|
| KawaPower der holder!! Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 18-09-05 23:32 |
|
Hejsa NG.
Jeg synes bare lige jeg vil fortælle en lille historie fra det virkelige
liv.
Jeg er den lykkelige ejer af en Kawa ZX9R-C som indtil videre har kørt ca
70000 km.
De fleste historier jeg hører om Kawaer plejer at være noget med hvormeget
der nu er gået i stykker.
Indtil i onsdags havde min ikke givet så meget som et forkert kvæk og eneste
defekt,(som ikke var selvforskyldt..(-: )har været en knækket fjeder på
koblingsarmen,som kostede ca 30 kr.
Men så i onsdags ville den pludselig ikke køre på mere end 2-3 cylindre og
jeg fik vildt dårlig samvittighed,for den skulle jo egentlig have haft
stillet ventiler for en del tusind km siden og var den ikke begyndt at tikke
lidt..?
Åh nej..
Nu har jeg sikkert brændt en ventil af,var min tanke.
Men heldigvis nej.
Årsagen til motorfejlen var bare lidt snavs i en nåleventil(man kan jo ikke
forvente at benzinen skal være ren,når vi nærmest får den foræret).
Og så kommer vi til min pointe.
Mine ventiler er indtil videre blevet checket 3 gange.
Ved 12000 km = intet at bemærke
Ved 40000 km = intet at bemærke
Ved 70000 km = intet at bemærke.
Er det egentligt ikke ganske godt gået, af en cykel som har fået lov at
arbejde max for sagen, i hele sin levetid?
Det skal så også lige bemærkes at den ikke bruger olie og yder præcis det
samme som da den var ny.
Jeg er egentlig ganske godt tilfreds..((-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C
( og for øjeblikket også Peugeot 406 2.0,Corolla 1.6,Golf II 1.8;Yamaha SRX
700 og ArcticCat F7)
| |
Pizzabager (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Pizzabager |
Dato : 18-09-05 21:27 |
|
> Hejsa NG.
> Jeg synes bare lige jeg vil fortælle en lille historie fra det virkelige
> liv.
> Jeg er den lykkelige ejer af en Kawa ZX9R-C som indtil videre har kørt ca
> 70000 km.
> De fleste historier jeg hører om Kawaer plejer at være noget med hvormeget
> der nu er gået i stykker.
> Indtil i onsdags havde min ikke givet så meget som et forkert kvæk og
> eneste defekt,(som ikke var selvforskyldt..(-: )har været en knækket
> fjeder på koblingsarmen,som kostede ca 30 kr.
> Men så i onsdags ville den pludselig ikke køre på mere end 2-3 cylindre og
> jeg fik vildt dårlig samvittighed,for den skulle jo egentlig have haft
> stillet ventiler for en del tusind km siden og var den ikke begyndt at
> tikke lidt..?
> Åh nej..
> Nu har jeg sikkert brændt en ventil af,var min tanke.
> Men heldigvis nej.
> Årsagen til motorfejlen var bare lidt snavs i en nåleventil(man kan jo
> ikke forvente at benzinen skal være ren,når vi nærmest får den foræret).
> Og så kommer vi til min pointe.
> Mine ventiler er indtil videre blevet checket 3 gange.
> Ved 12000 km = intet at bemærke
> Ved 40000 km = intet at bemærke
> Ved 70000 km = intet at bemærke.
> Er det egentligt ikke ganske godt gået, af en cykel som har fået lov at
> arbejde max for sagen, i hele sin levetid?
> Det skal så også lige bemærkes at den ikke bruger olie og yder præcis det
> samme som da den var ny.
> Jeg er egentlig ganske godt tilfreds..((-:
> Mvh
> Rasmus ZX9R-C
> ( og for øjeblikket også Peugeot 406 2.0,Corolla 1.6,Golf II 1.8;Yamaha
> SRX 700 og ArcticCat F7)
>
Det lyder sku lækkert rasmus.. jeg er også den lykkelige ejer af en ZX9R-C,
så det er da gode nyheder.. især med ventilerne.. min har gået 16000, og
skulle jo have stillet ved 12, men har ikke fået taget mig sammen.. så den
kan godt får lov at kører til næste år før de bliver stillet :)
kasper :)
| |
MKS - 74 (18-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 18-09-05 21:37 |
|
On Sun, 18 Sep 2005 20:32:22 -0200, "Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk>
wrote:
>Jeg er den lykkelige ejer af en Kawa ZX9R-C som indtil videre har kørt ca
>70000 km.
