|
| Loncin motorcykel Fra : Cacba |
Dato : 18-09-05 20:20 |
|
Hej NG.
Har i sinde at købe en Loncin Olympic Cyclone LX200-2
http://loncin.dk/_PAGE8.htm )
De modeller der er på markedet nu skulle dog have en "produktionsfejl" der
gør at maskinen ryster en del.
Men det skulle kunne klares let med noget gummi i ophænget på motoren og
evt. noget mellem skjolde.
Nogle her der har erfaring med maskinen?
Står som nybegynder og vil gerne have en smart maskine. Har også Geely Grand
Puma JL150-9 ( http://geely.dk/model.asp?id=31 ) i tankerne, men synes nu
den første ser smartest ud. Den ligger også tettere på de 34 hk som jeg må
køre med.
Evt. nogle der kan anbefale en anden billig model under 34 hk, dog gerne
over de 150ccm. (Vil heller ikke have at maskinen er ældre end mig selv !
'Så en ny eller nyere maskine)
Mvh. Søren Wagner
| |
Studen (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Studen |
Dato : 18-09-05 20:48 |
|
Cacba wrote:
> Hej NG.
>
> Har i sinde at købe en Loncin Olympic Cyclone LX200-2
> http://loncin.dk/_PAGE8.htm )
>
>snip
>
> Evt. nogle der kan anbefale en anden billig model under 34 hk, dog
> gerne over de 150ccm. (Vil heller ikke have at maskinen er ældre end
> mig selv ! 'Så en ny eller nyere maskine)
Hej Søren
Jeg kan ikke besvare dit konkrete spørgsmål ang. Loncin, men vil da gerne
blande mig med min uforbeholdne mening alligevel: DON'T!!! Vi er
selvfølgelig alle forskellige, men eftersom du jo nok skifter maskinen ud om
et par år alligevel, tror/mener jeg at du vil få større glæde af noget
brugt. Desuden er der god mulighed for at lære en masse grundlæggende om
motorcykler på den måde. Jeg ville, til hver en tid, foretrække en 20år
gammel seca eller lignende frem for en spritny lynkineser - Jeg har nærmest
intet posetivt hørt om dem endnu. IMO er "motorcykelværdien" meget større
ved en gammel japaner.
Held og lykke
--
Støt
http://www.wspa-international.org/
http://www.dyrenesbeskyttelse.dk
| |
Hekto (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 18-09-05 21:44 |
|
In article <432dc482$0$181$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
studen@gmail.com says...
> IMO er "motorcykelværdien" meget større
> ved en gammel japaner.
>
Der er ét eller andet her der skurrer i mine ører ... skulle det være
ordet 'japaner' ... eller 'gammel'???
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Aragorn Elessar (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 18-09-05 23:43 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:MPG.1d97f0071f8933c7989824@news.tele.dk...
> In article <432dc482$0$181$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> studen@gmail.com says...
> > IMO er "motorcykelværdien" meget større
> > ved en gammel japaner.
> >
> Der er ét eller andet her der skurrer i mine ører ... skulle det være
> ordet 'japaner' ... eller 'gammel'???
> --
> /Hekto
Hej Hekto.
Tjah jeg synes også det lyder som noget af en selvmodsigelse, a la
"Microsoft Works"...eller "smart Honda" (hib til kollega - vi har en lille
krig kørende - BMW mod Honda)
Venlig hilsen
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Kenneth Østrup (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 18-09-05 21:58 |
|
Studen wrote:
> Jeg kan ikke besvare dit konkrete spørgsmål ang. Loncin, men vil da gerne
> blande mig med min uforbeholdne mening alligevel: DON'T!!! Vi er
> selvfølgelig alle forskellige, men eftersom du jo nok skifter maskinen ud om
> et par år alligevel, tror/mener jeg at du vil få større glæde af noget
> brugt. Desuden er der god mulighed for at lære en masse grundlæggende om
> motorcykler på den måde. Jeg ville, til hver en tid, foretrække en 20år
> gammel seca eller lignende frem for en spritny lynkineser - Jeg har nærmest
> intet posetivt hørt om dem endnu. IMO er "motorcykelværdien" meget større
> ved en gammel japaner.
>
100% enig!
De fleste >lynkinesere< er alligevel baseret på kopier af Japaner
motorer tilbage fra 60'erne, så du rissikerer at få en mere avanceret og
bedre motor ved at købe en ældre >riskoger< end ved en ny >lynkineser<.
Jeg kan også forestille mig at man bliver hurtigt træt af at have en
maskine som med besvær knap kan følge trafikken, prøv at kigge på en
lidt ældre større Japansk >riskoger<, og eventuelt undersøge muligheder
for at få den droslet. Som Morten foreslog ville en Seca eller for den
sags skyld
en Honda CB400F '75-77, være et godt bud i nogenlunde samme prisklasse.
God jagt!
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Hekto (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 18-09-05 22:31 |
|
In article <432dd4df$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
ksFJERN@skysovs.com says...
>
> De fleste >lynkinesere< er alligevel baseret på kopier af Japaner
> motorer tilbage fra 60'erne, så du rissikerer at få en mere avanceret og
> bedre motor ved at købe en ældre >riskoger< end ved en ny >lynkineser<.
