Mårens fjende?
Fra : JS

Dato : 18-09-05 10:06

Hvor kan man købe/leje et apparat der udsender højfrekvente toner så mår og
lignende bliver jaget på flugt?

Fra : Niels

Dato : 18-09-05 10:28

> Hvor kan man købe/leje et apparat der udsender højfrekvente toner så mår
og
> lignende bliver jaget på flugt?

Har hørt at sådan et apperat ikke skulle virke ret godt.

Prøv i stedet at købe 10 poser Hjortetaksalt og strø det ud hvor måren
færdes.

Det skulle hjælpe.
mvh. Niels

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-09-05 10:54

I news:3xaXe.26$xG3.4@news.get2net.dk <Niels> <n.s.nielsen@get2net.dk>
skrev:

> Har hørt at sådan et apperat ikke skulle virke ret godt.

Enig. En radio virker bedre. Hemmeligheden ligger i at gøre loftet til
et utrygt sted at være for måren. Så flytter den. (Onde tunger påstår at
DR P4 er særligt velegnet ;) )

> Prøv i stedet at købe 10 poser Hjortetaksalt og strø det ud hvor måren
> færdes.

Den har du vist fået galt fat i. Det er ikke hjortetakssalt (et
bagemiddel), men hjortetaksolie der er midlet. Det dryppes på en klud
der hænges op hvor måren opholder sig. Det stinker _fælt_, og kuren kan
sagtens vise sig at være værre end sygdommen.

Uregelmæssig lyd og lys er efter mine erfaringer den bedste kur.

Når bæstet er flyttet gælder det om at få lukket hullet hvor den er
kommet ind.
Vent med at lukke hullet til den er flyttet. En død mår lugter
forfærdeligt efter nogen tid, og den laver en frygtelig revage i
forsøget på at komme ud.

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : ks

Dato : 18-09-05 11:15

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man købe/leje et apparat der udsender højfrekvente toner så mår
> og lignende bliver jaget på flugt?

"Min" mår forsvandt efter at jeg havde sat en bevægelsesmelder til at tænde
en radio på fuld drøn + en 100 W pære.
Den røg i "fælden" 2 gange, og derefter har jeg ikke set noget til den.
Jeg prøvede hjortetaksolie. Men det hjalp ikke rigtig. Lugten forsvandt, så
der skulle nok vedligeholdes, og det fik jeg ikke gjort.

//KS

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-09-05 15:29

> "Min" mår forsvandt efter at jeg havde sat en bevægelsesmelder til at tænde
> en radio på fuld drøn + en 100 W pære.
> Den røg i "fælden" 2 gange, og derefter har jeg ikke set noget til den.

Rofl.

Det her indlæg må da få æren af at blive månedens mest opfindsomme,
genialt - især når det har virket.

Mvh

Jesper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-09-05 12:20

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man købe/leje et apparat der udsender højfrekvente toner så mår
og
> lignende bliver jaget på flugt?

Er du ikke gift?

Men i stedet for at låse fruen inde på loftet, kunne du i stedet finde ud
af, hvor i huskonstruktionen der er hul nok til at en mår kan klemme sig
ind. Det er mårens mest effektive fjende, at få de huller lukket.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 18-09-05 19:31

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Hvor kan man købe/leje et apparat der udsender højfrekvente toner så mår og
>lignende bliver jaget på flugt?

Ved jeg ikke, men jeg fik jaget en mår påp flugt sidste år ved at
puste 20 balloner op og fordel dem på loften. Morgenen efter kl. 4 lød
der et brag og et vræl og måren hørte jeg ikke mere.
I år virkede det ikke, men min nabo er jæger og stillede en fælde op,
som vi indtil nu har fanget 2 stk. i - og skudt. Siden den første gik
i fælden har jeg ikke hørt noget på loftet.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Bettina&Fillip \(230~

Dato : 18-09-05 20:36
Fra : jonzar

Dato : 23-09-05 06:59

Vi har haft held med at jage mår væk, ved at ligge hårafklip op på
loftet.