Udbedring af fugtskade i vådrum
Fra : Tornoe

Dato : 18-09-05 09:08

Jeg skal have sat nye vægplader op i et sommerhusbadeværelse pga.
fugtskade. Gulvet er støbt med 25 x 25 klinker, og i overgangen mellem
gulv og de gamle plader var der sat en halv klinke op ad væggen udenpå
vægpladen. Specielt i brusenichen har det ikke været særlig smart, da
vand kunne lægge sig ovenpå klinken og trænge ned mellem klinken og væggen.

Da jeg fjernede de gamle vægplader røg den halve klinke med, og jeg skal
nu have lavet en ny overgang mellem væg og gulv. Jeg regner med at lave
den nye væg i 2 x vådrumsgips. Er der en smart måde at lave en god
overgang mellem gipspladerne og gulvet? Jeg har tænkt på at sætte nye,
halve klinker op og så sætte gipspladerne op ovenover, så de rager lidt
ud over klinkerne. Kan det laves tæt nok, eller findes der en bedre måde?

Med venlig hilsen Jens

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-09-05 12:12

> ud over klinkerne. Kan det laves tæt nok, eller findes der en bedre måde?

En ny grundlæggende korrekt udført vårumsbehandling. Hvis du vil have
fliser så en smøremembran.
I brusenichen ville jeg nok sætte fliser i hele nichens højde, så vil du
- i store træk - være ude over problemet med vand og dermed skimmel der
lægger sig på de kanter du beskriver.

Mvh

Jesper