>
> Jeg kan også forestille mig at man bliver hurtigt træt af at have en
> maskine som med besvær knap kan følge trafikken, prøv at kigge på en
> lidt ældre større Japansk >riskoger<, og eventuelt undersøge muligheder
> for at få den droslet. Som Morten foreslog ville en Seca eller for den
> sags skyld
> en Honda CB400F '75-77, være et godt bud i nogenlunde samme prisklasse.
>
De fleste motorer er baseret på snart 100 år gammel teknologi!
De fleste kina-MC'er er baseret på noget-et-eller-andet-Honda-
licensbygget. Motorerne er oftest stødstangsmotorer, ligesom i BMW, HD
og Moto Guzi!
Jeg kan ikke helt se at der skulle være en fordel at købe en gammel,
udslidt, upålidelig og forældet MC. I mine øjne kommer det nogenlunde ud
på et hvad man _ikke_ kan køre på, fordi det ikke lige vil starte den
dag.
Et budget på 15.000 er for lavt, med mindre man vil købe en gammel MC og
ofre en del på at få den bragt i ordentlig stand.
Det kan da godt lade sig gøre at stampe en gammel GS450'er eller sådan
noget op; men hvis ikke det er som et hobby-projekt vil den nok hurtigt
falde igennem.
Måske det var en idé at finde nogle flere penge eller tale med banken?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Ukendt (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-09-05 22:56 |
|
> Jeg kan ikke helt se at der skulle være en fordel at købe en gammel,
> udslidt, upålidelig og forældet MC. I mine øjne kommer det nogenlunde ud
> på et hvad man _ikke_ kan køre på, fordi det ikke lige vil starte den
> dag.
> Et budget på 15.000 er for lavt, med mindre man vil købe en gammel MC og
> ofre en del på at få den bragt i ordentlig stand.
> Det kan da godt lade sig gøre at stampe en gammel GS450'er eller sådan
> noget op; men hvis ikke det er som et hobby-projekt vil den nok hurtigt
> falde igennem.
>
> Måske det var en idé at finde nogle flere penge eller tale med banken?
Min egentlige grund til at tage MC kort var at jeg ikke gider kigge mig over
nakken når jeg kører på min *host* 30km/t scooter.
Så skal have en mc der kan starte når jeg ønsker der, altså ikke en der er
for gammel og skal rodes med alt for ofte.
Ønsker heller ikke at købe en alt for dyr mc, den bliver både dyere i
vægtafgift, forsikring og indkøb som resulterer i gæld. Så kan jeg lige så
godt købe en lille madkasse.
De to "lynkinesere" jeg nævnte i første indlæg har en hastighed på
henholdsvis 95 og 105 (iflg. papirerne). Og derved følger med trafikken Samt
kommer heller ikke ud i den farlige trng at køre for stærkt så jeg mister et
af mine mange to klip i kørekortet. =)
Mvh Søren Wagner
| |
Hekto (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 18-09-05 23:22 |
|
In article <432de26e$0$258$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Cacba" <me
[at] cacba [pletten] dk> says...
>
> Ønsker heller ikke at købe en alt for dyr mc, den bliver både dyere i
> vægtafgift, forsikring og indkøb som resulterer i gæld. Så kan jeg lige så
> godt købe en lille madkasse.
Vægtafgiften er den samme.
Forsikringen afhænger meget af typen. Min Ducati er dobbelt så dyr som
pøllefanten. OK, 1.600,- for anvar, så det går!
Jeg tvivler på at en Honda NX250 vil være vanvittig dyr?
>
> De to "lynkinesere" jeg nævnte i første indlæg har en hastighed på
> henholdsvis 95 og 105 (iflg. papirerne). Og derved følger med trafikken Samt
> kommer heller ikke ud i den farlige trng at køre for stærkt så jeg mister et
> af mine mange to klip i kørekortet. =)
>
Vil lige påpege at acellerationsevne KAN være en sikkerhedsfaktor ...
inden for visse grænser!
.... det gik ikke specielt godt for 'ham med foden'!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Ukendt (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-09-05 06:39 |
|
> Forsikringen afhænger meget af typen. Min Ducati er dobbelt så dyr som
> pøllefanten. OK, 1.600,- for anvar, så det går!
> Jeg tvivler på at en Honda NX250 vil være vanvittig dyr?
Ind til videre er det billigste tilbud jeg har fundet 2941,- hos
totalforsikring. (1/1 års)
/Søren
| |
Christina R. (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Christina R. |
Dato : 19-09-05 08:00 |
|
"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> skrev:
> Min egentlige grund til at tage MC kort var at jeg ikke gider kigge mig
> over
> nakken når jeg kører på min *host* 30km/t scooter.
>
> Så skal have en mc der kan starte når jeg ønsker der, altså ikke en der er
> for gammel og skal rodes med alt for ofte.
>
> Ønsker heller ikke at købe en alt for dyr mc, den bliver både dyere i
> vægtafgift, forsikring og indkøb som resulterer i gæld. Så kan jeg lige så
> godt købe en lille madkasse.
Jeg havde samme kriterer... tog kortet da jeg var træt af at kigge mig over
nakken på min *host* 45-knallert.
