Fuldskærms video på tv-out
Fra : Thomsen

Dato : 18-09-05 14:58

Jeg har et Nvidia FX5500-TD256 grafikkort, som jeg har et problem med.

Jeg vil gerne kunne se video fra pc'en på tv'et.
Jeg kan fint få alm skærmbillede frem på tv'et og afspille video både i
dvdafspiller og media player, men når jeg kører video'en op i fuld skærm, er
billedet for stort, dvs at jeg kun ser midten af billedet.
Når jeg afspiller på min pc skærm er der ingen problemer.

Jeg har prøvet diverse opløsninger osv, men intet hjælper tilsyneladende.
Det mest mystiske er næsten at det ikke kun er selve videobilledet der er
for stort, men også selve kontrolpanelet i windows media player går ud over
skærmen.

Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre?

Mvh
Morten

This Message was sent from Morten Kargaard Thomsen
Come visit me @ http://www.thomsenweb.dk
I'm not so think, as you drunk i am...

Fra : Daniel

Dato : 18-09-05 16:09

sæt din TVudgang ned til evt 1024x768, eller 800x600 noed siger mig du kører
højere opløsning på din pc monitor men start med 800x600 så burde du få et
ok skærmbillede på dit tv

Fra : Thomsen

Dato : 18-09-05 17:00

Daniel" <nielsen_daniel@hotmail.com> wrote in message
> sæt din TVudgang ned til evt 1024x768, eller 800x600 noed siger mig du
> kører højere opløsning på din pc monitor men start med 800x600 så burde du
> få et ok skærmbillede på dit tv

Det har jeg prøvet det der, men det hjalp ikke.

Hvis jeg kører større opløsning en tv'et kan vise så kan scrolle rundt i
skærmbilledet.
Jeg har også prøvet at sætte opløsning på pc'en ned til 800x600 inden jeg
skifter over til tvout, men det hjælper heller ikke.

Morten

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 19-09-05 10:30

På et ATI kort er der en menu inde i avanceret egenskaber for skærm der
hedder overlay, kunne forestille mig at Nvidia har noget lignende som man så
kan sætte hvordan tv-out skal opføre sig.

Fra : Thomsen

Dato : 23-09-05 19:17

From: "Daniel" <nielsen_daniel@hotmail.com>

> sæt din TVudgang ned til evt 1024x768, eller 800x600 noed siger mig du
> kører højere opløsning på din pc monitor men start med 800x600 så burde du
> få et ok skærmbillede på dit tv

Det var noget lignende der hjalp.
Efter lang tids biksen rundt (igen) fandt jeg ud af at hvis jeg kører min
monitor og skærm som kloner, og inden jeg afspiller video sætter opløsningen
på pc'en ned til 1024x768, så kan det lykkes at få vist det hele.

Jeg takker for jeres svar.

Morten