tager 1 blænde"
med 2x converter giver det 432 f4 "converteren tager 2 blænder"

optikken koster 8k, 1.4x converter 3k, det er vist den billigste 300 f2.8
der kan fåes i kongeriget.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-09-05 14:47

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse

> optikken koster 8k, 1.4x converter 3k, det er vist den billigste 300
> f2.8 der kan fåes i kongeriget.

EF 200mm f/2.8L koster EUR 700. Og med din sjove beregning af brændvidde
giver det en endnu billigere 320mm f/2.8 - endda i ægte L-kvalietet uden TC.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/17/05)