I starten ville jeg bare have en lille mc-scooter, der også skulle være
rimeligt ny, fordi jeg ikke selv kunne lave service. Men efter at have
undersøgt markedet og forsikringspriserne, så endte jeg med en Suzuki GS500
fra 93 istedet. Der er en grund til, at den altid bliver nævnt som en god
begyndercykel. Den er billig i drift, nem at styre og kører stabilt. Service
kan laves selv, evt. med lidt erfaren hjælp fra en lokal mc-klub. Jeg har
bestemt ikke fortrudt mit køb... man bliver hurtigt forfalden til at køre
"rigtig" mc, istedet for en lille mc-scooter. Og ansvar lå på kun
2800/årligt for en 22-årig nybegynder bosat i det dyre København.
Så hvis du kan finde lidt flere penge i dit budget, så vær ikke bange for at
købe en lidt ældre mc.
--
Christina R.
(Suzuki GS500E)
http://www.dfmc.dk/?id=631
| |
Carsten Berggreen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Berggreen |
Dato : 19-09-05 21:09 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d97faebabab9fcb989826@news.tele.dk...
> Et budget på 15.000 er for lavt, med mindre man vil købe en gammel MC og
> ofre en del på at få den bragt i ordentlig stand.
> Det kan da godt lade sig gøre at stampe en gammel GS450'er eller sådan
> noget op; men hvis ikke det er som et hobby-projekt vil den nok hurtigt
> falde igennem.
>
Hmm.. jeg har da købt en fin Honda CB400N for under 15000.
Godt nok fra '84 men den starter altid og uden problemer
mvh
Carsten
---
CZ180
Honda CB400N
| |
Thomas Jensen (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 18-09-05 20:50 |
|
med.
>
> Evt. nogle der kan anbefale en anden billig model under 34 hk, dog gerne
> over de 150ccm. (Vil heller ikke have at maskinen er ældre end mig selv !
> 'Så en ny eller nyere maskine)
>
>
> Mvh. Søren Wagner
>
>
hvad er dit budget ?
mvh
Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Ukendt (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-09-05 20:59 |
|
> hvad er dit budget ?
Helst ikke over 15.000,- (Har fundet den keniser et billigt sted).
Mvh Søren Wagner
| |
Troels Jensen (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 18-09-05 21:13 |
|
"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> skrev i en meddelelse
news:432dc70b$0$180$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > hvad er dit budget ?
>
> Helst ikke over 15.000,- (Har fundet den keniser et billigt sted).
>
Hvis den absolut skal være ny til den pris, så tag da denne hér
istedet......
http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_ybr125.html
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
Thomas Jensen (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 18-09-05 21:25 |
|
Troels Jensen wrote:
> "Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> skrev i en meddelelse
> news:432dc70b$0$180$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>>hvad er dit budget ?
>>
>>Helst ikke over 15.000,- (Har fundet den keniser et billigt sted).
>>
>
>
> Hvis den absolut skal være ny til den pris, så tag da denne hér
> istedet......
>
> http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_ybr125.html
>
> --
> Troels
> FZ6 Fazer
>
>
helt enig!
tror der er en væsentlig kvalitetsforskel der.
mvh
Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Hekto (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 18-09-05 21:50 |
|
In article <432dcca6$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
thomas@thomas-jensen.dk says...
> helt enig!
>
> tror der er en væsentlig kvalitetsforskel der.
>
Sure! ... de laver jo forskellig kvalitet på den ene og den anden fabrik
i Kina!?
Nu ved jeg ikke om kvaliteten på de kinesiske bikes er dicideret dårlig;
men jeg tvivler på at at den er så meget forskellig, hvad enten der står
Yammerhøne eller long-gud-ved hvor-meget på den!?
Iøvrigt skal kvaliteten jo ses i sammenhæng med prisen, og hvad kunden
forventer at få for sine penge.
Iøvrigt var der vist noget med at bl.a. geely reducerede deres antal af
modeller, fordi kineserne ikke gad røre ved de nye normer, på så lille
et marked.
I fjernøsten farer alle jo rundt på en 'kineser'!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Pizzabager (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Pizzabager |
Dato : 18-09-05 22:05 |
|
> Sure! ... de laver jo forskellig kvalitet på den ene og den anden fabrik
> i Kina!?
> Nu ved jeg ikke om kvaliteten på de kinesiske bikes er dicideret dårlig;
> men jeg tvivler på at at den er så meget forskellig, hvad enten der står
> Yammerhøne eller long-gud-ved hvor-meget på den!?
> Iøvrigt skal kvaliteten jo ses i sammenhæng med prisen, og hvad kunden
> forventer at få for sine penge.
Kunne jo være at yamaha, har nogen andre kvalitets normer på de dele de
bruger på maskinen, for umiddelbart er det da egentligt ligegyldigt om den
er samlet i kina eller japan, det er mest delene den er bygget af der er
vigtige..
har hørt meget skidt om de der lyn kinesere, især at teknikken er 100 år
gammel og at dele ruster efter 10 dage på gaden.. det tror jeg ikke på
yamahaen gør..
bare min mening :), jeg havde også taget yamahaen.. dvs jeg har købt en
GAMMEL brugt en istedet.. hellere en gammel 250-400 end en ny 125 :)
Kasper
| |
Claus Rittig (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 18-09-05 22:34 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d97f152d1d68d4d989825@news.tele.dk...
> > tror der er en væsentlig kvalitetsforskel der.
> >
> Sure! ... de laver jo forskellig kvalitet på den ene og den anden fabrik
> i Kina!?
> Nu ved jeg ikke om kvaliteten på de kinesiske bikes er dicideret dårlig;
> men jeg tvivler på at at den er så meget forskellig, hvad enten der står
> Yammerhøne eller long-gud-ved hvor-meget på den!?