A hva'ba....det lyder helt vildt, er du sikker på at det ikke er noget
du har drømt? .
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Rasmus og Ditte (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 19-09-05 02:04 |
|
> A hva'ba....det lyder helt vildt, er du sikker på at det ikke er noget
> du har drømt? .
>
Det har været som en drøm,men den er sku god nok..(-:
Du er sku hurtig på tasterne.
Jeg regnede nok med at der skulle komme en lille kommentar fra dig..(-:
Jeg har forøvrigt også haft en Honda,og den klarede det også ganske pænt.
De er bare så kedelige...
Mvh
Rasmus ZX9R-C (tidligere CB400F,GS400L,GS750E,GPz900r og ZX6R)
| |
MKS - 74 (18-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 18-09-05 22:09 |
|
On Sun, 18 Sep 2005 23:03:43 -0200, "Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk>
wrote:
>Det har været som en drøm,men den er sku god nok..(-:
Fantastisk...
>Du er sku hurtig på tasterne.
Egentlig ikke, men dit ur kører vist lidt speciel tidszone?!?
>Jeg regnede nok med at der skulle komme en lille kommentar fra dig..(-:
Og jeg ville jo ikke skuffe dig....
>Jeg har forøvrigt også haft en Honda,og den klarede det også ganske pænt.
Nogen speciel grund til at du lige nævner en Honda? .
>De er bare så kedelige...
Nåeh ja og så køber man noget _rigtig_ kedeligt (en ZX9R-færge)
Underlig logik
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Martin Sørensen (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 18-09-05 22:08 |
|
>> A hva'ba....det lyder helt vildt, er du sikker på at det ikke er
>> noget du har drømt? .
> Det har været som en drøm,men den er sku god nok..(-:
> Du er sku hurtig på tasterne.
Du er nu endnu hurtigere, når datoen allerede er d. 19. ved dig.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Rasmus og Ditte (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 19-09-05 02:30 |
|
> Du er nu endnu hurtigere, når datoen allerede er d. 19. ved dig.
???????
Mit ur på pcen viser nu det samme som det på min arm og datoen siger den 18?
Og den tid og dato der står ud for mit indlæg er også rigtig?
Mig ikke forstå...
Mvh
Rasmus ZX9R-C
| |
MKS - 74 (18-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 18-09-05 22:31 |
|
On Sun, 18 Sep 2005 23:30:11 -0200, "Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk>
wrote:
>???????
>Mit ur på pcen viser nu det samme som det på min arm og datoen siger den 18?
>Og den tid og dato der står ud for mit indlæg er også rigtig?
>Mig ikke forstå...
Du kører tidszone DST-0200 hvor vi andre bruger DST+0200 derfor kommer
du til at se ud somom du kører 4 timer foran vi andre
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Rasmus og Ditte (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 19-09-05 02:49 |
|
> Du kører tidszone DST-0200 hvor vi andre bruger DST+0200 derfor kommer
> du til at se ud somom du kører 4 timer foran vi andre
Aha..
Pcen var stadig på Grønland.
Det er straks rettet..(-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C (og 2 snescootere som stadig er på grønland)
| |
Kenneth Østrup (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 18-09-05 22:31 |
|
Rasmus og Ditte wrote:
> > Du er nu endnu hurtigere, når datoen allerede er d. 19. ved dig.
>
> ???????
> Mit ur på pcen viser nu det samme som det på min arm og datoen siger den 18?
> Og den tid og dato der står ud for mit indlæg er også rigtig?
> Mig ikke forstå...
> Mvh
> Rasmus ZX9R-C
>
>
snip fra header:
Subject: Re: KawaPower der holder!!
