Grafikkort til IBM-PC fra 2000-1 ?
Fra : Peter Heide

Dato : 18-09-05 00:38

Skal sætte et nyt GK i min nevø's PC da han ikke
mere kan spille på den. Feks Lego's Star Wars spil
fra i år er umuligt at få til at virke.

I El-Giganten fik jeg besked på at finde ud om der
er en PCI eller AGP slot i PCen. Det aner jeg ikke !

Hans PC : IBM Net Vista 6823 P4 , 3-5 år gammel.

Kan I hjælpe mig så jeg ikke køber et kort der ikke
kan proppes i PCen ?

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-09-05 01:38

Peter Heide wrote:
> [...]
>
> Hans PC : IBM Net Vista 6823 P4 , 3-5 år gammel.
>
> Kan I hjælpe mig så jeg ikke køber et kort der ikke

Bundkortet har en AGP slot der understøtter 4xAGP.

Gå selv ind på den her side med din søns computer og klik 'detect my
system'.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/home.do
Alternativt kan du slå den op i deres database manuelt.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Peter Heide

Dato : 18-09-05 02:49

> Gå selv ind på den her side med din søns computer og klik 'detect my
> system'.
> http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/home.do
> Alternativt kan du slå den op i deres database manuelt.

Det er ikke min søns ,det er min nevø's. Jeg har kun adgang
til den PC når jeg er på besøg og dèr skulle jeg gerne have
grafikkortet med.

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-09-05 10:57

Peter Heide wrote:

> Det er ikke min søns ,det er min nevø's. Jeg har kun adgang
> til den PC når jeg er på besøg og dèr skulle jeg gerne have
> grafikkortet med.

Ser man det.

-Sune

Fra : Peter Heide

Dato : 19-09-05 02:18

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Ser man det.

Men tak for hjælpen. Desværre kommer jeg ikke langt med
de informationer jeg har på overnævnte link.

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-09-05 15:43

Peter Heide wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Men tak for hjælpen. Desværre kommer jeg ikke langt med
> de informationer jeg har på overnævnte link.

Så må jeg jo holde dig i hånden hele vejen.

Under "select a product" vælger du Netvista.
På den side der kommer op vælger du så under "family" Netvista Personal
Computer, under "type" vælger du 6823, under "Models" all models (eller
ringer til din nevø og finder ud af hvilken model det er) og under
Operating system vælger du bare "all operating systems listed". Så
klikker du på den store blå continue-knap.

Nu vælger du i venstre side "Publications" og klikker "hardware
maintenance manual" som er et link til en .pdf fil. I den kan du se at
bundkortet har AGP port.

Et sted derinde kan du også finde en liste over grafikkort som maskinen
i sin tid blev solgt med.

Alle de nævnte AGP kort er AGPx4 kort.

-Sune

Fra : Peter Heide

Dato : 19-09-05 23:11

> [...]
> bundkortet har AGP port.
>
> Et sted derinde kan du også finde en liste over grafikkort som maskinen i

Ja. Der er jo nogle af os der hjælpes lidt

Nu fandt jeg ud af det. Stor tak for hjælpen.

mvh Peter Heide

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-09-05 23:40

Peter Heide wrote:

> Ja. Der er jo nogle af os der hjælpes lidt
>
> Nu fandt jeg ud af det. Stor tak for hjælpen.

Velbekomme!!

Skal du slet ikke spørge hvilket grafikkort du skal købe?

-Sune

Fra : Peter Heide

Dato : 20-09-05 03:03

> Velbekomme!!
>
> Skal du slet ikke spørge hvilket grafikkort du skal købe?

Joooh. Det ville da være dejligt. For det dèr AGPx4 siger mig absolut
ingenting.
Formoder ikke at man kan proppe El-Gigantens tilbud:

GeForce 6, 128mb 8 x AGP(til 600,- kr) i 'puteren. Det skal være max.
AGPx4 eller er jeg fuldstændigt lost in outerspace ?

Grafikkort har ved gud aldrig været min stærke side. Jeg er mere ekspert
i mus, med eller uden ledning.

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-09-05 14:58

Peter Heide wrote:

> [...]
>
> GeForce 6, 128mb 8 x AGP(til 600,- kr) i 'puteren. Det skal være max.
> AGPx4 eller er jeg fuldstændigt lost in outerspace ?

Jo, du kan sagtens bruge AGPx8 kort i maskinen. Men du kan måske få lidt
mere for pengene ved at købe et andet kort.

Geforce 6 er mange ting. Der er vistnok 6200, 6600 og 6800, og så findes
der en underskov af variationer over de tre, hvor nogle af dem egner sig
mest til kontorbrug og ikke rigtig til at køre nye spil. Eller gamle
spil for den sags skyld.

Jeg har ikke sat mig ind i hvad forskellen er på de forskellige 6xxx
kort. Selv har jeg 6800 GT og det er jeg meget glad for. Men sådan et
får du ikke for 600 kroner.

Lige om lidt er der sikkert nogen der skriver og anbefaler dig et godt
grafikkort.

Ved du hvilke spil din nevø ellers spiller, udover Lego Star Wars?

-Sune

Fra : Peter Heide

Dato : 20-09-05 23:08

> [...]
> grafikkort.
>
> Ved du hvilke spil din nevø ellers spiller, udover Lego Star Wars?

Det er primært Star Wars og Harry Potter spil. De nyeste.

Der er ingen der har anbefalet noget så du har ihverttilfælde
været en god hjælp!

Kortet må helst ikke koste mere end 600-800 kr, da min søster
ikke vil ofre mere. Da vi har med en ældre PC at gøre.

Så hvis der er noget der kan anbefales, er jeg meget interesseret.

mvh Peter

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-09-05 23:21

Et Radeon 9600 Pro vil nok kunne bruges, giver godt for pengene i det
prisleje (hold dig fra SE udgaven)

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Jante

Dato : 21-09-05 00:53

"Esben von Buchwald" skrev:
> Et Radeon 9600 Pro vil nok kunne bruges, giver godt for pengene i det
> prisleje (hold dig fra SE udgaven)

Men f.eks. et Radeon 9600 XT som dette:
er vel heller ikke at foragte i denne prisklasse?

/J

Fra : Peter Heide

Dato : 21-09-05 15:26

Tak for svar. Det bliver et Radeon 9600 jeg køber imorgen.

Fra : Peter Heide

Dato : 25-09-05 15:38

> Det bliver et Radeon 9600 jeg køber imorgen.

Sikkert ikke nogen der læser dette; men det anbefalet kort var perfekt
til den PC nede hos min familie. Let at installere. Gik som en drøm + min
møgforkælede nevø blev glad.

Tak for hjælpen !