> Iøvrigt skal kvaliteten jo ses i sammenhæng med prisen, og hvad kunden
> forventer at få for sine penge.
Tjah...
Jeg har lige købt en crosser til ungerne. Svære overvejelser: Skal man give
10K for en japaner eller 1K for en kineser? Hvad nu hvis det ikke rigtig
fænger? Så jeg valgte en kineser til 1K (en ny kineser til 1/10 af prisen
for en ny japaner?!?)
Jeg har kørt japanske, europæiske og amerikanske motorcykler hele livet, så
jeg er ret erfaren udi kvalitetsforskelle vil jeg mene - men her blev jeg
dælme godtnok overrasket!
Jeg er sikker på der er forskel på de kinesiske fabrikker, men hvor stor
forskel er der?
Den 50cc kineser crosser jeg nu har, er så ringe at det er ubeskriveligt!
Der er flere centimeter slør i forgaflen - nej ikke i kronrøret, men i
GAFFELBENENE! Tankdækslets pasning og gevind er så ringe at normal
"tilspænding" får det til at skrue over. Det slutter naturligvis ikke tæt.
Bensinhanen er heller ikke tæt.
Kvalitetseksempel: Fodhvilerne.
Består af en gaffel svejset på stellet, et rør med gummi ind i gaflen,
holdes sammen med en aksel med split - fuldstændig samme design som ældre
japanske forhvilere. Men ak. Akslen er 6mm, hullet i røret er 7,5mm og
hullet i gaflen er 8mm. Udermere plejer gaflens kanter at være runde
foroven, men firkantede forneden (fordi fodhvileren skal kunne klappe op,
men ikke ned). Disse er runde foroven og forneden. Gæt hvad der skete første
gang cyklen var ude at køre. Intet passer sammen, alt er skævt - selv
styret! Lakeringen ser ud som om nogen har stået og sprøjtet lidt tilfældigt
med en spaydåse. Enkelte beslag er slet ikke lakeret, det er bare rå
bondejern, som naturligvis er rustent. Og så kan jeg ikke få reservedele til
den.
Tjek de kinesere MEGET GRUNDIGT før køb!
Og regn med at gensalgsværdien er nul. Hvad vil folk give for en brugt
kineser?
Rittig
| |
Ukendt (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-09-05 23:17 |
|
> Tjah...
> Jeg har lige købt en crosser til ungerne. Svære overvejelser: Skal man
give
> 10K for en japaner eller 1K for en kineser? Hvad nu hvis det ikke rigtig
> fænger? Så jeg valgte en kineser til 1K (en ny kineser til 1/10 af prisen
> for en ny japaner?!?)
> Jeg har kørt japanske, europæiske og amerikanske motorcykler hele livet,
så
> jeg er ret erfaren udi kvalitetsforskelle vil jeg mene - men her blev jeg
> dælme godtnok overrasket!
> Jeg er sikker på der er forskel på de kinesiske fabrikker, men hvor stor
> forskel er der?
> Den 50cc kineser crosser jeg nu har, er så ringe at det er ubeskriveligt!
> Der er flere centimeter slør i forgaflen - nej ikke i kronrøret, men i
> GAFFELBENENE! Tankdækslets pasning og gevind er så ringe at normal
> "tilspænding" får det til at skrue over. Det slutter naturligvis ikke tæt.
> Bensinhanen er heller ikke tæt.
> Kvalitetseksempel: Fodhvilerne.
> Består af en gaffel svejset på stellet, et rør med gummi ind i gaflen,
> holdes sammen med en aksel med split - fuldstændig samme design som ældre
> japanske forhvilere. Men ak. Akslen er 6mm, hullet i røret er 7,5mm og
> hullet i gaflen er 8mm. Udermere plejer gaflens kanter at være runde
> foroven, men firkantede forneden (fordi fodhvileren skal kunne klappe op,
> men ikke ned). Disse er runde foroven og forneden. Gæt hvad der skete
første
> gang cyklen var ude at køre. Intet passer sammen, alt er skævt - selv
> styret! Lakeringen ser ud som om nogen har stået og sprøjtet lidt
tilfældigt
> med en spaydåse. Enkelte beslag er slet ikke lakeret, det er bare rå
> bondejern, som naturligvis er rustent. Og så kan jeg ikke få reservedele
til
> den.
>
> Tjek de kinesere MEGET GRUNDIGT før køb!
> Og regn med at gensalgsværdien er nul. Hvad vil folk give for en brugt
> kineser?
>
> Rittig
Det lyder meget overbevisende. Men lyder også til at det er en af de
såkaldte Pocket bikes. Dem har jeg intet for, tror intet på kvalliteten af
dem, de laves ås billigt så de fejl du nævner sker der. Tror mere på at
geely og loncin (har set et par og kørt på en) kan accepteres mht. kvalitet.
Der var slet ikke nogle af de ting du nævnte.
Men inden ejg køber den vil jeg lige tjekke den ekstra gang, eller to.
Mvh Søren Wagner
| |
Rittig (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Rittig |
Dato : 19-09-05 11:49 |
|
> Det lyder meget overbevisende. Men lyder også til at det er en af de
> såkaldte Pocket bikes.
Helt rigtigt. Det er nu ikke lige en pocket bike, men en børne crosser,
men jeg tror det er de samme fabrikker der laver begge typer.