Date: Sun, 18 Sep 2005 23:30:11 -0200
Ser ud til at være tidszonen som er forkert, skulle gerne stå
Date: Sun, 18 Sep 2005 23:30:11 +0200
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Kenneth Østrup (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 18-09-05 22:10 |
|
Rasmus og Ditte wrote:
> Jeg har forøvrigt også haft en Honda,og den klarede det også ganske pænt.
> De er bare så kedelige...
>
Hvad skal det nu betyde?
Du kan da ikke sige at alle Honda'er er kedelige fordi du kun har haft
en enkel model fra midt 70'erne!
Jeg synes i generalisere lige lovlig meget indenfor mærkerne :-|
Der findes jo gode og sjove cykler produceret af de fleste mærker,
jeg udelukker da ikke at jeg også går og drømmer lidt om en ældre
Suzuki Katana og en Kawasaki Z1000
Eller en ny Honda Fireblade! for ikke at komme over i alle de Italienske
mærker
Der er masser af spændene og godt fra hver producent.
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
MKS - 74 (18-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 18-09-05 22:22 |
|
On Sun, 18 Sep 2005 23:09:53 +0200, Kenneth Østrup
<ksFJERN@skysovs.com> wrote:
>Du kan da ikke sige at alle Honda'er er kedelige fordi du kun har haft
>en enkel model fra midt 70'erne!
Sure U can...
>Jeg synes i generalisere lige lovlig meget indenfor mærkerne :-|
Sludder kedeligfrans - get with the program.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Rasmus og Ditte (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 19-09-05 02:41 |
|
> Hvad skal det nu betyde?
>
> Du kan da ikke sige at alle Honda'er er kedelige fordi du kun har haft
> en enkel model fra midt 70'erne!
Jeg var også åben overfor alle muligheder indtil jeg ramte en Kawa.
Siden har der ikke været tvivl i mit sind..(-:
Jeg har idag en 7 år gammel mc,som har kørt halvanden gang rundt om jorden
og alligevel kan jeg ikke lige komme på en jeg hellere vil have.
Jeg kan køre til sydfrankrig i et stræk uden ryg eller røv problemer..
Jeg har deltaget i dragrace dm og haft rimelig succes..
Jeg kan køre fra 3/4 af de cykler jeg tager på banedage med..
Jeg synes den er flottere end stort set alt andet(ok,nu presser jeg
den..(-: ).
Mvh
Rasmus ZX9R-C(som faktisk er til salg,men jeg håber ikke at der er nogen der
køber den..(-: ) Bare fordi jeg skal være far,købe hus og lige har købt
stationcar...)
| |
Ukendt (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-09-05 23:01 |
|
"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:432dde1f$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Rasmus ZX9R-C(som faktisk er til salg,men jeg håber ikke at der er nogen
> der køber den..(-: ) Bare fordi jeg skal være far,købe hus og lige har
> købt stationcar...)
Bare fordi man skal være far behøver man ikke, at skille sig af med sin kære
motorcykel, jeg har 2 sønner på henholdsvis 3 år, og knap 5 mdr..
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988
| |
Rasmus og Ditte (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 18-09-05 23:25 |
|
> Bare fordi man skal være far behøver man ikke, at skille sig af med sin
kære
> motorcykel, jeg har 2 sønner på henholdsvis 3 år, og knap 5 mdr..
>
Det er også mest for at spare lidt på forsikringsregningerne.
Hvis nu jeg køber en lidt billigere gadecykel,som ikke behøver kasko,bliver
der sikkert råd til en baneracer også..(-:
Og hvis nu gadecyklen bliver en der kan køre knap så hurtigt,slipper jeg
måske også for at skulle køre fra ordensmagten,med saksen,hver dag..(-:
Jeg har overvejet en motard til gaden og så en zx6er til banedagene.
Men nu må vi se..
Som du nok kan se andetsteds i denne tråd,er jeg jo faktisk ret glad for den
kære 9er,så der skal komme et ret godt bud,før jeg hopper på det.
