Suzuki GS550E
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 18-09-05 19:53

Jeg har en Suzuki GS550E 1982 hvor motoren er ved at være færdig.
Er der nogle der har prøvet om man kan ligge en GS 750 motor i en 550 stel.

Mvh
Jacher

Fra : Armand

Dato : 18-09-05 23:06

Jørgen Christensen wrote:
> Jeg har en Suzuki GS550E 1982 hvor motoren er ved at være færdig.
> Er der nogle der har prøvet om man kan ligge en GS 750 motor i en 550 stel.

Ved det ikke; men 750'eren overstiger de 20% mer-effekt som toldvæsenet
anerkender så egentlig må du ikke lægge en sådan i.
Om du gør det alligevel er op til dig; men husk lige på at T&S er the
bad boys o' da hood - De er ikke til at parlamentere med, og handlingen
ér prissat: ny afgiftsberegning af køretøjet (som 750'er), samt en bøde
af samme størrelse overi!
Consider, my friend!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 18-09-05 23:50

In article <JwlXe.68206$Fe7.230141@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> [...]
> bad boys o' da hood - De er ikke til at parlamentere med, og handlingen
> ér prissat: ny afgiftsberegning af køretøjet (som 750'er), samt en bøde

Ja, ja ... rolig nu!

I uddrag:

E.1.11.2 Straffebestemmelser

§ 27

Ved benyttelser, der ikke har strakt sig over mere end 3 måneder, og
hvor registreringsafgiften i praksis ikke anses for forfalden, rejses
der normalt ikke sag om forsætlig afgiftsunddragelse efter
registreringsafgiftslovens § 27, stk. 3.

Bøderne fastsættes således:

Ved benyttelse i indtil 1 uge - herunder enkeltstående tilfælde 1.000
kr.
Ved benyttelse i mere end 1 uge, men ikke over 1 måned 2.000 kr.
Ved benyttelse i mere end 1 måned, men ikke over 2 måneder 3.000 kr.
Ved benyttelse i mere end 2 måneder, men ikke over 3 måneder 5.000 kr.

Bødetaksterne omfatter endvidere "identitetssager", hvor der alene er
tale om motorudskiftning, og hvor køretøjet højst har været anvendt i 3
måneder med den "ulovlige motor", inden den oprindelige motor
genilægges, eller hvor der sker ilægning af en tilsvarende motor eller
ophugning af køretøjet.

Bødetaksterne finder anvendelse i tilfælde, hvor der ikke kan antages at
foreligge forsæt til afgiftsunddragelse, jf. lovens § 27, stk. 3.

Det interessante er at T&S er ligeglad med de 20%, dem tager SBI (og
hvad de nu hedder) sig af.
T&S går kun op i 'identitet'. Så kan to kontra een overliggende knast jo
gøre udslaget, selv om slagvolumen er det samme.
At lægge en slambert-motor i, gør ikke umiddelbart katanaen til en
'Katana de Luxe' og heller ikke til en Slambert de Luxe.
Mon ikke det vil falde ind under 'Katana m. konstruktionsændring'?

Jeg ved det ikke, og spørger man T&S ved de det sq heler ikke!
I forvejen ved de ike noget om de love og bekendtgørelser de
administrerer.
Umiddelbart vil jeg tro at den 1. hurdle er et syn. Uden syn vil jeg tro
at det er forsikringsselskabet der kan blive ubehagelig i tilfælde af et
alvorligt uheld.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650