Min pointe er også kun, at det er nødvendigt at droppe sine "forventninger
om acceptabel kvalitet" og tjekke ved selvsyn og prøvekørsel hvilket
kvalitetsniveau cyklen har! Lige nu er der i medierne en historie om en
kinesisk 4WD bil der er kommet på det europæiske marked, som er meget
under vanlig sikkerhedsstandard. Hvordan tjekker man det som almindelig
køber?
Hvordan tjekker man om man kan få reservedele til den om 3 år?
(Jeg kan ikke få reservedele til min crosser, og den er helt ny)
Hvordan tjekker man om den overhovedet kan holde 3 år?
(Min gik i stykker på første tur)
Hvordan tjekker man om den er sikkerhedsmæssigt forsvarlig?
(Min havde 2 defekte bremser ved levering, de var samlet forkert)
Hvad er driftsomkostningerne ved almindelig brug?
(Skal den have nyt kædesæt og bremseskiver for hver 2000km?)
Hvad er værditabet hvis den skal sælges efter 2 år?
(Er der nogen der vil betale noget rimeligt for den, hvis den får et
dårligt ry?)
Den skal jo sammenlignes med fx en 5-10 år gammel Suz GS500E som vel
koster ca. 20-30K i indkøb, og er let at sælge igen.
Rittig
| |
Bo Nielsen (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 18-09-05 23:50 |
|
>> tror der er en væsentlig kvalitetsforskel der.
>>
> Sure! ... de laver jo forskellig kvalitet på den ene og den anden fabrik
> i Kina!?
> Nu ved jeg ikke om kvaliteten på de kinesiske bikes er dicideret dårlig;
> men jeg tvivler på at at den er så meget forskellig, hvad enten der står
> Yammerhøne eller long-gud-ved hvor-meget på den!?
>
> Iøvrigt skal kvaliteten jo ses i sammenhæng med prisen, og hvad kunden
> forventer at få for sine penge.
Og så til en kommentar fra en der rent faktisk ejer en YBR125 (jeg kun har
set - ikke prøvet - kineser mc) Ja de er produceret i Kina, men under
Yamaha's kvalitetskontrol, og finishen er væsentlig bedre på YBR'en end på
de kinesere jeg har set. Desuden har jeg ladet mig fortælle, at flere der
har ejet en kineser ikke på vilkår køber en igen - ganske enkelt pga.
kvaliteten, det være sig i finish såvel som teknik! Selv de beskrivelser jeg
har fået af folk der selv maler, skruer, svejser osv. har været benægtende
mht. genanskaffelse af kinesere (lyder egentlig som om kinesere må være
noget for MZ-ejere ;-D )
I disse små klasser tror jeg ikke mærke-religionen kan gøres gældende - små,
billige mc har nu enggang den kvalitet de har (og jeg ser selvfølgelig bort
fra de modeller, der er møntet på/inspireret af racer-banen), men jeg tror
kvalitetsforskellen varierer fra de etablerede japanske/europæiske fabrikker
til de - i vores øjne nye, fjernøstlige ditto. Jeg har også set
ukendt/ringere gensalgs-værdi været brugt som argument for ikke at købe
kinesisk mc, men den tror jeg ikke holder. Hvis man køber den størrelse/type
maskiner, er det ikke for fornøjelsens skyld, men fordi amn skal bruge et
transportmiddel, og mon ikke den eneste reelle parameter er brugs-værdi? Det
er det i hvert fald for undertegnede.
Jeg er meget tilfreds med YBR'en, men for at give et korrekt
sammenligningsgrundlag, vil jeg i sagens tjeneste opsøge en
kineser-forhandler (lyder lidt af slave-handel ) og få et par prøveture
samt kigge dem nærmere efter i krogene. Ellers ku' det da være interessant,
at høre fra nogen der rent faktisk _har_ erfaring med kinesere, både
hjemmeskruere og mekaniske analfabeter som jeg selv.
ScooterBo
| |
KubikH (19-09-2005)
| Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 19-09-05 17:17 |
|
"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:432def15$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
SNIP
.. Desuden har jeg ladet mig fortælle, at flere der
> har ejet en kineser ikke på vilkår køber en igen - ganske enkelt pga.
> kvaliteten, det være sig i finish såvel som teknik! Selv de beskrivelser
> jeg har fået af folk der selv maler, skruer, svejser osv. har været
> benægtende mht. genanskaffelse af kinesere (lyder egentlig som om kinesere
> må være noget for MZ-ejere ;-D )
>
SNIP
Hvad pokker har MZ ejere gjort dig??
Vi er vant til maskiner der er gennemtænkte, med god finish.
Bundsolide og robuste
Den eneste grund til at der skrues så meget på MZ, er fordi kvaliteten er så
god, at man gerne smider nogle mønter i at renovere en maskine med 25 år på
bagen.
(Der er jo altid en eller anden vantro der har negligeret en herlig maskine
i lang tid.)
Mvh
Niels
| |
Kenneth Østrup (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-09-05 17:18 |
|
KubikH wrote:
> Vi er vant til maskiner der er gennemtænkte, med god finish.
> Bundsolide og robuste
>
Hvad er nu det for noget østtysk propaganda!?
> Den eneste grund til at der skrues så meget på MZ, er fordi kvaliteten er så
> god, at man gerne smider nogle mønter i at renovere en maskine med 25 år på
> bagen.