Og konen er tilfreds,så længe den bare er til salg..(-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C
| |
Torben Scheel (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 19-09-05 07:41 |
|
Dannie wrote:
>
> "Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:432dde1f$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>Rasmus ZX9R-C(som faktisk er til salg,men jeg håber ikke at der er nogen
>>der køber den..(-: ) Bare fordi jeg skal være far,købe hus og lige har
>>købt stationcar...)
>
>
>
> Bare fordi man skal være far behøver man ikke, at skille sig af med sin kære
> motorcykel, jeg har 2 sønner på henholdsvis 3 år, og knap 5 mdr..
>
Subscribe. Det bliver en kamp at få plads til en anden i budgettet når
først den er væk. Skift den med en billigere model - så er der lidt til
husfreden, og "det kan alligevel ikke svare sig at sælge den" lyder knap
så hult.
Min børnepause var på 6 år.
--
vh
Torben
| |
Ukendt (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-09-05 23:17 |
|
Kan ikke lige huske dig fra Dragrace DM på en ZX9R ?
Men min søn mener nu du har ganske ret , han blev DM mester på hans i Vandel
sidste weekend på sin ZX9R 01 er
Og med 5 afd. og 2X nr 1 og 3 X nr 2 så må der nu nok være lidt om det
Og den er også sat til salg til næsten ingen penge , og det er Danmarks
hurtigste og i standart trim (Næsten)
--
P.E.
Som nu mener at Honda er bedre :)
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk
| |
Rasmus og Ditte (18-09-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 18-09-05 23:34 |
|
> Kan ikke lige huske dig fra Dragrace DM på en ZX9R ?
Det var før din tid.(-:
Jeg kørte med i "debut" sæsonnen 2002
>
> Men min søn mener nu du har ganske ret , han blev DM mester på hans i
> Vandel sidste weekend på sin ZX9R 01 er
Flot kørt.
Jeg måtte nøjs med en samlet 5 plads.
Men det var også en Kawa der vandt dengang.
Dog en 12er
> Og den er også sat til salg til næsten ingen penge , og det er Danmarks
> hurtigste og i standart trim (Næsten)
Hvad kører han på af tider?
Jeg kørte bedste tid på 10.4 og det var med en kampvægt på lige omkring 110
kg..(-:
Dengang havde vi breakout på 10.2 i street klasen
Hvad er den idag?
Mvh
Rasmus ZX9R-C
| |
Ukendt (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-09-05 00:01 |
|
Der var 5 stk ZX12R med i år og ja + alle andre var over 1000 ccm han er den
yngste på den mindste , men så kører han heller ikke til hverdag :) hehe
Breakout er i dag 10,4 og han har kørt 10,3 lav , han kan også kun gøre det
fordi han er 2m høj og kan få vægten hel frem , men da han vandt første afd.
var jeg så dum at sige at han måtte rykke op i Super Gas Bike
(Turbo-Nos-Komppressor - Big Bore og forlængelse ) , hmmmmm og så vandt han
det dælme :(((( så nu skal der ny MC til og JÆ skal betale :((
--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk
| |
anders majland (19-09-2005)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 19-09-05 07:15 |
|
> Jeg er den lykkelige ejer af en Kawa ZX9R-C som indtil videre har kørt ca
> 70000 km.
....
> Er det egentligt ikke ganske godt gået, af en cykel som har fået lov at
> arbejde max for sagen, i hele sin levetid?
> Det skal så også lige bemærkes at den ikke bruger olie og yder præcis det
> samme som da den var ny.
Det lyder jo ganske godt ... Men hvad årgang er det ?
| |
Rasmus og Ditte (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 19-09-05 09:29 |
|
> Det lyder jo ganske godt ... Men hvad årgang er det ?
>
>
Den er fra 8/98
Mvh
Rasmus ZX9R-C
| |
Kenneth Østrup (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-09-05 11:02 |
|
Rasmus og Ditte wrote:
> > Det lyder jo ganske godt ... Men hvad årgang er det ?
>
Jeg ville personligt ærge mig hvis jeg havde købt en ny motorcykel som
ikke kunne køre over 70.000 km.
I så fald er der jo ikke meget mere end 3-4 somre i sådan en sag for mig :-|
Men det er da ganske udemærket at den har fungeret uden nogle problemer
i den tid!
