Indkøb af tysker (-+afgift)
Fra : Studen

Dato : 18-09-05 00:00

Hejsa

Overvejer lidt et indkøb af en Bandit1200, da jeg snildt kunne bruge diverse
dele på katanaen (motor osv :) Jeg ved godt det er en genganger, men jeg
mener ikke at set mine spørgsmål besvaret før:

Når man ser på diverse priser på eBay og mobile osv. er det så med eller
uden afgift, eller er systemet helt anderledes end det danske?

Hvad giver man for et sæt prøveplader til turen fra den danske grænse?

Er der nogen der kender de umiddelbare forskelle på banditten før og efter
2001? De stiger dramatisk i pris efter 2001, men er det bare et spørgsmål om
km og stand?

Er min idé ulovlig - og hvis ja, i hvilken grad? Man må, så vidt jeg ved, gå
20% op i motoreffekt: 98HKBandit-82HKKatana= 16HK forøgelse ->
(16*100)/82=19,51% - altså in ordnung oder?
(har jo lige været til katanatræf med en masse ombyggere, og ligesom på
nettet, er meningerne om emnet ligeså forskellige som vinden blæser.

--
Studen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=699

Fra : Non-Desperado

Dato : 18-09-05 08:25

"Studen" <studen@gmail.com> skrev:

>Er min idé ulovlig - og hvis ja, i hvilken grad? Man må, så vidt jeg ved, gå
>20% op i motoreffekt: 98HKBandit-82HKKatana= 16HK forøgelse ->
>(16*100)/82=19,51% - altså in ordnung oder?

Gælder den med de 20% ikke også slagvolumen ?

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-09-05 08:35

> Gælder den med de 20% ikke også slagvolumen ?

Nej, det er kun effekt!

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-09-05 09:55

On Sun, 18 Sep 2005 01:00:04 +0200, "Studen" <studen@gmail.com> wrote:

>Hvad giver man for et sæt prøveplader til turen fra den danske grænse?

Hvis du triller fra grænsen og hjem, så skal der mig bekendt bruges de
alm. danske prøveplader (klistermærke) til kr. 100,- pr. dag.

Grænsenummerplader er noget ganske andet, som kan bruges hvis du tager
længere ophold i udlandet.

/Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 18-09-05 11:18

On Sun, 18 Sep 2005 01:00:04 +0200, "Studen" <studen@gmail.com> wrote:

> Jeg ved godt det er en genganger, men jeg
>mener ikke at set mine spørgsmål besvaret før:

Flere af dem er i hvert fald besvaret rigtig mange gange, på den anden
side gælder det jo for 90-99% af spørgsmålene her .

>Når man ser på diverse priser på eBay og mobile osv. er det så med eller
>uden afgift, eller er systemet helt anderledes end det danske?

D har modsat DK ikke nogen reg.afgift, de betaler således kun (tysk)
moms ved nykøb, afgift i DK-forstand er således ikke et tema ved køb i
D.

>Hvad giver man for et sæt prøveplader til turen fra den danske grænse?

Hvad skal du bruge et sæt til, var det ikke til en MC? Anyhoo, et
(klister) løst prøveskilt til sidste DK-etape (grænse-hjem) koster
100/dg og kan erhverves på hjemvejen lige over grænsen hos Padborg
grænsepoliti (de har døgnåbent) hvis du kører den vej, ellers _kan_
man tage en med hjemmefra (husk kun kørsel i DK på løst
DK-prøveskilt), idet mange motorkontorer gerne udlejer prøveskilt(e)
på basis af udelukkende stelnr.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-09-05 21:00

MKS - 74 wrote:

> [...]
> man tage en med hjemmefra (husk kun kørsel i DK på løst
> DK-prøveskilt), idet mange motorkontorer gerne udlejer prøveskilt(e)

Regn ikke med den slags service i Rødovre - de skal se kopi af
Fahrzeugsbrief.

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 18-09-05 21:22

On Sun, 18 Sep 2005 21:59:56 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Regn ikke med den slags service i Rødovre - de skal se kopi af
>Fahrzeugsbrief.

Ja, jeg har hørt om et par stykker der stiller sig på bagbenene, lidt
noget fis med forskellig "retsstilling" i de forskellige politikredse,
men så vælger man jo bare et andet, netop Rødovre har iøvrigt heller
ikke historisk haft helt styr på reglerne, de har således før oplyst
at man godt måtte køre til DK-bopæl på tyske plade(r), hvilket man som
bekendt ikke må.

Mit lokale motorkontor prøver af og til at belære mig om hvilke
formål de vil godkende, men så snart de hører at jeg _har_ konfereret
med CRM er der ingen problemer .

Fra : Studen

Dato : 19-09-05 21:42

Hov, glemte da vist helt at sige pænt tak for alle informationerne - Tak!

Det lyder jo næsten for let til at være sandt. Mht lovligheden af projektet,
kan jeg forstå, at selve motorstørrelsen er i orden, men hvad med selve
"motorskiftet"? Skal der betales reg.afgift af en sådan forbedring, eller er
der "fri leg" med alle motorer inden for 20% grænsen?

Man kan jo anskaffe sådan en bamse for ca.20.000 årgang 97-98 - suk, så
forstår jeg bedre at tyskerne ved KatanaTræf Bösel ikke var blege for lidt
motormishandling; det er jo en rene slikbutik med de priser.

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699