> (Der er jo altid en eller anden vantro der har negligeret en herlig maskine
> i lang tid.)
>
Netop!
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Moller (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 19-09-05 19:15 |
|
Kenneth Østrup wrote:
> KubikH wrote:
>> Vi er vant til maskiner der er gennemtænkte, med god finish.
>> Bundsolide og robuste
>>
>
> Hvad er nu det for noget østtysk propaganda!?
Hey, der er stadig en del som ønsker muren tilbage ;)
>> Den eneste grund til at der skrues så meget på MZ, er fordi kvaliteten er så
>> god, at man gerne smider nogle mønter i at renovere en maskine med 25 år på
>> bagen.
>> (Der er jo altid en eller anden vantro der har negligeret en herlig maskine
>> i lang tid.)
>>
>
> Netop!
Og selv de små 150cc MZ'ere kan følge med 250cc kineserne... og så
snart vi snakker om en 250cc MZ så for samtlige kinesere røv uden lige,
både i stabilitet, ydelse, og pris... at de så ikke er sminket
skrotbunker, men i stedet ligner skrotbunker :) det er en hel anden sag,
men i det mindste er MZ'ere ærlige i deres udsende, og prøver ikke at
ligne noget de ikke er :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Hekto (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-09-05 20:41 |
|
In article <432f001c$0$253$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
> men i det mindste er MZ'ere ærlige i deres udsende, og prøver ikke at
> ligne noget de ikke er :)
>
.... racere for eksempel???
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Kenneth Østrup (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-09-05 22:43 |
|
Hekto wrote:
>>men i det mindste er MZ'ere ærlige i deres udsende, og prøver ikke at
>>ligne noget de ikke er :)
>>
>
> .... racere for eksempel???
Den nye MZ 1000 kunne da godt foregive sig lidt for at være en racer
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
"J.C.Kløve" (20-09-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 20-09-05 05:59 |
|
Kenneth Østrup wrote:
> Hekto wrote:
>
>>>men i det mindste er MZ'ere ærlige i deres udsende, og prøver ikke at
>>>ligne noget de ikke er :)
>>>
>>
>>.... racere for eksempel???
>
>
> Den nye MZ 1000 kunne da godt foregive sig lidt for at være en racer
>
ja det må man sige, selv prisen foregier at være fra en racer
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*
| |
Mikkel Christensen (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 20-09-05 08:15 |
|
Moller <news@molnit.com> writes:
> men i det mindste er MZ'ere ærlige i deres udsende, og prøver ikke at
> ligne noget de ikke er :)
Hmmm... Min prøver ellers at ligne en BadAss Streetfighter. Uden meget held
vel at mærke... :)
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Moller (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 20-09-05 08:25 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> Moller <news@molnit.com> writes:
>
>> men i det mindste er MZ'ere ærlige i deres udsende, og prøver ikke at
>> ligne noget de ikke er :)
>
> Hmmm... Min prøver ellers at ligne en BadAss Streetfighter. Uden meget held
> vel at mærke... :)
Min TS vil gerne ligne en politi MC, men mangler det blå lys :)... "Det
sorte Svin"... tjaaa, hvad skal man sige ;) den prøver nok mest at ligne
noget der er løgn.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Kenneth Østrup (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 20-09-05 12:32 |
|
Moller wrote:
>> Hmmm... Min prøver ellers at ligne en BadAss Streetfighter. Uden meget
>> held
>> vel at mærke... :)
>
>
> Min TS vil gerne ligne en politi MC, men mangler det blå lys :)...
> "Det sorte Svin"... tjaaa, hvad skal man sige ;) den prøver nok mest at
> ligne noget der er løgn.
>
>
< http://blog.riskoger.net/images/roflmao_640.jpg>
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Hekto (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 20-09-05 13:25 |
| | |
Moller (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 20-09-05 13:31 |
|
Hekto wrote:
> In article <432ff3ac$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> ksFJERN@skysovs.com says...
>> < http://blog.riskoger.net/images/roflmao_640.jpg>
>>
> *ROFL-MAO*
Tjaaaa.... kan nok ik skjule den meget længere :( hvis jeg husker det,
vil i se billeder af min nye lille i fammillien i aften.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Kenneth Østrup (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 20-09-05 13:44 |
|
Moller wrote:
> Tjaaaa.... kan nok ik skjule den meget længere :( hvis jeg husker
> det, vil i se billeder af min nye lille i fammillien i aften.
>
Glæder mig!
Hvis jeg havde plads i garagen havde jeg sikkert også en MZ
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Moller (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 20-09-05 15:02 |
|
Kenneth Østrup wrote:
> Moller wrote:
>> Tjaaaa.... kan nok ik skjule den meget længere :( hvis jeg husker
>> det, vil i se billeder af min nye lille i fammillien i aften.
>>
>
> Glæder mig!