Om ikke andet er den jo stadigvæk så ny at du kan finde nyere brugte
motorer, eller måske endda smide en spritny motor i fra en anden model,
når det skulle blive tid til det.
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
anders majland (19-09-2005)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 19-09-05 15:08 |
|
>> > Det lyder jo ganske godt ... Men hvad årgang er det ?
>>Den er fra 8/98
> Jeg ville personligt ærge mig hvis jeg havde købt en ny motorcykel som
> ikke kunne køre over 70.000 km.
> I så fald er der jo ikke meget mere end 3-4 somre i sådan en sag for mig
> :-|
Jeg har en lille aprilia stående med motorskade den er også fra 1998 og
nåede 63000km indtil efteråret 2003. Jeg har stadig ikke fået åbnet den...
Min yamaha har fået ny motor ved 37000km da jeg købte den i 2003.
Jeg overvejer meget hvad dens afløser skal være... Og en af de ting jeg
vægter højt er at den skal kunne holde til at blive kørt, da jeg også kører
et stykke en gang imellem. De sidste par år er det blevet til
20-25000km/året. Det er en af grunden til at jeg kigger på xtz 750 super
tenere da den skulle være "bundsolid" ...
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 77500km
| |
Tommy Fer (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 19-09-05 16:03 |
|
anders majland skrev:
>>> > Det lyder jo ganske godt ... Men hvad årgang er det ?
>>>Den er fra 8/98
>>
>>Jeg ville personligt ærge mig hvis jeg havde købt en ny motorcykel som
>>ikke kunne køre over 70.000 km.
>>I så fald er der jo ikke meget mere end 3-4 somre i sådan en sag for mig
>>:-|
>
>
> Jeg har en lille aprilia stående med motorskade den er også fra 1998 og
> nåede 63000km indtil efteråret 2003. Jeg har stadig ikke fået åbnet den...
> Min yamaha har fået ny motor ved 37000km da jeg købte den i 2003.
>
> Jeg overvejer meget hvad dens afløser skal være... Og en af de ting jeg
> vægter højt er at den skal kunne holde til at blive kørt, da jeg også kører
> et stykke en gang imellem. De sidste par år er det blevet til
> 20-25000km/året. Det er en af grunden til at jeg kigger på xtz 750 super
> tenere da den skulle være "bundsolid" ..
Her vil jeg nok mene du skulle kigge på nogen cykler med et lidt højere
cylinder antal. Det vil helt sikkert hjælpe på stabiliteten.
mvh Tommy Fer
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 19-09-05 16:44 |
|
Tillykke med de mange Km, syns det er flot klaret, min ældre bandit 600 har
da også rundet de 92000Km, uden nævneværdige problemer, eneste skiftet er
kronrør, og bagsvinger lejer, så det syns jeg er godt klaret af en skruzuki
;)
Er også lidt forelsket i sådan en kawa zx9r, fra 94 og frem til 99 stykker,
ved godt det ikke helt er samme cykel, (andet stel osv), men syns den er
fed, så når man får af vide det holder, bliver det jo ikke bedre ;)
Men tror også jeg lidt hælder til sukis gixxer750(srad)96-2000, kan godt
være den er mere hård at køre på, men vil sku gerne prøve en ræcercykel...
MVH
Johan
(der snart overvejer at pudse sin knallert, til vinteropbevaring)
| |
anders majland (19-09-2005)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 19-09-05 16:57 |
|
> Her vil jeg nok mene du skulle kigge på nogen cykler med et lidt højere
> cylinder antal. Det vil helt sikkert hjælpe på stabiliteten.
Springet er da stort nok fra 1 til 2 cylindre Men du har nok ret i at
flere små cylindre bør holde bedre end få store. Var det herinde eller i
bilgruppen det var et link der "dokumneterede" den optimale cylinderstørrese
baseret på nogle forudsætninger. Min mc har de 600ccm på en cylinder. Bilen
har 400ccm i hver mens den forrige bil havde 550ccm/cylinder. Så en 750'er
på 2 cylindre er jo kun 375ccm/cylinder og litereffekten er kun omkring
93...
| |
|
|