>
> Hvis jeg havde plads i garagen havde jeg sikkert også en MZ
Hvis jeg havde min drømme garage, ville jeg køre rundt i cirkler med
min MZ i den :) men nu må jeg tage til takke med der kun kan være 4
MC'er og 1 Bil derinde :(
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Kenneth Østrup (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 20-09-05 15:53 |
|
Moller wrote:
> Hvis jeg havde min drømme garage, ville jeg køre rundt i cirkler med
> min MZ i den :) men nu må jeg tage til takke med der kun kan være 4
> MC'er og 1 Bil derinde :(
>
>
Haha, det lyder som det rene vanvid
Min garage indbyder ikke decideret til køreture for tiden,
som du nok kan se ;):
< http://blog.riskoger.net/photos/20050910_02.jpg>
Så skulle det lige være med en trial bike
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Torben Scheel (21-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 21-09-05 08:10 |
|
Kenneth Østrup wrote:
> Moller wrote:
>
>> Hvis jeg havde min drømme garage, ville jeg køre rundt i cirkler med
>>min MZ i den :) men nu må jeg tage til takke med der kun kan være 4
>>MC'er og 1 Bil derinde :(
>>
>>
>
>
> Haha, det lyder som det rene vanvid
>
> Min garage indbyder ikke decideret til køreture for tiden,
> som du nok kan se ;):
> < http://blog.riskoger.net/photos/20050910_02.jpg>
>
> Så skulle det lige være med en trial bike
>
Oj - vidste ikke du havde en Honda V8
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Thomas Jensen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 19-09-05 07:00 |
|
> Sure! ... de laver jo forskellig kvalitet på den ene og den anden fabrik
> i Kina!?
> Nu ved jeg ikke om kvaliteten på de kinesiske bikes er dicideret dårlig;
> men jeg tvivler på at at den er så meget forskellig, hvad enten der står
> Yammerhøne eller long-gud-ved hvor-meget på den!?
tror sgu yamaha har andre normer for kvalitet end den finish jeg har set på
det såkaldte "kineserbikes"
Det kan godt være yamahaen også er samlet i kina, men som du selv siger så
afhænger det af prisen.
Jeg ved selv i det firma jeg arbejder, at der får vi varer hjem fra kina der
er af ligeså god og noglegange bedre kvalitet end danskproducerede, så det
er ikke kina som helhed jeg mener laver dårlige ting.
Desuden går der onde rygter om, at reservedele ikke er så nemme at skaffe
til de kinesere, om det så er sandt ved jeg ikke.
--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "
| |
Kenneth Østrup (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-09-05 08:28 |
|
Thomas Jensen wrote:
> tror sgu yamaha har andre normer for kvalitet end den finish jeg har set på
> det såkaldte "kineserbikes"
> Det kan godt være yamahaen også er samlet i kina, men som du selv siger så
> afhænger det af prisen.
> Jeg ved selv i det firma jeg arbejder, at der får vi varer hjem fra kina der
> er af ligeså god og noglegange bedre kvalitet end danskproducerede, så det
> er ikke kina som helhed jeg mener laver dårlige ting.
> Desuden går der onde rygter om, at reservedele ikke er så nemme at skaffe
> til de kinesere, om det så er sandt ved jeg ikke.
>
Hvad angår reservedele, køber man vel bare en ny lynkineser hvis der
skulle være et kabel som skal skiftes?
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Peter (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 19-09-05 19:59 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
news:432dcca6$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Troels Jensen wrote:
>>
>> Hvis den absolut skal være ny til den pris, så tag da denne hér
>> istedet......
>>
>> http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_ybr125.html
>>
Det er også mit bedste bud på en ny mc i den prisklasse. Jeg har prøvet en
tur på en YBR125, og det er faktisk en velkørende lille mc, prisen taget i
betragtning. Dens største ulempe er de 12 HK, men det er jo normalt for en
125 ccm. Nu er jeg jo også vant til en mc med lidt mere power.
Selv om Yamaha også producerer YBR125 i Kina er den langt bedre end de andre
kinesere jeg har kendskab til.
--
Peter
FJR1300A
| |
Ukendt (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-09-05 21:52 |
|
> Hvis den absolut skal være ny til den pris, så tag da denne hér
> istedet......
>
> http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_ybr125.html
Hmm, den er også lavet i kina?
Mon der er en forhandler på østjylland der har sådan en stående?
Ser ud til at være værd at kigge på.
/Cacba
| |
Rasmus og Ditte (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 19-09-05 02:16 |
|
> Mon der er en forhandler på østjylland der har sådan en stående?
>
> Ser ud til at være værd at kigge på.
Prøv her http://www.ks-motor.dk
De har den på deres hjemmeside,så mon ikke også de har/kan skaffe et
eksemplar.
Mvh
Rasmus ZX9R-C
| |
Rasmus og Ditte (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 18-09-05 23:40 |
|
> Mon der er en forhandler på østjylland der har sådan en stående?
Jeg faldt lige over den her i salgsgruppen.
Til salg
Yamaha YBR 125 årgang 2005 reg.02.08.2005
Kun kørt 1700 km. alle service ok.
16500 kr.
Befinder sig i Rødkærsbro (Viborg)
26 18 94 83
--
MVH
Lars raaby
Var det ikke noget?
Mvh
Rasmus ZX9R-C
| |
Troels Jensen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 19-09-05 16:31 |
|
"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> wrote in message > >
> > http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_ybr125.html
>
> Hmm, den er også lavet i kina?
Jow, men jeg går ud fra, at der trods alt er grænser for, hvad Yamaha vil
lægge navn til. Jeg har aldrig selv prøvet den, men har stået og nusset med
én hos forhandleren, mens han hentede min nye Fazer.
Finishen var - såvidt jeg umiddelbart kunne vurdere - helt på højde med
Yamaha's øvrige modeller, men dét der slog mig mest var, at den
størrelsesmæssigt mest af alt mindede om en knallert. Det er selvfølgelig
ikke så underligt, da det ret beset jo også kun er en stor knallert, men jeg
havde nok forventet mig noget større af noget, de har valgt at kalde en MC.
Dernæst er det måske nok lidt frisk af Fisker at kategorisere den som en
"touring-cykel" - men hvad, der findes jo også meget korte ture....
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
Kenneth Østrup (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-09-05 16:45 |
|
Troels Jensen wrote:
> Dernæst er det måske nok lidt frisk af Fisker at kategorisere den som en
> "touring-cykel" - men hvad, der findes jo også meget korte ture....
>
Tja, den passer vel endnu mindre under boulevard-racer eller
sport/touring kategorien?
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Bo Nielsen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 19-09-05 21:50 |
|
..
>
> Dernæst er det måske nok lidt frisk af Fisker at kategorisere den som en
> "touring-cykel" - men hvad, der findes jo også meget korte ture....
Tjah jeg mødte en på YBR hos Special MC i Aalborg (hvor min også er købt)
Hans var 14 dage gammel og havde gået 4.000 km Hvordan? Tjoh han havde
da lige været et smut i Assen og se race!!! Og det til 45 km/liter!!! - Hva'
ska man så med mere?
ScooterBo
(måske man sku' ta' Østersøen rundt?!? ;-D)
| |
Ukendt (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-09-05 22:03 |
|
> Tjah jeg mødte en på YBR hos Special MC i Aalborg (hvor min også er købt)
> Hans var 14 dage gammel og havde gået 4.000 km Hvordan? Tjoh han havde
> da lige været et smut i Assen og se race!!! Og det til 45 km/liter!!! -
Hva'
> ska man så med mere?
>
> ScooterBo
> (måske man sku' ta' Østersøen rundt?!? ;-D)
Det var da utroligt langt den går.
Kigger nærmere på den maskine..
Har fravalgt den Loncin... Der er flere underlige ting ved den.
Forhandler forsøger at sælge uden garanti.
Han snakkede om jeg selv skulle hente plader (er den typegodkendt?)
Og så har jeg snakket med flere som siger man ikke lige kan lave
gummiophæng.
Mvh. Søren Wagner
| |
Jim Andersen (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 20-09-05 13:07 |
|
Cacba wrote:
> Forhandler forsøger at sælge uden garanti.
Det er fint nok. Så længe der bare er reklamationsret.
> Han snakkede om jeg selv skulle hente plader
Det er fint nok. Så sparer du et ublu beløb i leveringsomkostninger.
> Og så har jeg snakket med flere som siger man ikke lige kan lave
> gummiophæng.
Næee.. for så havde kineserne/importøren/forhandleren jo gjort det.
/jim
| |
Bo Nielsen (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 20-09-05 22:22 |
|
"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> skrev i en meddelelse
news:432f2797$0$75999$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Tjah jeg mødte en på YBR hos Special MC i Aalborg (hvor min også er købt)
>> Hans var 14 dage gammel og havde gået 4.000 km Hvordan? Tjoh han
>> havde
>> da lige været et smut i Assen og se race!!! Og det til 45 km/liter!!! -
> Hva'
>> ska man så med mere?
>>
>> ScooterBo
>> (måske man sku' ta' Østersøen rundt?!? ;-D)
>
>
> Det var da utroligt langt den går.
>
> Kigger nærmere på den maskine..
Jeg har nu ikke haft min over 38 km/liter, men til gengæld heller ikke under
30, så det er stadig fin økonomi.
ScooterBo
| |
Peter (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 19-09-05 20:04 |
|
"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> wrote in message
news:432dd376$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Hvis den absolut skal være ny til den pris, så tag da denne hér
>> istedet......
>>
>> http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_ybr125.html
>
> Hmm, den er også lavet i kina?
>
>
> Mon der er en forhandler på østjylland der har sådan en stående?
>
Harrys Motorservice i Randers.
--
Peter
FJR1300A
| |
Jim Andersen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 19-09-05 16:35 |
|
Cacba wrote:
> Hej NG.
>
> Har i sinde at købe en Loncin Olympic Cyclone LX200-2
> http://loncin.dk/_PAGE8.htm )
>
> De modeller der er på markedet nu skulle dog have en
> "produktionsfejl" der gør at maskinen ryster en del.
Det er nok ikke den eneste fejl den har....
Søg lidt på google efter Geely.. der er/var en god side med en gut der har
skrevet dagbog om sin Geely-cruiser. En ung mand der skifter sin knallert ud
med en billig MC.
Køb istedet sådan en her: .. nå.. nu er http://www.motorcykelgalleri.dk/
nede.... nå men, jeg købte en Suzuki GN 250 fra 91 med 20K på klokken til
14K. Stabil, simpel maskine.
Riiiigelig med kræfter til en nybegynder. Ja, der er da en masse HK-freaks
herinde der vil mene den er for svag, men det er den altså ikke. Den kan du
også sælge om et år uden at have tabt noget særligt på den, mens du har fået
en masse erfaring og lidt forsikrings-anciennitet. Den Loncin dér, kan du
sikkert højst få halv pris for om et år. Som de andre Geelyer er den sikkert
ræverød hvor der før var krom, og et par ting eller 3 er rystet af, til den
tid.
/jim
| |
|
|